Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken met J-1 visum?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ppil

Werken met J-1 visum?

Bericht door ppil »

Hoi,
Ik weet dat je met een J-1 visum niet mag werken, maar als ik bijv. door iemand van bijv. coca cola gevraagd wordt om in een reclame spotje mee te doen, is het dan wel mogelijk als hun dan een werkvergunnning regelen?

Verder ga ik in de zomer naar de usa voor high school, mijn uitwisselingsprogramma staat het niet toe dat ik er ga werken, is het volgens jullie dan wel mogelijk dat ik er mag werken.

Dit is natuurlijk gewoon maar een vraag, maar in amerika is alles mogelijk dus het zou wel handig zijn als je weet of het dan mag. :wink:

Groet,
Patrick
Alies
Amerika-newbie

Bericht door Alies »

hoi,
ik heb ook een J1 uitwisselingsvisum en ben op dit moment in de US. Wat werken betreft...ik studeer aan een amerikaanse universiteit (en dus niet aan een highschool) en ik mag hier met het J1-visum WEL werken. Er zijn wel restricties aan verbonden; zo mag het maximaal 20 uur per week zijn en het moet op het campusterrein zijn. Nu weet ik niet hoe dat met een highschool zit, maar misschien is dat wel hetzelfde. Dit zou je uit kunnen zoeken.
Wat je 'coca-cola commercial' betreft...haha, wel leuk verzonnen trouwens! hier heb ik, helaas, geen ervaring mee, maar ik vrees dat zoiets niet mag. Een werkvergunning ofzo gaat dan volgens mij niet. Want volgens mij heb je dan een zogenaamd H-visum nodig, maar dat weet ik allemaal niet zo precies...misschien dat iemand anders je daarmee kan helpen. Misschien kan het naar het immigratie/emigratie-topic verplaatst kan worden?

Succes met alles!
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Ik ben zelf een jaar naar een high school in Amerika geweest op een J1-visum. Ik mocht daar niet werken, in ieder geval van de organisatie niet, maar volgens mij mag het wettelijk ook niet.
ppil

Bericht door ppil »

nou, ik denk dat iedereen wel bijv. in een coca cola reclame mee wilt doen (of iets dergelijks)
als een bedrijf je uitnodigd en een werkvergunning regelt dan zou het toch theoretisch mogen of niet?
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Patrick,
Mjin buurman had een neef uit Duitsland verleden zomer.
Hij deed nogal veel klusjes zoals, gras maaien, huizen verven,cars wassen en babysitting voor de buren.
Mischien kan jij dat ook nog doen.
ppil

Bericht door ppil »

marcuscj,

Dat zou wel een goed idee zijn maar kennen amerikanen geen elektrische grasmaaier :p

en kun je me trouwen ook even vertellen wat meestal wordt gegeven voor devolgende baantjes?:
  • gras maaien
    verven
    hond uitlaten
    babysitten
    auto wassen
Ik hoor meestal altijd op tv dat ze voor babysitten $5 per uur verdienen maar is babysitten niet iets voor meisjes of wordt dat ook veel door jongens gedaan en wat is typisch een goed betaald baantje voor jongens? :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Patrick,

Jongens babysitten hier net zo goed als meisjes, mijn dochter (15 net als jij) vraagt $6 per uur.

Grasmaaien, redelijk grote tuin, verdient $20 per keer voor mijn zoon.

Hond uitlaten $5 per dag, auto wassen doet vrijwel niemand hier met de hand, dus dat weet ik niet en verven wordt meestal door college studenten en ouder gedaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ppil

Bericht door ppil »

en gebeurt het gras maaien meestal in de usa met een elektrische grasmaaier?
Dan duurt het maar ongeveer 15 minuten, dus kan ik $80 in een uurtje verdienen als ik 4 mensen kan helpen 8)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ha ha, dan weet jij de grootte van de tuinen hier niet! Mijn man heeft zelfs zo'n tractor maaier (helemaal niet nodig voor de grootte van onze tuin, maar goed) en het neemt toch zeker een half uur in beslag.
Maar inderdaad geen handmaaiers hier, dan zou je er een dagtaak aan hebben :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ppil

Bericht door ppil »

:wink: dat verklaard dan ook waarom dat ze $20 per keer betalen, je vernielt je hele rug ermee.

Maar ik geef toe, zo'n tractor is wel geinig :wink:
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Daar zijn weinige electrische grass maaimachines, de meeste gebruiken benzine.
Maar ze zijn heel eenvoudig om te gebruiken.
Ik geloof niet dat je 4 tuinen per uur kan doen.,de tuinen hier zijn veel groter dan in Holland.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

marcuscj schreef:Ik geloof niet dat je 4 tuinen per uur kan doen.,de tuinen hier zijn veel groter dan in Holland.
Patrick is 15 jaar en heeft energie voor 10 man (achter de computer) :stupid:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

De exchange students die wij gehad hebben mochten ook alleen maar dingen doen zoals babysitten. Het bleek ook nog moeilijk te zijn om aan mensen te komen die babysit hulp nodig hadden. Niet iedereen laat z'n kinderen zomaar bij een onbekende.
Ga je niet het schooljaar, september-juni? Je mist het grasmaaiseizoen dan een beetje, hoewel afhankelijk waar je terecht komt. Sneeuwruimen is misschien ook een goed baantje in die lijst van je.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer