Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

verkeersboete / verkeersovertreding

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ramon79
Amerika-ontdekker

verkeersboete / verkeersovertreding

Bericht door ramon79 »

hallo,

een berichtje uit Naples (FL), vorige week hadden we een lichte botsing met onze leen auto van Hertz in Savannah (georgia). Niks ernstigs alleen een deukje.
Nu kwam daar politie bij en gaf mij een verkeersboete:"unproper left turn" ('t was een twee baans weg ik zat op de rechterbaan en sloeg af naar links, de auto achter mij die ik dus niet heb gezien die schaafde zo de auto).

Nu hebben we na 4 dagen gebeld over hoe hoog de boet is maar dat kunnen niet vertellen (ws 150 $)daarnaast moeten we dit in georgia betallen terwijl we in florida zitten, vandaag gaan we naar key west.

Hebben meer mensen zoiets meegemaakt en hoe hebben ze dit verder afgehandeld?

ze hadden het over een cheque sturen ofzo vanuit een andere staat, daarnaast staat er op de bon dat de " courtdate" pas in november is. 23 okt 08 vliegen we vanuit miami weer naar huis.
Is het daarnaast een optie het gewoon zo te laten en naar Nederland te vliegen?

ik hoor graag van jullie,

Gr Ramon
Bramster
Amerika-expert

Re: verkeersboete / verkeersovertreding

Bericht door Bramster »

Ik neem aan dat je wellicht weer eens terug wilt naar de US, dus gewoon betalen zou ik zeggen.

Indien je twijfelt of ze in court wel je goede NL address hebben dan gewoon daar even een briefje naar toe sturen, of er na de court date even achteraan bellen.

Het op z'n beloop laten zou ik niet doen
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Die court date kan twee dingen betekenen; of je -moet- voorkomen zodat ze de hoogte van je bekeuring kunnen bepalen, of de hoogte is al bepaald, en die courtdate is er voor jou om in beroep te gaan tegen de bekeuring.
Als er sprake is van het eerste geval, dan zou ik toch echt gaan. Je kan desnoods bellen om te kijken of je de datum niet kan vervroegen (uitleggen dat je een Nederlander bent die hier niet woont en dan speciaal moet terugvliegen..etc..). Als je niet komt opdagen, dan kan ik me voorstellen dat dat als je de volgende keer in de VS komt nog wel eens nare gevolgen kan hebben. Ze nemen hier een court-oproep echt serieus, en dat is wel het laatste dat je op je geweten wilt hebben.
Als de hoogte van de bekeuring al is bepaald, dan kan je deze in derdaad gewoon met een cheque betalen, ook vanuit het buitenland (moet je alleen bij je bank regelen dat ze iets van een money order voor je hebben). Je kan ook gewoon naar Savannah rijden en het daar in persoon betalen. Ik weet, het is een eind, en het is balen van je vakantie, maar de consequenties van je hier niet aan de regels houden als je deze al overtreden hebt zijn niet te min.
Wat je ook doet, laat het in ieder geval niet op zijn beloop.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ramon79
Amerika-ontdekker

Bericht door ramon79 »

Hallo,

We zijn nu in Miami en om nu naar savannah te gaan is geen optie. We hadden dus gebeld een aantal dagen terug en ze wisten dus niet zeker over de hoogte alleen een indicatie van 150 $, we moesten morgen of overmorgen weer terugbellen dan weten we meer. De politie agent twijfelde in 1e instantie of hij een boete moest uitschrijven, jammer (en pietluttig) dat hij dat toch heeft gedaan. Maar ja, het was een twee baans weg en officieel/theoretisch was ik fout, maar je kan dan alle kanten mee op.

Als ik het goed begrijp kan ik het dus ook in Nederland betalen via de bank?

Kan het ook via de douna bij vertrek? (we vertrekken a.s. donderdag vanaf miami)

gr Ramon
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

De douane heeft niks te maken met de Savannah Police Department, dus dat kan helaas niet.
Betalen vanuit Nederland kan meen ik wel, maar is niet echt makkelijk. In de VS stuur je een check op, maar die kennen ze in Nederland al jaren niet meer. Je moet dus iets van een money order zien te regelen en dat opsturen.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

En als je hier iets verkeerd doet, en je veroorzaakt een ongeluk waar de politie bijkomt krijg je eigenlijk altijd een boete.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
ramon79
Amerika-ontdekker

Bericht door ramon79 »

hallo,

bedankt voor jullie reacties.
wij weten dus niets voor vertrek, dus moet ik het vanuit Nederland betalen.
Van een reisgenoot hoor ik dat als ik 5 jaar niet in de usa kom het boete bedrag verjaard, klopt dit volgens jullie?

Ik ben namelijk niet van plan om binnen vijf jaar terug te komen, hoe mooi het ook is.

Vanuit Nederland moet ik het dus via de bank regelen als ik het goed begrijp? dat is dan nog een optie.

gr Ramon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het is hier niet net als in Nederland. Je hebt die boete in Georgia gekregen, wat net zoiets betekent als dat je in Belgie bekeurd bent, als je je nu in Florida bevindt. De staat Georgia zal je boete op papier hebben staan en als het ernstig genoeg is, zal er een "warrant for arrest" worden uitgegeven. In dat geval sta je over de hele VS verkeerd te boek. Niemand hier kan je daar echt over adviseren, want iedere staat heeft zijn eigen wetten. Van een vijfjarige "verjaring" is geen sprake, er worden mensen twintig jaar na hun misdaad nog opgepikt (net weer een geval gehoord op de radio). Ik zou gewoon het nette doen en je boete betalen, je hebt tenslotte een overtreding begaan. Van wat ik begrijp mag je zonder je boetes te betalen, al zijn het maar parkeertickets, Nederland niet eens meer in. Bel het nummer, vind uit, wat de regels zijn voor buitenlanders, want die zijn er wel degelijk en handel naar gelang.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik heb nog nooit gehoord dat je NL niet meer inkomt omdat je een boete in het buitenland niet hebt betaald. Ik moest een keer een boete betalen bij aankomst op Schiphol van een verkeersovertreding van enkele jaren daarvoor in R'dam. Ik dacht dat sinds ik in Amerika woonde en een Amerikaans paspoort heb, dat ze me nooit zouden vinden want ik was niet helemaal eerlijk geweest toen ik m'n adres moest opgeven. Dus moest ik eerst betalen voor ik NL in mocht.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Even voor de duidelijkheid, je komt Nederland niet in, als je je boetes in Nederland niet hebt betaald. Mijn punt was juist, dat je in Florida eigenlijk in Belgie bent, als je de overtreding in Georgia hebt begaan, bij wijze van spreken. Iedere staat heeft zijn eigen wetten, heel moeilijk te begrijpen voor de meeste buitenlanders, omdat je je in "de" Verenigde Staten bevindt. De Federale regering heeft met dit soort dingen niets te maken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Contact een ticket lawyer. Deze nemen voor een kleine vergoeding je case aan en gaan voor je naar court als het moet voorkomen. Mijn vrouw en ik hebben over de jaren ook hier en daar wel eens een bekeuring gekregen en rijden regelmatig van South Florida naar Upstate New York, dan krijg je wel eens een speeding ticket bijvoorbeeld.
Google op ticket lawyer Georgia Savannah levert de volgende resulataten: http://www.google.com/search?hl=en&clie ... ia&spell=1

Voorbeeld van een aantal jaar geleden; we kregen een speeding ticket van $180 in NC, ticket lawyer kostte $110 en zorgde ervoor dat ticket werd kwijtgescholden.

suc6
ramon79
Amerika-ontdekker

Bericht door ramon79 »

hallo,

ten eerste bedankt voor jullie reacties,
we zijn inmiddels terug in Nederland. Ik wilde vandaag de boete betalen via een "money order", dit kreeg na een telefoontje naar de usa te horen en staat ook op hun site (boete is trouwens $145).

Dus naar de rabobank, maar die hadden hier nog nooit van gehoord. Ze gaan kijken hoe het wel kan en hoor dit begin volgende week. Ze had het over een cheque ofzo.

Weten jullie wat de juiste manier is? vanuit nl naar usa betallen

(op de achterkant van de bekeuring staat alleen een adres en geen bankaccount en telefonisch kreeg ik die ook niet)

gr Ramon
bonuskaart
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door bonuskaart »

ramon79 schreef:Dus naar de rabobank, maar die hadden hier nog nooit van gehoord.
Probeer het eens bij het GWK. http://www.travelex.com/nl/personal/WU_ ... u&lang=NLD
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Probeer het eens via een GWK. Die kunnen zeker money orders doen, maar misschien is de koers dan wel wat ongunstig.
ramon79
Amerika-ontdekker

Bericht door ramon79 »

ja dat is zeker een optie.

ik had trouwens nog gevraagd bij die mevrouw van het gerechtskantoor wat er gebeurt als ik de boete niet betaal. Zij gaf aan dat ik dan niet meer mag rijden in heel amerika.

Ik dacht dat het alleen geldt/goldt voor de staat georgia.

Ook hoorde ik dan dat je de usa niet meer inkomt maar dat lijkt me sterk verhaal.

Ben wel van plan de boete te betalen, alleen vond ik het intressante optie mocht het alleen voor de staat georgia gelden.

gr ramon
Dan
Amerikakenner

Bericht door Dan »

Heb je niet de mogelijkheid om je ticket online (of telefonisch) te betalen met een creditcard??
Wij wonen bijvoorbeeld in een klein plaatsje in Georgia, maar toch heeft onze 'stad' de mogelijkheid om je ticket online te betalen.
Zoek dus even op de site van de instantie die je die ticket heeft gegeven, of bel ze even.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Geen extra dienstverlening voor Mark (NE in Missouri), via hem verkeersovertredingen betalen?
ramon79
Amerika-ontdekker

Bericht door ramon79 »

hallo,

ik ben net door de (rabo)bank gebelt. Zij kunnen een bank cheque sturen, dit kost dan 40 euro.
Ook zij gaven aan dat alleen gwk money order doen.

nu een aantal vragen:
-is dat acceptabel betaalmiddel naar amerika; maw accepteert the court in savannah(GA) dit? (omdat ze alleen vragen om een money order of cash order)
-wat zijn de kosten vanuit nederland naar usa van een money order?

Waar ik woon zit geen gwk in de buurt dus is de bankoptie wel een goede alleen schrok ik van de 40 euro.

b.v.d. voor jullie reacties,

gr Ramon
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ramon79 schreef: Ook hoorde ik dan dat je de usa niet meer inkomt maar dat lijkt me sterk verhaal.
Mij niet. Het is niet zo van: "boete niet betaald, je komt er nooit meer in", maar waarschijnlijk hebben ze eenzelfde systeem in NL: boete niet betaald, dan wordt je bij de paspoortcontrole bij binnenkomst in NL vriendelijk verzocht om even mee te lopen en de boete te betalen. Heb je hieraan voldaan mag je het land binnen.
Gezien de Nederlandse inreiscontrole in vergelijking met de VS heel mild is, lijkt me niet dat de VS hier makkelijker over doet..

Ik zou je trouwens toch aanraden om even naar een stad met een GWK te rijden. Als de rechtbank aangeeft dat ze een money order willen, heeft het m.i. weinig zin ze een check te sturen.

40 euro is trouwens niet zo heel veel voor internationale overschrijvingen.. Bij de postbank betaal ik 13.nogwat, maar ik weet dat Amerikanen soms wel eens 60 dollar moeten betalen hiervoor.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
ramon79
Amerika-ontdekker

Bericht door ramon79 »

ik heb net even gebelt naar savannah; het kan alleen met money order of cashiers check.

dus dan moet ik wel naar de gwk lijkt me, mooi balen.

hoe lang duurt het dat zo'n money order daar aankomt?

gr Ramon
ramon79
Amerika-ontdekker

Bericht door ramon79 »

moet ik naast de bekeuring (citatain ofzoiets) ook nog een kopie van mijn rijbewijs of paspoort meesturen?

-en nogmaals: hoe lang duurt het voordat zo'n money order over is (in savannah).

gr ramon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer