Ik heb het al eerder vermeld op dit forum, maar ik ga het nogmaals doen:
NEE, dat komt niet door Amerikaanse invloed.
Die jonge vertoonde echt geen 'amerikaans' gedrag, dat is gewoon onzin.
Dat die jongen heeft geschoten is gewoon een kwestie; niet om kunnen gaan met je woede of iets dergelijks, wat daarvan de rede ook moge zijn.
Dit kan een Amerikaan net zo goed gebeuren als een Nederlanders, alleen is in de V.S. gemakkelijker aan een pistool te komen(heb ik zo het gevoel). Het gebeurde ookal in Duitsland, moeten we dan nu ook spreken van Duitse toestanden? Nee, dat heeft niets met het invloed van een andere land te maken, maar puur met beheersing van de persoon, van welk land, ras of afkomst hij ook is.
Over de eindeloze discussie wat de invloed van de film is, kan ik kort zijn.Ik geloof namelijk dat het wel mee valt en als de invloed er al is, dan kunnen we het niet geheel aan de V.S. toe schrijven. In Nederlandse film/series/soaps kunnen ze er namelijk er wat van en niet alleen op gebied van geweld. Enfin, ik denk dat ik duidelijk ben geweest.
"Toto... I have a feeling we're not in Kansas anymore."
Ik ben het er ook niet mee eens. Ik denk dat er sociale, culturele, economische en politieke problemen zijn in Nederland die er sterk toe bijdragen dat er een sfeer ontstaat waarin dingen zoals deze eerder kunnen gebeuren.
Ik denk zoals Petra al aangeeft, dat de Nederlandse films en andere programma's er ook wat van kunnen. De Amerikanen hier de schuld van geven is onzin. Het is makkelijk om dat te doen door de algemene kritische en negatieve manier waarop wij vaak op Amerika reageren op dit moment.
Ik ben het ook niet eens met de stelling. Het probleem is veel te complex dan dat je daar even snel de vinger op kunt leggen. Het is menselijk om meteen een oorzaak aan te wijzen, vooral als die voor de hand lijkt te liggen. Studies betreffende dit onderwerp leveren geen bewijs dat films, of b.v. videospellen, jonge mensen agressiever zouden maken.
Geweld heeft helaas altijd deel uitgemaakt van de menselijke geschiedenis en in plaats van naar oorzaken buiten ons te zoeken, zouden we er goed aan doen in ons te kijken naar de drijfveren.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.