Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefoon opnemen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Telefoon opnemen

Bericht door Grandu »

Hoe neemt men in Amerika de telefoon op? Hello with me of gewoon Hallo? Wie weet dit?!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Telefoon opnemen

Bericht door ned in MO »

Hello, hallo, this is Mark of abc company, this kees

Yo, what's up

Of te wel, waar je zin in hebt.
De meesten zeggen hello wat ik zelf nogal onpersoonlijk vind
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hello is wel het meest gewoonlijk. Vrijwel iedereen neemt zo op, wij ook.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rozijntje
Amerikafan

Bericht door rozijntje »

Ik kan zien wie er belt, als het een bekende is zeg ik mijn naam zoniet hello.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Ook hier gewoon met : Hello this is.....
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

In films hoor ik ook alleen maar "hello".
Daar is het heel gewoon, in Nederland zou ik me eraan ergeren.
Ik bel wel eens patienten en als ze opnemen met "hallo?" vind ik dat wel raar overkomen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wij zeggen allemaal " hello", ook op mijn werklijn zeg ik "hello". De secretaresses e.d. dan weer niet, die zeggen "Good morning, department of...this is..." Thuis wil ik nog wel eens creatief zijn, en vooral als er iemand belt die ik ken, dingen roepen als "City dump" of "View haloo"...:)

In Nederland zei ik vaak alleen " hallo", vooral als het 's avonds wat later was. We hebben een poosje een telefoonstalker gehad die de voornaam van degene die opnam gebruikte, en dat was zo creepy dat ik een hele poos alleen maar " hallo" zei. Mijn achternaam zeg ik al jaaaren niet meer.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

In mijn schoonfamilie (m.n. door mijn zwager) wordt - met caller ID, welteverstaan - regelmatig zo opgenomen:

"Joe's Mortuary, you stab 'em, we slab 'em"...

"Road Kill Café, you kill it, we grill it!"

"You are the weakest link, goodbye!" (en dan hangen ze op zodat we weer terug moeten bellen :roll: )
:lol:

Maar inderdaad, alleen "hello" is toch wel het meest voorkomend. Op zich ook niet zó vreemd dat de achternaam niet wordt genoemd; negen van de tien keer weet de beller immers wel wie ze bellen. Dat bij een bedrijf niet zo wordt opgenomen is natuurlijk ook wel weer logisch...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Tja als je enkel met "hello" opneemt met je vaste telefoon thuis, dan zou ik dat ook wel vervelend vinden. Want dan weet je nooit wie je aan de lijn hebt. Verschil tussen man en vrouw hoor je nog, maar als je zoon al wat ouder is, weet je niet of je de vader of de zoon aan de lijn hebt, dan moet ik dat altijd vragen en dat is zo lullig :-)
Daarom zeg ik zelf altijd "hallo met Janssen Vik" Dan weten ze dat ze bij Janssen zijn, en dat ze de zoon aan de lijn hebben :-)
Op de GSM neem ik ook altijd gewoon met "hallo" op omdat ik dan toch de enige ben die ze aan de lijn kunnen krijgen :-)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Meestal als het een bekende is herkennen ze je stem wel. Het is niet gewoon hier om je naam te noemen als je de telefoon opneemt. Net zoals het in Nederland wel een gewoonte is. 's Lands wijs. Als ik de stem niet herken vraag ik gewoon naar de persoon, die ik wil spreken, en soms is het diegene wel. Geen probleem toch?

@Dennis -- Rick is er ook zo goed in om van die vreemde "bedrijven" te bedenken bij het opnemen van de telefoon :lol:
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Is het niet zo dat je, meer dan in Nederland, moet oppassen wat je in de VS aan de telefoon allemaal zegt ivm "verkooptrucs"?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Dento> geweldig! Ik heb een vriend die nog wel eens opneemt met "Is this Bob?", ook heel erg verwarrend, maar wel grappig.

Ik vind het zelf ook geen probleem als ik niet weet wie ik aan de telefoon heb - ik vraag het gewoon, en als het de persoon zelf is, geen probleem, dan zeggen ze dat gewoon ("is this kelly?" "this is she"). Wat ik in Nederland soms verwarrend vind is dat ik de naam niet goed versta of hoor ofzo, en dan het dus alsnog moet vragen..en dan voel ik me vele male debieler.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het kan soms wel eens lastig zijn als je je voornaam niet zegt.
Nick klinkt vrijwel hetzelfde als Ger door de telefoon, allebei een zware stem. Nick krijgt vaak hele verhalen te horen voor ze door hebben dat ze de zoon aan de telefoon hebben.

Marjon
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Thuis/Cellphone: Hello

Op 't werk: "company name'' this is Dennis.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Petra/VS schreef:Meestal als het een bekende is herkennen ze je stem wel.
Ik ben dus heel slechthorend, en ik herken Peter -de man waarmee ik al 20 jaar samen ben- soms niet eens aan de telefoon. Laat staan anderen....... Als die dus de telefoon opnemen en niet hun naam zeggen, word ik daar heel onzeker van en weet ik niet of ik de juiste aan de lijn heb. Ik vind dat best lastig. Ik vind het daarom wel prettig als mensen heel uitgebreid opnemen "goedemorgen, met ......". Geeft mij de kans om even aan de stem te wennen, en daarna te verstaan wie ik aan de lijn heb zodat ik weet of ik goed zit.

Als diegene die ik bel de naam niet zegt (omdat ze bijvoorbeeld het nummer herkennen), dan vraag ik meestal even of ik met die of die spreek?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Jasmino schreef:Ik vind het daarom wel prettig als mensen heel uitgebreid opnemen "goedemorgen, met ......". Geeft mij de kans om even aan de stem te wennen, en daarna te verstaan wie ik aan de lijn heb zodat ik weet of ik goed zit.
Dat is ook een standaard call center regeltje: rustig en uitgebreid opnemen, omdat het altijd een fractie van tot een seconde of twee duurt voordat mensen aan een stemgeluid zijn gewend, en pas echt horen - d.w.z. in zich opnemen - wat er gezegd wordt.

Hetzelfde geldt dus ook als je 's avonds weer een of ander nutteloos en irritant telefoontje krijgt van een of ander enquete bureau; sommige beginnen heel rustig, anderen beginnen meteen heel snel een verhaal af te ratelen, en dat duurt het even voordat tot je doordringt wie je in godsnaam aan de lijn hebt.

Ik kan me dus voostellen dat als je slechthorend bent dit extra belangrijk is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

Hm ik moet toegeven dat ik NL ook regelmatig met "Hallo" opneem.. verder niks. Dit omdat ik te vaak gesprekken krijg van onzinnige personen/bedrijven waar ik niet op zit te wachten. Als 't een vriend/bekende is zie ik dat meestal wel aan de caller ID.
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Jeffero
Amerika-ontdekker

Bericht door Jeffero »

Dento schreef: "Joe's Mortuary, you stab 'em, we slab 'em"...

"Road Kill Café, you kill it, we grill it!"

"You are the weakest link, goodbye!" (en dan hangen ze op zodat we weer terug moeten bellen :roll: )
:lol:

gefeliciteerd,je hebt het voor elkaar gekregen om cola op mn beeldscherm te krijgen :blink:

zoiets flikte ik bij mn oma van 65....die nam op en dacht dus dat ik echt van de belastingdienst was,zij paniekerig de telefoon aan m n opa geven,maar die had me zo door...
overigens vind ik die eerste twee het leukst
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jasmino schreef:
Petra/VS schreef:Meestal als het een bekende is herkennen ze je stem wel.
Ik ben dus heel slechthorend, en ik herken Peter -de man waarmee ik al 20 jaar samen ben- soms niet eens aan de telefoon. Laat staan anderen....... Als die dus de telefoon opnemen en niet hun naam zeggen, word ik daar heel onzeker van en weet ik niet of ik de juiste aan de lijn heb.

Maar het is hier ook doodnormaal om te vragen, wie je aan de lijn hebt, zoals DixieChick al schreef. Er wordt niet verwacht, dat je de stem herkent. Een reden om mijn naam niet te geven is, zoals Ruud schrijft, dat er vaak specifiek door verkopers voor een bepaald gezinslid wordt gebeld. En dan is het wel heel fijn om gewoon te kunnen zeggen "sorry, he/she is not available" en klaar.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Mijn vader is muziekant en vroeger toen ik klein was bestonden er nog geen mobiele telefoons, alle zakelijke telefoontjes kwamen dus gewoon op ons privenummer binnen. Al van kleins af aan was ik dus gewend om de telefoon op te nemen met:
'Goedemorgen, met Ilana (+achternaam), met wie spreek ik?'

Dat was voor mij de gewoonste zaak van de wereld dus vond ik het altijd heel vreemd wanneer ik zelf iemand belde en er slechts met "hallo' opgenomen werd. En nog steed komt het op mij wat 'onbeschoft' over :lol: alhoewel ik tegenwoordig nog steeds opneem met 'Hallo, met Ilana' ook al weet ik wie er belt!

Een voordeel heeft het wel, ik heb nooit moeite gehad met het plegen van zakelijke telefoontjes.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer