Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gast

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Gast »

Getrouwd met een Amerikaanse in NL, later voor mijn werk naar de VS, en daar ben ik nog steeds :thumbup:
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door USInsider »

Betekent dit dat je niet meer getrouwd bent met de Amerikaanse ? (zorgelijke emoticon)
Gast

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Gast »

Klopt, maar ondertussen weer met een andere Amerikaanse getrouwd 8)

(De eerste ging trouwens mee naar de VS, voor de duidelijkheid)
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door babarage »

This forum is Dutch, not German so not sure this will bring you into contact with German family.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
tetouani
Amerikakenner
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 apr 2009, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door tetouani »

10 jaar geleden voor het eerst als broekie alleen naar Amerika.

Ik wilde de dingen zien die ik alleen van films en spelletjes ken en nu ben ik daar nog steeds mee bezig.
KyaraSB
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2019, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door KyaraSB »

Eerste keer met familie en tweede keer roadtrip langs de westkust gemaakt :)
Gast

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Gast »

@tetouani @KyaraSB : wonen jullie in de VS, daar gaat dit topic namelijk over :thumbup:
r1mario
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 13 jul 2010, 19:40

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door r1mario »

Amerikaanse ontmoet in de Cariben en na een tijdje daten voor een K1 visum gegaan. Augustus 2018 uiteindelijk naar de VS verhuist (Louisiana) en kreeg een baan aangeboden in Florida waar ik nu woon sinds Februari 2019. Afgelooen Oktober een huis gekocht in New Port Richey na 8 maanden gehuurd te hebben in Clearwater.

Mis het Nederlandse volk wel en het nuchtere, maar het weer, de stranden en de natuur maken dat allemaal goed.
RaphaelB
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 jan 2018, 11:49

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door RaphaelB »

10jr geleden mijn Amerikaanse vrouw ontmoet. Veel tijd doorgebracht samen in Arizona, Las Vegas en LA. Wat altijd geweldig was. Uiteindelijk trok ze bij mij in, in NL. Ze kon echter moeilijk aarden in NL en ze kreeg heimwee. Dus na een tijdje samen maar besloten om naar de USA te verhuizen. Ik woon hier nu een jaar in AZ. Goede baan, goed inkomen. Maar nu heb ik zelf heimwee naar NL :lol:. Meer naar mijn ouders en vrienden en soms oude leven in NL. Corona maakt het ook wat moeilijker momenteel aangezien mijn vluchten dit jaar al 2keer door de vliegmaatschappijen zijn geannuleerd en ik nog steeds niet terug heb kunnen reizen naar NL
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
BlueRidgeParkway
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 nov 2020, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Wilkes County, NC

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door BlueRidgeParkway »

Leerde mijn vrouw kennen online toen ik in Duitsland (Berlin) woonde en werkte. Luisterde altijd online naar 99.5 The Wolf, Dallas TX en ontmoet haar bij toeval op een site die met de site van The Wolf was verbonden. We spraken elkaar bijna elke dag, iets wat ivm met mijn op dat moment late werk het tijdsverschil (+6hrs) vergemakkelijkte. Toen ze na een paar weken vroeg wat ik in de zomer vakantie ging doen, vertelde ik dat ik hoogst waarschijnlijk eerst een vriend in Montana en daarna een paar vrienden in North Carolina zou gaan bezoeken. Toen ik zei dat ik wel mogelijk naar NorthCarolina zou gaan, zei ze dat ik haar dan ook moest bezoeken. Dus na een tijdje maakte we plannen dat ik eerst haar een weekje zou bezoeken, daarna mijn vrienden hier in NC En daarna mijn vriend in MT. Had vier weken vacation ingepland, maar het werden uiteindelijk bijna negen weken. Het was na de eerste maand al duidelijk dat ik met haar oud wou worden, en nadat ik haar vader en haar om haar hand had gevraagd. Stond enkel de vraag open of zij naar Duitsland zou komen of ik naar de U.S. Maar aangezien ik zelfstandige ben, en toen destijds voor het Department of State als subcontractor werkzaam was, maar zij vast aangesteld was, en na twee jaar als Peace Corp vrijwilliger in Afrika bemerkt had dat ze erg veel heimwee had, kwamen we snel tot de conclusie dat ik naar de U.S. zou komen. Dus vloog terug, zegde mijn huur op, gaf meest mijn electronics (TV, PC, etc.) weg ivm met andere spanning etc, hier. En vloog een maand later weer terug naar de U.S., waarna we een maand daarna getrouwd waren. Alles een beetje snel (met online in March, visit in July/August, married in October), maar was bang dat als ik te lang zou wachte een andere haar het hof zou maken. En nu meer dan 16 jaar getrouwd en nog geen dag berouwd, alhoewel wel ik niet zekker ben of zij er ook zo over denkt :lol:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Almere vak V »

BlueRidgeParkway schreef:
12 nov 2020, 12:18
Luisterde altijd online naar 99.5 The Wolf, Dallas TX
Uitstekende keuze!! Hier altijd 99.5 The Wolf Portland. Tot grote irritatie van mijn vrouw. Die heeft echt een bloedhekel aan country... :blink:
Chris1982
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2022, 00:55

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Chris1982 »

Hoi Nico,

Gaat verhaal en ik wil ook graag naar Georgia verhuizen en zou graag met leuke mensen in contact komen.
Zou het leuk vinden om leuke dames daar te ontmoeten maar weet niet hoe ik daar mee in contact kan komen.
Weet jij mischien hoe ik daar mee in contact kan komen.

Groetjes Chris
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door mtl »

Dating-sites?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Hockey »

Chris1982 schreef:
19 mar 2022, 01:16
Weet jij mischien hoe ik daar mee in contact kan komen.
De vraag lijkt me redelijk onmogelijk om te beantwoorden. Draai het eens om. Op een Amerikaans forum vraagt een Amerikaan aan een Amerikaan die al geëmigreerd is naar hoe deze contact kan krijgen met Nederlandse vrouwen. Wat zou jouw antwoord daarop zijn? En wat nu als wordt gevraagd Belgische vrouwen?
Unwoundpuppy
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2022, 18:07
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Unwoundpuppy »

Hallo,

Ik heb een lange tijd geleden een Amerikaanse dame via internet (MySpace) leren kennen.
Van het 1 kwam het ander, en ik ben inmiddels 14 jaar met haar getrouwd, verhuisd naar Amerika in 2008, en ik ben sinds July 2022 ook officieel Amerikaans Staatsburger :)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Loek »

Mijn vrouw heeft ook 14 jaar gewacht met haar citizenship. Zij heeft het gedaan zodat ze in die tijd op Obama kon stemmen. Wat was voor jou de reden? Blijf je ook Nederlander (dual citizenship)?
Gefrey
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2024, 23:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Gefrey »

Ik ben in Amerika beland vrij toevallig, gedreven door mijn nieuwsgierigheid en een verlangen naar nieuwe ervaringen. Het was niet zozeer de klassieke Amerikaanse droom die me aantrok, maar meer de wens om uit mijn comfortzone te stappen en te zien waar dat me zou brengen. Ik had gehoord over de diversiteit aan landschappen en de veelheid aan culturen die samenleven in de Verenigde Staten, en ik wilde dit allemaal met eigen ogen zien. Dus besloot ik mijn kans te wagen, aangespoord door een begeerte om te leren en me aan te passen. Elke dag hier is een les geweest, een kans om iets nieuws te ontdekken, of het nu over mezelf is of over de wereld om me heen.

Dat is voor mij :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer