Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fish Fry

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
GoBucks
Amerikakenner

Fish Fry

Bericht door GoBucks »

Gisteren naar een 'Fish Fry' geweest. Hmm lekker. Fried Perch of baked Cod (geen idee wat voor Nederlandse namen dat zijn) met baked potatoe/fries/cowboy fries en appelmoes/coleslaw voor $8 per persoon, en zoveel 'refills' als je maar wil. Blikjes frisdrank (Coke producten) voor 50 cent. De gebakken vis smaakte bijna ouderwets Nederlands, en zulke gebakken vis kun je hier bijna nergens krijgen. In de buurt komt misschien de 'fish &chips' bij Red Lobster alleen vindt ik die niet zo heel geweldig.

Dat was bij een locale katholieke kerk, waar men op vrijdagen tijdens de vasten periode zogenaamde fish-fry's heeft, toegankelijk voor zowel katholieken als niet katholieken (waar ik dan onder val). Best wel gezellig ook, een beetje een Duits bierhuis gevoel.... met veel mensen aan lange tafels in een grote hal zitten te vis-eten in dit geval.

Ik even op onderzoek uit op het internet en het blijkt dat meerdere organisaties maar voornamelijk katholieke, kerken dit doen. Is dit is typisch van deze streek (Central Ohio) of doet men dit ook in andere gebieden??
Bandido
Amerika-expert

Re: Fish Fry

Bericht door Bandido »

GoBucks schreef:Fried Perch of baked Cod (geen idee wat voor Nederlandse namen dat zijn)
Perch = baars
Cod = kabeljauw
GoBucks schreef:Ik even op onderzoek uit op het internet en het blijkt dat meerdere organisaties maar voornamelijk katholieke, kerken dit doen. Is dit is typisch van deze streek (Central Ohio) of doet men dit ook in andere gebieden??
Ik heb het hier in het Zuiden nog nooit gezien en zeker niet op de schaal als waar jij woont. Aan fried foods hier op zich geen gebrek :wink: , maar het is toch niet hetzelfde als gebakken vis in NL. Klinkt dus heel lekker, zoals jij het beschrijft! Misschien komt het wel doordat er wat meer Amerikanen van Duitse afkomst in jouw regio wonen dan hier. Maar dat weet ik ook niet zeker. En ook zijn hier traditiegetrouw wat minder katholieken en dat zal er ook mee te maken hebben denk ik. Wel een leuke traditie in ieder geval!
"Keep Georgia On Your Mind"
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier in deze regio word het veel gedaan, vooral in de African American gemeenschap. In de "hood" word het regelmatig gehouden, vooral door de kerken.
Mijn schoonfamilie doet het liever dan BBQ-en. Hubby en broers nemen hun voorraad zelf gevangen en gefileerde vis mee, die door schoonmoeder dan word bereid en voila..Fish Fry! De rest van de gasten nemen dan de bijgerechten mee, zoals macaroni-salad, cole salad etc.
Vooral sheepshead Afbeelding is een geliefde vis hiervoor. Word vooral gevangen met een cast net, een net wat over een school met vis gegooid word, vereist wel een bepaalde techniek.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

de brandweer kazerne bij ons in de buurt organiseert 2 keer per jaar een Fish Fry ...maar ik heb het nog nooit uit geprobeert .
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

GoBucks, dat klinkt gezellig!

Ik zie hier in het noordoosten vaker een lobster bake.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In dit gebied ken ik het niet, maar bij Ricks vader in West Michigan zijn we er wel een keer heengegaan. Erg leuk en gezellig en ook lekker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Adriane
Amerika-ontdekker

Bericht door Adriane »

Ook in Wisconsin. Bijna ieder restaurant heeft "fish fry" op het menu staan.
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

De katholieke kerk hier heeft in de vasten periode op vrijdagen ook een fish fry.
En ik weet ook van een paar andere kerken in Noord Mississippi die af en toe een fish fry, BBQ of ander 'eetfestijn' organiseren. Bij sommige is het gebruikelijk dat je zelf iets maakt thuis, en meeneemt.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Geen 'fish fry', maar een 'fish boil' ooit gegeten in Noordoost Wisconsin (Door County). opvallend lekker, hoewel het gewoon vis in/tot soep gekookt is.

Overigens, ze weten daar in Door County van wanten. Spelen er 'Belgisch baseball', je rent van homeplate naar het derde honk, dan het tweede en zo verder. Plus je moet op elk honk een glas bier drinken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Fishfry op vrijdag avond bij de plaatselijke chapter van de VFW ( Veterans of Foreign Wars) was een standaard begin om het weekend in te luiden. Bijna iedereen die we kenden komt daar vis/kip eten en een paar glazen bier drinken. Het was vaak het enige moment dat we met vrienden, buren en bekenden konden bijkletsen. Het is niet het meest sfeervolle locatie, lange plastic tafels en te fel TL licht maar het eten en het gezelfschap is altijd prima. Ook de accoustiek laat het nogal eens afweten. Om half-8 begint er een 3 persoons bandje oude country tranentrekkers te spelen en vertrokken we meestal.
Was that for us?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer