Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Morgen Halloween!!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Morgen Halloween!!

Bericht door wiepster »

Vanmiddag hebben we onzeafdeling versierd op het werk. Onze Customer Service Director is verzot op Halloween en we hebben dan ook verschillende verkiezingen.
Om 09.00 begint wie zich het mooist uitgedost heeft.
Om 10.30 een Chili Pot Luck, iedereen mag een chili brengen en wij mogen dan uitkiezen welke het lekkerst is
Dan om 16.00 word bekend gemaakt welke afdeling het mooist versierd is.

Morgenvoeg gaan mijn collega's en ik ons allemaal omkleden in Indiaase Sari's. Wij hebben een collega die oorspronkelijk uit India komt, zij heeft genoeg kleding om ons allemaal aan te kleden. Ik vind het wel wat hebben, het is heel sierlijk en vrouwelijk.
Onze afdeling is daarop aangepast. Het thema is "Bolly-Ween", nav. Bollywood, de Indiaase filmindustrie. Ik had een visie, hoe het eruit moest zien,had in Nederland enkele Hindoestaanse bruiloften bijgewoond en zodoende een paar ideeen. Het duurde even voor iedereen een beetje doorhad wat de bedoeling was, maar toen het eenmaal op gang kwam werd iedereen heel enthusiast, een echte team building klus :mrgreen: .
Morgen zullen er ook foto's gemaakt worden, helaas heb ik momenteel zelf geen camera, die zit ergens in Zuid Amerika....
Word er bij de andere Neder Amerikanen ook wat aan gedaan op het werk??
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Morgen Halloween!!

Bericht door Dento »

Klinkt leuk, allemaal! Geweldig dat ook op het werk er zo veel aan gedaan wordt! Ik hoop dat je op de een of andere manier toch aan foto's kunt komen!

Weliswaar niet op het werk, maar wij gaan morgenavond naar mijn zwager in Denver. Hij en zijn vrouw met hun 7 maanden oude zoontje gaan als Peter, Lois en Stewie Griffin van Family Guy, en Anna en ik gaan ook mee als Meg en Chris. Heel misschien nemen we Murphy mee als Brian... Ik ben echt eens benieuwd: het is mijn eerste Halloween in de VS, en dan ook meteen gaan Trick-or-Treating...

Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Hier op het werk niet echt, in de straat wel. Het eerste jaar verwachtten we niet veel, hier in de buurt wonen immers weinig kinderen, maar dat viel nogal anders uit: een handjevol huizen is behoorlijk fanatiek in hun inrichting en kids worden daarom van heinde en verre naar hier gebust in grote SUVs (denk 2 a 3 huizenblokken de hele avond volgeparkeerd; bij de fanatiekere huizen staan zelfs de oranje pionnetjes buiten om problemen te voorkomen). Gevolg: kids komen in groepjes van 8-10 tegelijk aan de deur en wij waren die eerste keer in een mum van tijd door alle snoep in het hele huis heen. :oops: Sindsdien zijn we beter voorbereidt en houden we de stormloop wel een 1 a 1.5 uur vol. Daarna gaan de lichten uit en gaan we zelf de straat op. :)

Het zit er trouwens dik in dat het morgenavond gaat regenen ...

Gr., Flipje
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wij hebben gisteren onze eerste haloween deze week gehad. Met een groepje vrienden van onze kerk hebben we een gevangenis gemaakt.
Op mijn trailer (zie plaatje) Laat je fantasie werken :oops:

Afbeelding

hebben we een frame van PVC gebouwd. Daaromheen 10 foot hoog zwart plastic rondom, ramen erin,tralies geverfd,
griezelige geluiden en een stroboscoop en voila, een griezelige gevangenis.
Allemaal een gevangenis pak aan en mijn jongste zoon was een politie agent.
Ook hadden we een persoon die de gevaarlijke waakhond speelde en heel wat gillende kindjes heeft zien vertrekken :mrgreen:

Eerste prijs mee gewonnen :dance:
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Bij mijn man op het werk hadden ze vandaag een Halloween Potluck en voor het lekkerste gerecht was ook een prijs. De prijs was voor de erwtensoep van……de Nederlanders :D
Slechts een enkeling was verkleed.
Morgenavond ga ik me verkleden als heks voor als de kinderen aan de deur komen.
De emmer met snoepjes staat al klaar.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Klinkt allemaal erg leuk! Véél plezier!

Afbeelding
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

[youtube]ZiEU5hXHUY4[/youtube]
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De voorgaande 2 jaar had ik de indruk dat Halloween hier stilaan ook zijn ingang zou gaan vinden, in de Turnhoutse Kempen. Maar dit jaar heb ik de indruk dat er amper wat van te merken is. :( Ons gevoel van heimwee is dus groot. Temeer daar we vorig jaar een werkelijk schitterende Halloween gehad hebben omdat we toen net op bezoek waren bij onze vrienden in Michigan City.
We hebben overwogen om ons eigen Halloween-feestje te bouwen hier thuis, maar ach, eigenlijk hebben we geen vrienden die mee willen doen aan "die Amerikaanse toestanden", en met je drietjes zou het gemis toch alleen maar groter zijn. Dus bekijken we nog eens even de foto's van vorig jaar (met o.a. onze zoon als piraat: )
Afbeelding

En we lezen nog eens op mijn blog, en bekijken de versieringen van toen. 't Was trouwens een vrij zonnige dag geweest, al werd het 's avonds wel wat frisser.
http://kastelke.blogspot.com/2007/11/ha ... party.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier wordt Halloween uitbundig gevierd. De jongste is in kostuum naar school vertrokken (Super Girl) en gaat vanavond met een hele groep Trick or Treaten. Wij zijn voor het eerst in jaren thuis om de stroom kinderen, die langs de deuren komen, op te vangen (ook hier komen ze uit andere buurten heen). Na het Trick or Treaten gaan wijzelf verkleed naar een Halloween feest in de buurt. Ik blijf het leuk vinden, dit feest!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Vandaag op mijn werk zijn we met een aantal collega's geheel tegen de richtlijnen van de dresscode toch semi-verkleed gegaan. :)
Ik heb uiteraard Nederlandse klompen, en heb met behulp van een nette zwarte rok en een geblokte schort een soort van Nederlands-achtig kostuum verzonnen (je moet het natuurlijk wel een beetje business-achtig houden). Een andere collega loopt op slippers en sleept de hele dag een surfboard met zich mee (een klein skimboard), en wat de andere doen heb ik nog niet gezien.
Ik ben benieuwd wat de studenten ervan gaan zeggen!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Op het werk is er geen sprake van verkleedpartijen helaas, daar is het allemaal net iets te business oriented voor. Al zijn er hier en daar wel wat pompoenen en andere versieringen te vinden. En natuurlijk HEEL VEEL snoep.

Vanavond gaan we eerst met wat Nederlandse vrienden die hier op bezoek zijn naar een Halloween parade kijken. Amerikaanse vrienden van ons zitten in de jury en hebben voor de gelegenheid een grote pot chili gemaakt. Daarna zijn er nog een paar feesten war we naartoe gaan. We gaan natuurlijk allemaal versierd!

Het is mijn eerste Halloween op dit adres, dus ik weet niet of we ook veel kinderen langskomen. Maar aangezien het in het centrum is verwacht ik het eigenlijk niet. Maar we hebben in ieder geval voldoende snoep in huis voor het geval dat. Wel heel gezellig allemaal!!
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier een paar van de buurt versieringen hier voor de liefhebbers:
Afbeelding

Afbeelding

Onze voortuin

Een paar andere tuinen, waarvan ik er een erg leuk vind en de ander kitsch (ra ra, welke ;)):
Afbeelding

Afbeelding

En het best versierde huis:
Afbeelding'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik hoorde daarstraks van een uit de hand gelopen Halloween stunt in Belgie: de hulpdiensten waren uitgerukt omdat er een auto tegen een boom was geknald en er een man uit de wagen (in de boom?) hing.
Bleek het een stunt van de plaatselijke middenstand te zijn, met een autowrak en een pop...
(maar welke gek belt dan ook de hulpdiensten zonder eerst eens wat nader te gaan kijken???)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Haha geweldige foto's! Hoe verloopt Halloween? Hier in Nederland merk ik er al veel van (NOT!). Een dijk naast een sloot is afgezet voor een wandeling ofzo en één huis hier in de buurt trekt zich iets aan van Halloween.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Leuk :D
Volgend jaar zitten we met Halloween in Amerika, ik ben erg benieuwd hoeveel we daarvan mee krijgen en hoe dat is :dance:
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Grandu schreef:Hier in Nederland merk ik er al veel van (NOT!).
Het is dan ook een Amerikaanse traditie en geen Nederlandse ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Meike had met een vriendje afgesproken om vanavond Halloween te gaan lopen in het dorp. Maar dat hebben we maar tegen gehouden. Hier in 't dorp weten ze volgens mij niet eens wat Halloween is! Staan er straks twee van die Halloween kids voor de deur "snoep of poets!" :lol:
Ze schrikken zich helemaal te pletter!
Anita
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Afbeelding

Hier een impressie van hoe we verkleed waren. Rara , waar sta ik ?? :mrgreen:
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

We hebben vanavond voor het eerst een paar kinderen uit de buurt aan de deur gehad voor Halloween. Ik wist natuurlijk wel dat het Halloween was maar had er totaal niet bij stilgestaan dat er kinderen langs de deur zouden komen (is ook nog niet eerder gebeurd). Gelukkig had ik wel nog wat snoep in huis om de kinderen mee te verblijden.

Groetjes,
Anja
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

wiepster schreef: Hier een impressie van hoe we verkleed waren. Rara , waar sta ik ?? :mrgreen:
Wauw, wat zien jullie er elegant uit! Mooie stoffen. Volgens mij sta je achteraan ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer