Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Leed dat Wells Fargo heet!!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Cave Creek 81
Amerika-ontdekker

Het Leed dat Wells Fargo heet!!!

Bericht door Cave Creek 81 »

Wij zijn al 6 jaar klant bij deze"Bank" ,en tot op vandaag weinig problemen met ze gehad......(Morgen geen klant meer by the way)

Maar nu het verhaal:Op 3 November heb ik geld gewisseld voor vrienden van ons.Die op dat moment bij ons op bezoek waren.
1000 euro naar Dollars de wisselkoers op die dag was 1.191 Dus 1000 euro gewisseld $1191 gekregen.......(Via mijn rekening omdat je dan een betere rate krijgt).....Nou dat had ik dus even helemaal fout,vandaag werd er even $726.40 van onze rekening afgeschreven :?:
Adjustment,TELLER CASHED CHECK ...Terwijl op de "Foreign Currency Envelope" die ik kreeg zegt: USD Paid to Costumer: $1191.
En dat is ook wat ze uitbetaald hebben...

Nu de trick op het kopie hebben ze het gewoon veranderd naar $1911. :twisted:Nou toen toch maar even langs gegaan en gevraagd of ik de transacties van die dag mocht inzien:Nou dat kon echt niet! Op mijn vraag hoe ze zo maar even $726.40 van mijn rekening afschreven:Dat is bank policy Dat ik een bon heb van $1191 maakt ze niets uit.......Dat word dus een advocaat inschakelen.
Word vervolgt!

Joey.(die de Wells Fargo niet meer zo hoog aangeschreven heeft staan,maar ja je moet wat als Amerikaanse bank in moeilijke tijden :mrgreen: )
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Het Leed dat Wells Fargo heet!!!

Bericht door FlipjeBTiel »

Cave Creek 81 schreef:Dat word dus een advocaat inschakelen.
Wel, als je een advocaat vindt die voor $700 de telefoon oppakt, dan zou ik verder zoeken ...

Eerst branch manager erbij halen (en aangezien de kopie veranderd is volgens je verhaal, zou ik eerst bij het politiekantoor langs gaan, verhaal doen, en een kopie van het politierapport meenemen; vertel dan aan de beste persoon dat z'n personeel steelt). Helpt dat niet, dan small claims court inschakelen. Typisch $25 filing kosten en beide partijen dienen zichzelf te vertegenwoordigen (i.e. zonder advocaat). Heb je er wellicht nog een leuke dag aan ook. :) Vergeet niet de filing kosten en je uurloon in rekening te brengen.

Gr., Flipje
Cave Creek 81
Amerika-ontdekker

FlipjeBTiel schreef:en aangezien de kopie veranderd is volgens je verhaal, zou ik eerst bij het politiekantoor langs gaan, verhaal doen, en een kopie van het politierapport meenemen; vertel dan aan de beste persoon dat z'n personeel steelt
Gr., Flipje
Het is heel simpel ik heb een witte kopie waarop niet geknoeit is, en hun hebben de Yellow met een aangepast bedrag...
Maar in hun boeken moet ook een bedrag terug tevinden zijn, en dat wil ik zien.
Wel, als je een advocaat vindt die voor $700 de telefoon oppakt, dan zou ik verder zoeken ...
Helaas ik heb er 1 in m'n kennissen kring zitten,die ik toch al regelmatig mag betalen.2 het gaat me niet om het geld ,als ik bestolen word dan heb ik het liever dat iemand het gewoon in m'n gezicht probeert.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Gelijk heb je. Nou, success ermee!

Gr., Flipje
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Oef !!!!! Ik zou ook kwaad zijn.
Succes ermee!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Cave Creek 81 schreef:2 het gaat me niet om het geld ,als ik bestolen word dan heb ik het liever dat iemand het gewoon in m'n gezicht probeert.
Nou, ik vind $700+ ook niet niks om te stelen! Ik zou ook razend zijn en er ruchtbaarheid aan geven (krant of zo). Wie weet doen ze het bij andere klanten ook en hebben die dat niet door.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Pfah, sta hier vanochtend bij een WF pin-automaat (kan niet echt geholpen worden: WF heeft hier een contract om als enige een on-site ATM te mogen hebben en in ruil daarvoor mogen ze geen fees in rekening brengen), crashed dat ding waar ik bij sta. :( Met dit draadje in het achterhoofd gelijk online om te zien dat ik niet belazerd wordt. Valt vooralsnog mee (geld af en bij, allebei "pending"). Wel een printje gemaakt voor het geval dat ...

Gr., Flipje
Cave Creek 81
Amerika-ontdekker

Petra/VS schreef:
Cave Creek 81 schreef:2 het gaat me niet om het geld ,als ik bestolen word dan heb ik het liever dat iemand het gewoon in m'n gezicht probeert.
Nou, ik vind $700+ ook niet niks om te stelen! Ik zou ook razend zijn en er ruchtbaarheid aan geven (krant of zo). Wie weet doen ze het bij andere klanten ook en hebben die dat niet door.
Rip Off report,daar staan al 10000 niet zulke blijde Wells Fargo Customers op :wink:
Maar ik heb vanmorgen met m'n vage kennis advocaat gesproken en die heeft gelijk de districts manager van de WF gebeld en alle papieren over gefaxed....Hij zegt dat ze geen poot hebben om optestaan,afwachten dus maar......(mocht dat niets worden dan waarschijnelijk toch wat Flipje zei(dank u voor her advies))...

Vanmorgen wel gelijk een paar accounts geopend bij Chase :wink:
Even voor alle duidelijkheid:Ik ben boos op de Wells Fargo in Carefree,(in het bijzonder de manager daar mrs Jill die het probeert te verdoezelen)...Ik weet niet of dit een beleid is van alle WF's...(ik hoop van niet)
Joey.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ander verhaal een beetje, maar bij vrienden van ons was door de aller aardigste ober "creatief tip geven" toegepast bij het afrekenen.
Vrienden hadden een afgerekend en een tip gegeven en de ober had een kwartier later een nieuwe bon uitgedraaid met een hogere tip.
Dreiging om het verhaal bij de politie te brengen, was toen genoeg.
Ook omdat zij een bon hadden met een andere tijd.
Ober is ontslagen en vrienden hebben hun gehele bedrag terug gehad. (dus gratis etentje)

Hopelijk werkt het bij jullie ook. Het is nogal een flink bedrag zeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer