Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wonen in amishcountry

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
anja
Amerika-newbie

wonen in amishcountry

Bericht door anja »

hallo,ik nederlandse,maar ik zou graag een jaar(of misschien wel langer)in amishcountry willen wonen en hetzelfde leven leiden als de amish,hoe pak ik dat aan? :?: :?: :twisted: :P 8) :shock:
hallo,mijn naam is anja,ik woon in kruiningen en zou eigenlijk een jaartje tussen de amish willen wonen,en,als dat niet kan,corresponderen met een amishvrouw over elkanders dagelijkse dingen,wie weet raad,anja.
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Hoi Anja,

Ik weet niet of je bekend bent met/enigszins iets afweet van de leefwijze van de Amish? Dan zul je ook weten dat de Amish niet zomaar iemand in hun gemeenschap opnemen. Komt nog bij dat de Amish een totaal andere cultuur hebben dan wij, onderschat dit niet.

Indien je serieus geïnteresseerd bent zou je eens contact kunnen opnemen met de organisatie MCC (Mennonite Central Committee); dit is een christelijke (doopsgezinde) organisatie in de VS die ook een uitwisselingsprogramma heeft (IVEP). Zie http://www.mcc.org/vep/ivep/index.html . Weliswaar plaatsen zij geen mensen bij Amish families, maar misschien kunnen ze je aan een contact adres helpen.

Succes.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Hoi Anja,

Ik ben zelf een jaar als uitwisselingsstudent in Amerika geweest. Ik woonde daar de eerste 4 maanden bij een conservative mennonite gastgezin. Mijn gastvader was vroeger Amish, zij woonden daar in een buurt met veel Amish mensen en hadden daar ook veel contact mee. Ik ben met hun naar een Amish bruiloft, familiereunie en begrafenis geweest.
Over het algemeen zijn de Amish heel gesloten en hebben liever geen mensen van buitenaf bij zich, omdat ik met dat gezin was vonden ze het wel goed. Het was echt een hele leuke en interessante ervaring.
Zoals boeffie zegt is het dus niet mogelijk om echt bij een Amish gezin te wonen, ik denk dat je aan de tip over de MCC veel kunt hebben.
Realiseer je wel dat hun leven ontzettend anders is en dat het echt niet makkelijk is om lang zo te leven als je dat niet gewend bent. Ik ben zelf na 4 maanden verhuisd omdat we gewoon te verschillend waren (en dat waren geen Amish), het is voor even erg interessant, maar onderschat niet hoe moeilijk het is om bij mensen uit zo'n totaal andere cultuur te leven.
Hoe kom je trouwens zo op het idee om daarheen te gaan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer