Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto kopen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
ArMau
Amerika-ontdekker

Auto kopen

Bericht door ArMau »

Aangezien het voor mij niet mogelijk is om een auto te huren, (bij sommige maatschappijen wel maar dan betaal je veel extra omdat je jonger dan 21 bent) is het misschien wat om een auto te kopen? Kopen kan natuurlijk altijd, maar hoe zit het dan met de verzekering en de belasting? En kan dit ook als je geen inwoner bent en geen visum hebt?

Ik vind het namelijk leuker om zelf te rijden en overal heen te gaan, dan met openbaar vervoer.
Maar goed, het is maar een optie. Eerst eens even kijken of het wel mogelijk is.

Groetjes Armando!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Auto kopen

Bericht door ned in MO »

dat wordt heel moeilijk zoniet onmogelijk denk ik. Ik weet het wel zeker eigenlijk
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Ja maar waarom dan? Welke punten leveren problemen op?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ten eerste moet je een amerikaans adres hebben. Ten tweede moet je verzekering hebben die als je die al kan krijgen gigantisch hoog zal zijn.
Ten derde hoop ik dat je genoeg over auto's weet zodat je geen kat in de zak koopt. Ten vierde je moet hem ook weer kwijt raken.
Als vijfde wil ik je aanraden om de zoek fucntie te gebruiken of om gewoon het forum eens door te spitten.

Niet doen dus.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

ned in MO schreef:Ten eerste moet je een amerikaans adres hebben.
.
Ben je daar wel zeker van?
Er is hier ooit nog eens een discutie geweest over een aankoop van een auto in Amerika.

Heb paar maanden terug eens uit pure nieuwsgierigheid eens mail verzonden naar enkele Amerikaanse autodealers(die ik opgezocht had via google) ,met de vraag of het als European mogelijk was om een auto te kopen.

Ik kreeg telkens reply terug dat het ind mogelijk was en helemaal geen probleem is,om als buitenlander een auto te kopen,enkel voor de verzending moest ik zelf voor instaan(iets wat normaal is)
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Een auto kopen en over laten schepen kan iedereen, een auto kopen en er mee rondrijden in de States is een ander verhaal. Er moet een tag op die je alleen krijgt als je een resident bent, verplichte verzekering die onbetaalbaar is onder een bepaalde leeftijd en ook nog eens als buitenlander zonder credit history...zoals hubby zou zeggen "Good Luck".....
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

els70 schreef:
ned in MO schreef:Ten eerste moet je een amerikaans adres hebben.
.
Ben je daar wel zeker van?
Er is hier ooit nog eens een discutie geweest over een aankoop van een auto in Amerika.

Heb paar maanden terug eens uit pure nieuwsgierigheid eens mail verzonden naar enkele Amerikaanse autodealers(die ik opgezocht had via google) ,met de vraag of het als European mogelijk was om een auto te kopen.

Ik kreeg telkens reply terug dat het ind mogelijk was en helemaal geen probleem is,om als buitenlander een auto te kopen,enkel voor de verzending moest ik zelf voor instaan(iets wat normaal is)
Waar stuur je de title dan naar toe? Als je hem exporteert is dat geen probleem maar als je er hier in gaat rondrijden moet je platen hebben en dus je title inleveren waarna een paar weken je weer een nieuwe title krijgt. Die title kan men zonder amerikaans adres nergens naartoe sturen. Ook moet je maar hopen dat je title terugkomt voordat jij klaar bent met je vakantie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dit zijn draadjes van de afgelopen maanden waarin gesproken wordt over het kopen en verzekeren van een auto ipv het huren van een auto voor je reis door de VS:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p239640
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p237818
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... en#p196174
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ArMau
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMau »

Hmm haha, dat vergt dus best wel veel tijd om te regelen en het gaat aardig in de kosten lopen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties! :!:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

:dance: :dance: :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht