Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hier keek ik toch wel even van op !

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Hier keek ik toch wel even van op !

Bericht door Ruud2004 »

Kijk eens naar "Lichtblauw" ! Dat had ik nooit verwacht.

Afbeelding
Afbeelding
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
michael66
Amerikakenner

Re: Hier keek ik toch wel even van op !

Bericht door michael66 »

Nou weet ik eindelijk wie in de VS al die kuilen in de weg (potholes) maakt ..... :lol:

Nou ja, liever daar dan hier op het strand. :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Nou zeg! Had ik ook nooit gedacht.
Lijkt zo nog erger dan in mijn vorige woonplaats Zierikzee :blink:

Het groene gedeelte is wel heeeeel erg klein. :(
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Er is een categorie voor 'American Indian' en één voor 'American'. Wat/wie valt er onder 'American'?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

sweatbox schreef:Er is een categorie voor 'American Indian' en één voor 'American'. Wat/wie valt er onder 'American'?
Deze kaart is gebasserd op de US census data van 2000. Er is een 1270 bladzijde tellend document die uitleg geeft, en hierin staat het volgende m.b.t. ancestry:

"The Census Bureau accepted ‘‘American’’ as a unique ethnicity if it was given alone, with an ambiguous response, or with state names. If the respondent listed any other ethnic identity such as ‘‘Italian-American,’’ generally the ‘‘American’’ portion of the response was not coded. However, distinct groups such as ‘‘American Indian,’’ ‘‘Mexican American,’’ and ‘‘African American’’ were coded and identified separately because they represented groups who considered themselves different from those who reported as ‘‘Indian,’’ ‘‘Mexican,’’ or ‘‘African,’’ respectively. B–5
U.S. Census Bureau, Census 2000 In all tabulations, when respondents provided an unclassifiable ethnic identity (for example, ‘‘multinational,’’ ‘‘adopted,’’ or ‘‘I have no idea’’), the answer was included in tabulation category ‘‘Unclassified or not reported.’"

Als je er meer over wilt lezen, het document kan hier worden gevonden in PDF formaat.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Thx, die pdf komt nog uit de printer. :D
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Zouden die donkergroene plekken (Nl-ers) Amish-achtigen zijn??? Er zijn wereldwijd toch een aantal van dit soort 'enclaves'?
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Nou, dat denk ik niet. Donkergroen is echt wel "Nederlands". Goed te zien in Michigan. De Nederlandse enclave "Holland" is toch behoorlijk groot aangegeven.

Wel vreemd dat de streek van Petra niet groen is aangegeven. :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Amish is Duits/Zwitsers
De Pennsylvania Dutch zijn eigenlijk Pennsylvania Deutsch , een spraakverwarring
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ruud2004 schreef: Wel vreemd dat de streek van Petra niet groen is aangegeven. :wink:
:hilarious: En er wonen hier nog wel minstens vijf Nederlandse Amerikanen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik zag zojuist een speech van Obama, op bezoek in London. Hij gaf aan dat 'de Amerikanen' een diepe band voelen met de Engelsen en dat de Amerikaanse samenleving toch voornamenlijk gebaseerd is op de Engelse traditie (Angelsaksisch) en cultuur. Volgens mij had hij dit beter over en tegen de Duitsers kunnen zeggen want als je die kaart ziet lijkt het toch of het overgrote deel van de VS afstamt van Duiste voorouders!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ehm.... And zen vie vil take over ze vorld?

:wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Dento schreef:Ehm.... And zen vie vil take over ze vorld?

:lol:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dento schreef:Ehm.... And zen vie vil take over ze vorld?

:hilarious: :hilarious: :hilarious:
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Nu begrijp ik dat "lichtblauw" ook weer Dennis ! :hilarious: Trouwens ook wie die hele grote "Crater" in de VS hebben gegraven>
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

RiverCola schreef:Ik zag zojuist een speech van Obama, op bezoek in London. Hij gaf aan dat 'de Amerikanen' een diepe band voelen met de Engelsen en dat de Amerikaanse samenleving toch voornamenlijk gebaseerd is op de Engelse traditie (Angelsaksisch) en cultuur. Volgens mij had hij dit beter over en tegen de Duitsers kunnen zeggen want als je die kaart ziet lijkt het toch of het overgrote deel van de VS afstamt van Duiste voorouders!
Een vriendin van ons heeft Duitse voorvaderen aan vaders kant, ze heeft ook een Duitse achternaam. Van moeders kant komen ze uit Scandinavie. Je zult haar nooit horen zeggen dat ze Duitse voorouders heeft, ze vertelt alleen maar over de Scandinavische kant. Duits klinkt niet zo romantisch... Maar nu kan ze niet meer ontkennen!

Enne, we hadden het kunnen weten. Bijna alle Europese vorstenhuizen hebben wel Duitse voorvaderen. Duitsland heeft gewoon als stiekem de hele wereld overgenomen...
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Wat zit 'die' Obama zich dan helemaal druk te maken om de Britten?? Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk Duitsers wel iets relaxter dan Britten, en als ik zo eens zie hoe groot hun vinger in de spreekwoordelijke pap is dan kunnen we maar beter met hun 'aanpappen' :lol:

Misschien vind je vriendin een Scandinavische afkomst exotischer dan een Duitse? Duitsland ligt toch naast NL terwijl er met Scandinavie nog wat water tussen zit....of, wellicht heeft ze net als vele Duisters last van het 'wij schamen ons nog steeds voor onze afkomst vanwege de oorlog en durven niet trots te zijn op ons land'-syndroom?

Als je zo die kaart bekijkt dan denk ik dat ze zich mede-trots mag voelen want het zijn, zo te zien, voornamenlijk de Duitsers die de Verenigde Staten hebben gesticht/opgebouwd, haha!
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Ik denk dat Duitsland nog steeds last heeft van WOII. En dat daarom mensen niet zo snel trots zijn op hun Duitse afkomst. Dat is bij haar wel het geval. Ze komt overigens uit Sheboygan, Wisconsin. Een plaats die zichzelf trots The Bratwurst Capital of the World noemt... Lijkt we wel trots op je German heritage :lol:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Zodra mensen emigreren gaan ze zich vaak ineens heel chauvinistisch gedragen he! Een vriendin van mij woont nu in de VS, sinds 1,5 jaar ongeveer, en toen ik bij haar thuis kwam stond haar hele keuken vol met van die AlbertHeijn-smurfen (haar moeder stuurde die op).
Ik zag eens een documentaire over Nederlandse emigranten in Australie; die mensen waren inmiddels allemaal boven de 60/70 jaar en vierden nog elk jaar, zeer fanatiek en ook zonder kinderen, Sinterklaas. Haha!

Ik vraag me weleens af aan welke gewoontes ik me vast zou klampen wanneer ik zou emigreren (maar dit terzijde :wink: )
Staceybeesie
Amerika-expert

RiverCola schreef:Zodra mensen emigreren gaan ze zich vaak ineens heel chauvinistisch gedragen he! Een vriendin van mij woont nu in de VS, sinds 1,5 jaar ongeveer, en toen ik bij haar thuis kwam stond haar hele keuken vol met van die AlbertHeijn-smurfen (haar moeder stuurde die op).
Ik zag eens een documentaire over Nederlandse emigranten in Australie; die mensen waren inmiddels allemaal boven de 60/70 jaar en vierden nog elk jaar, zeer fanatiek en ook zonder kinderen, Sinterklaas. Haha!

Ik vraag me weleens af aan welke gewoontes ik me vast zou klampen wanneer ik zou emigreren (maar dit terzijde :wink: )
Daar zul je nog verbaasd om zijn.
Weet dat ik het vroeger maar overdreven vond dat mensen die geemigreerd waren zo nog snakte naar het Nederlandse eten. In Amerika is namelijk ook genoeg lekkers te krijgen.
Drie jaar verder en ik denk toch wel dat ik 1 van de ergste ben :roll:
Het eerste half jaar ging goed maar daarna ging ik toch echt wel dingen missen hoor.
De feestdagen mis ik niet zo, al zouden ze hier wel Pasen en Pinksteren voor de vrije dagen mogen invoeren. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer