Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door RiverCola »

Of die mensen even benaderen en vragen of hun berichtje door het mod-team verwijderd mag worden? Ik denk niet dat de schrijvers er erg rouwig om zullen zijn :P

En inderdaad is het fijn als dit topic exclusief blijft voor mensen die vertellen over hun emigratie (of net-niet emigratie :lol: ).
Sandy
Amerika-expert
Berichten: 9403
Lid geworden op: 05 mei 2004, 10:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Sandy »

kastelke schreef:Misschien moet dit topic afgesplitst worden? Want aanvankelijk ging dit over mensen die ondertussen in de US wonen, maar de laatste paar reacties zijn van mensen die vertellen over hoe ze Amerika als reisland gevonden hebben.
Zag het ook al en ben het er mee eens.. Ook hoe je uiteindelijk niet in Amerika terecht bent gekomen, verdient misschien beter een eigen topic. Anders verzandt het snel in allerlei subdraadjes. En als een Mod gaat afsplitsen, zou dan misschien die blauwe tekst van mij in mijn openingsbericht gewoon zwart gemaakt kunnen worden? Was een tik van mij toen ik nog maar net lid hier was :lol:
Sandy
fdrsp
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2014, 14:14
Locatie: Columbus, GA

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door fdrsp »

Op vakantie naar Egypte in 1992, ontmoet daar een Amerikaanse: The rest is history.... Woon nu al sinds Dec 1995 in de US.

Vraag: Heb een Amerikaans paspoort intussen, en ben ook Amerikaans staats burger sinds 2003. Wil graag een nieuw Nederlands paspoort aanvragen, het oude paspoort is verlopen. Wie kan mij in de geode richting sturen?

Mvg,
Marcel.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Bennogr »

Neem contact op met de dichtstbijzijnde officiele Nederlandse vertegenwoordiging. Via het algemene hulpnummer 877-388 2443.

Er is een kans dat je te laat bent. Nederland kent nog altijd het principe: als je vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt, dan ben je je Nederlanderschap kwijt. In 2003 is de wet veranderd zodat je Nederlander kunt blijven als je de nationaliteit van je partner (man of vrouw, dat maakt niet uit) aanneemt en dat partnerschap officieel kan aantonen door bijvoorbeeld een huwelijksakte of bewijzen van langdurig sameleven.

Er is tussen 2003 en 2013 een periode van 10 jaar geweest waarin Nederlanders die hun Nederlanderschap verloren hadden doordat ze voor 2003 Amerikaan geworden zijn, dat Nederlanderschap weer terug konden krijgen, maar die periode is dus in 2013 afgelopen.

En zelfs als je de dubbele nationaliteit hebt, is die maar beperkt, je moet elke tien jaar aantonen dat je Nederlander wilt blijven. Dat kan het makkelijkst door telkens op tijd (voor het verlopen van die tien jaar dus) een nieuw Nederlands paspoort aan te vragen (dat overigens tegenwoordig 10 jaar geldig is, dus even opletten).

Het hangt er allemaal van af wanneer je precies Amerikaan bent geworden en hoe lang je paspoort verlopen is. Daarom: zo snel mogelijk dat 877 nummer bellen en een afspraak maken om met een consulair medewerker te praten.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
fdrsp
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2014, 14:14
Locatie: Columbus, GA

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door fdrsp »

Benno, hartelijk dank voor de info! Ik ga deze week eens navragen.
Gebruikersavatar
Assia
Amerikafan
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 dec 2010, 00:09
Locatie: San Francisco, CA

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Assia »

Ik had mijn man online ontmoet in augustus 2010. Eigenlijk heel random, maar het klikte meteen. We hadden toen ongeveer een half jaar heel intensief geskyped, echt elke dag minstens 5 uur tussen typen en praten. In maart 2011 kwam hij overvliegen om mij en mijn familie te ontmoeten en dat ging ook erg goed. Mijn familie was weg van hem, en ik ook. Dus kwam ik in maart naar hem toe voor een vakantie, maar na een week vroeg hij of ik met hem wilde trouwen. Nou, de meeste mensen zou dat afschrikken (met recht :lol: ) maar het voelde vanaf het begin al goed. Rationeel gezien zat het ook goed: hij had een stabiele persoonlijkheid, hij had een baan en een huis (niet dat we onszelf erin gooiden zonder middelen)
Ik had ook weinig in Nederland: weinig familie (alleen moeder en zus), schoonmaak/fabriek baantjes en geen opleiding. Ik kon gewoon nooit mijn draai vinden in Nederland. Dus ik stemde toe en dat was dat.
We trouwden in mei 2011, dus we hadden echt heel weinig tijd om dingen te regelen maar we kregen het toch nog voor elkaar om een degelijke trouwerij te plannen. Er was niemand voor mij daar, wat heel moeilijk was die dag. Niemand kon het geld zo snel ophoesten om naar de VS te komen. Ik weet nog goed dat ik op een gegeven moment in huilen uitbarstte en me eigenlijk eenzaam voelde op mijn eigen trouwerij. :cry:
Maar nu, na meer dan 3 jaar voel ik dat alles op zijn plek is gevallen. Ik heb een goed huwelijk,verhuis niet meer elk jaar, sta op het punt naar de universiteit te gaan voor Nursing School en voel dat ik alle potentie uit mezelf heb kunnen halen. :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door PSVwally »

Kijk, dat zijn nou de leuke verhalen! Mag ik vragen hoe ik dat online moet zien? Wat voor chatsites hebben we het dan over?
Gebruikersavatar
Gabbyxx
Amerikafan
Berichten: 381
Lid geworden op: 21 jan 2014, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: AL, USA

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Gabbyxx »

Leuk verhaal Assia! Ik heb ook mijn man online ontmoet :D

Laat ik vanaf het begin beginnen. Toen ik een jaar of 16 was speelde ik veel online videogames. In 2008 speelde ik in een server waar ook mijn man in speelde. Hij had toevallig een 1 uurtje pauze van zijn werk dus hij dacht laat ik even 15 minuten spelen! Het was leuk om tegen hem te spelen en we raakte aan de praat. We hielden contact via email en xfire soort van msn en dan voor gamers. Na een half jaar elke dag praten en e-mailen, kreeg ik gevoelens voor hem en ik vond het moeilijk om het hem te vertellen. Hoe kun je nu gevoelens krijgen voor iemand die je nog nooit in het echt heb gezien?! Ik heb toen toch maar alle moed bij elkaar geschraapt en het hem verteld en GUESS WHAT! Hij voelde het zelfde!! Het was geweldig en we bleven praten via Skype. We hebben dat zo 2 jaar volgehouden. In die tijd heb ik het ook mijn ouders verteld en dat was erg moeilijk. Mijn vader verklaarde mezelf voor gek en wilde dat ik er mee ophield (waarschijnlijk ook omdat hij bijna 7 jaar ouder was dan mij). Hij dreigde zelf met het afpakken van mijn computer. Ik kreeg ze toch zover om hem een kans te geven en hij is 2010 voor het eerst naar NL gekomen. Het voelde alsof ik hem al jaren kende en het klikte super. Zelfs mijn vader vond hem een hele lieve jongen. Daarna zijn we op en neer gereisd om bij elkaar te zijn( 2010 tot 2013). Elke keer maar voor 2-3 weekjes. In november 2012 ben ik samen met mijn moeder naar Amerika gegaan om haar de omgeving te laten zien en zijn familie te ontmoeten. Op 19 Nov heeft hij mijn ten huwelijk gevraagd . Wat ook heel moeilijk was voor mijn moeder want wat ging het worden? Hij naar NL of ik naar Amerika? In 2013 is hij weer naar NL gekomen voor helaas maar een week. In die week heb ik besloten dat ik graag voor een langer tijd naar Amerika wilde komen liefst 2 maanden. Dit kreeg ik voor elkaar bij mijn werk. En in de zomer van 2013 ben ik naar Amerika gegaan voor 2 maanden en in die maanden heb ik besloten dat ik de stap wilde maken om bij hem te blijven en te verhuizen naar Alabama Amerika. We hebben gekeken wat de opties waren en hebben gekozen voor de K1 visum. Deze is gestart in september 2013 en is op 4 maart 2014 goedgekeurd. In April ben ik verhuisd naar Amerika en op 24 mei zijn we getrouwd en mijn ouders en broer zijn naar mijn bruiloft gekomen en het was super!

We were meant to be together :D <3 haha :lol:
04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
AngelBiezeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014, 00:45
Locatie: United States

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door AngelBiezeman »

In 1999 een man online ontmoet en er maar een vakantietje USA van gemaakt. In 2000 besloten de gok te wagen en te verhuizen. Zit hier nu 14 jaar. :)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Old Faithful »

AngelBiezeman schreef: In 2000 besloten de gok te wagen en te verhuizen. :)
Bestemming Las Vegas :?: :wink:
Groet,

Old Faithful
AngelBiezeman
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 nov 2014, 00:45
Locatie: United States

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door AngelBiezeman »

Ha ha, nee, niet Las Vegas (hoewel ik daar wel diverse malen ben geweest sindsdien, hoewel niet om te gokken, maar om de NV staatsparken te bezoeken). :D
mickeyenminnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 dec 2014, 13:46

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door mickeyenminnie »

Amerika is altijd al een grote wens van mijn man geweest. Op een leuke zonnige middag hebben we ineens uit het niets maar eens besloten dat het er van moest komen. Kids de deur uit en we konden het betalen. Op de vakantiebeurs in utrecht geboekt bij FOX vakanties. Een georganiseerde reis. het leek ons nml erg moeilijk allemaal met die immigrations. Al die verhalen van mensen die uren stonden te wachten en die strenge beambten. Eerst maar eens met begeleiding een busreis naar dit land. Konden we het zelf ervaren. Rondreis gemaakt met een bus. New York,Philadelphia,Washington,Niagara,New York. negen dagen. Veel te kort !! We hebben genoten. Al die procedures vielen mee en we waren verkocht. Wat een mooi land. Wat een leuke mensen. Maar veel te kort natuurlijk. het jaar daarop een reis geboekt naar Florida. De pretparken en de natuur. Deze keer 16 dagen. Een auto gehuurd. dus weer nieuwe ervaringen op gedaan. En dit jaar hebben we een route uitgestippeld in de deep south. Gaan met een huurauto 17 dagen op pad. We hebben er zin in en er volgen vast nog meer reizen. leuk om mee te lezen op het forum. Hier haal je heel wat tips.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door RiverCola »

Beste Mickeyenminnie, dit topic is bedoeld voor verhalen van mensen die naar Amerika geemigreerd zijn en hoe ze daar terecht zijn gekomen. Niet om te beschrijven hoe je ertoe gekomen bent in Amerika op vakantie te gaan :wink:
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Rachel. »

Ik weet niet of ik al mag posten, want ik zit er nog niet :p Maar met de C1 in aanvraag doe ik het toch ;) Ik zat in 2013-2014 een jaar in Tampa, Florida, voor mijn werk. Om wat mensen te leren kennen om er een leuk jaar van te maken had ik me aangemeld op Meetup en een datingsite, en al na drie weken ontmoette ik m'n partner in een Starbucks, waar we 5 uur hebben zitten praten, tot ik naar huis moest omdat het donker werd, want ik was gek genoeg om alleen een fiets als vervoermiddel te hebben. Een maand of twee later ben ik bij hem ingetrokken en niet meer weggegaan tot Amerika me het land uitschopte...ik had een J1 visum, dus mocht maar een jaar blijven. Hij is toen voor een maand meegereisd naar Nederland en twee maanden later zijn we getrouwd in Vegas, fantastische week gehad. Besloten om geduld te oefenen, hier nog een carriereswitch te maken zodat ik in Amerika betere kansen heb en het C1 visum aan te vragen in plaats van K1, en hopelijk kan ik over ongeveer een jaar verhuizen. Lang hoor...
zergum
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 jan 2009, 23:46

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door zergum »

Rachel. schreef:...ik had een J1 visum, dus mocht maar een jaar blijven. Hij is toen voor een maand meegereisd naar Nederland en twee maanden later zijn we getrouwd in Vegas, fantastische week gehad. Besloten om geduld te oefenen, hier nog een carriereswitch te maken zodat ik in Amerika betere kansen heb en het C1 visum aan te vragen in plaats van K1, en hopelijk kan ik over ongeveer een jaar verhuizen. Lang hoor...
Begrijp ik het goed dat jullie nu (tijdelijk) gescheiden leven?
Pittig hoor....!
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Rachel. »

Ja, het lot van veel CR1'ers en K1'ers, en het bevalt echt nog drie keer minder goed dan verwacht.
american eagle
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2016, 03:24

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door american eagle »

Getrouwd met een Amerikaanse :)
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 724
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Ingrid1958 »

Hoe doen een aantal dat toch, via een site in contact komen met een Amerikaan, dat wil ik ook? :wink: :lol:
Die ene keer dat ik via een datingsite een Amerikaan aan de haak had geslagen, hihi, bleek het een Nigerian scammer te zijn. :mrgreen: :sadcry:

Leuk overigens om een hoop verhalen te lezen, maar moet eerlijk bekennen dat ik ze niet (nog) allemaal heb gelezen.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door USInsider »

Naar ik heb begrepen zijn je beste 'bets' on-line kontakten met mensen in jouw beroep of mensen die eenzelfde hobby hebben.
Dus gedeelde interesse die dan tot meer kan leiden. Maar je moet inderdaad uiterst voorzichtig zijn !

Er zijn Face-book pagina's, forums, on-line meet-ups, etc.
Ik ben een verouderd model - heb net van mijn man een Facebook pagina gekregen - dus pin me niet op hoe en wat precies.

Als je konnekties hebt met een kerk of geloofsgemeenschap - en je kunt het je permitteren enkele weken in de US te zijn - zou je kunnen informeren bij de US pendant of men de bevoegdheid heeft vrijwillgers naar de US te halen voor hun community kitchen/food pantry.

Ik nam dus aan dat je vraag serieus was.....
Gebruikersavatar
Dbacks2
Amerikakenner
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 mei 2013, 18:40
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Scottsdale Arizona

Re: Hoe ben je in Amerika terechtgekomen?

Bericht door Dbacks2 »

Als ik die verhalen zo lees ... is het winnen van de lottery als overtochtmedium niet zo speciaal... als is het winnen op zich wel een bijzonderheid..

Tot zover ons verhaal van 'hoe' :-)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer