Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ambassadeur VS overhandigt geloofsbrieven
Ambassadeur VS overhandigt geloofsbrieven
Ik las in een nieuwsbericht op RNW dat de nieuwe Amerikaanse ambassadeur in Nederland zijn "geloofsbrieven" aan de koningin heeft overhandigd. Wat zijn geloofsbrieven nou precies?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Ambassadeur VS overhandigt geloofsbrieven
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geloofsbrief schreef:Een geloofsbrief is een schriftelijk bewijsstuk dat iemand, die in een overheidslichaam is gekozen, moet voorleggen, om daarmee aan te tonen dat hij of zij op wettige wijze gekozen is.
De geloofsbrief bevat gegevens over alle betaalde en onbetaalde functies die de vertegenwoordiger heeft.
Een ambassadeur die naar een ander land wordt uitgezonden, toont geloofsbrieven van zijn staatshoofd aan het staatshoofd van het ontvangende land. Dit gaat vaak gepaard met enig ceremonieel, waarbij de ambassadeur als vorst wordt beschouwd, vooral als hij ambassadeur van een koninkrijk is - hij vertegenwoordigt immers een koning.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Re: Ambassadeur VS overhandigt geloofsbrieven
Hee bedankt, Dento! Weer wat geleerd 
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.