Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opleidingen NL vs. USA
Opleidingen NL vs. USA
Hoe zit het ook alweer, wie kan mij een goede vertaling of gelijkwaardige Amerikaanse opleiding/studie niveau geven voor de Nederlandse opleidingen c.q. studie.
Ik denk hieraan:
Mavo, Havo, VWO
LBO, MBO, HBO, Universiteit
En hoe noem je een mengelmoes van diverse opleidingen. Zoals ik heb na de HAVO diverse verkorte opleidingen genoten op MBO niveau. Zoals een éénjarige particuliere opleiding voor Toerisme Binnenland (Instituut Notenboom in M’tricht), Middelbaar Theologische opleiding (2 jaar), Secretaresse Nederlands (Scheidegger) en enkele andere cursussen conversatie en correspondentie in de Nederlandse en Engelse taal - Op wat voor Amerikaans vergelijkbaar niveau zit je dan?
-
Ik denk hieraan:
Mavo, Havo, VWO
LBO, MBO, HBO, Universiteit
En hoe noem je een mengelmoes van diverse opleidingen. Zoals ik heb na de HAVO diverse verkorte opleidingen genoten op MBO niveau. Zoals een éénjarige particuliere opleiding voor Toerisme Binnenland (Instituut Notenboom in M’tricht), Middelbaar Theologische opleiding (2 jaar), Secretaresse Nederlands (Scheidegger) en enkele andere cursussen conversatie en correspondentie in de Nederlandse en Engelse taal - Op wat voor Amerikaans vergelijkbaar niveau zit je dan?
-
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mavo, Havo, VWO zullen waarschijnlijk worden gelijkgesteld met High School, ook al is er waarschijnlijk een behoorlijk niveau verschil
LBO, MBO zal worden vergeleken met een Trade Degree, mogelijk Associates Degree
HBO is vergelijkbaar met Bachelors Degree. Bachelor of Science (BS) of Bachelor of Arts (BA) afhankeijk van de studierichting
Universiteit is vergelijkbaar met Masters Degree. Je kunt daar ook promoveren een een Doctor's titel halen. Doctorandus kennen ze niet echt en zal worden gelijkgesteld aan Master's Degree.
Overige opleidingen zul je een specifieke vertaling voor moeten vinden. Op een resume (CV) worden die meestal vermeld onder "Other training"
LBO, MBO zal worden vergeleken met een Trade Degree, mogelijk Associates Degree
HBO is vergelijkbaar met Bachelors Degree. Bachelor of Science (BS) of Bachelor of Arts (BA) afhankeijk van de studierichting
Universiteit is vergelijkbaar met Masters Degree. Je kunt daar ook promoveren een een Doctor's titel halen. Doctorandus kennen ze niet echt en zal worden gelijkgesteld aan Master's Degree.
Overige opleidingen zul je een specifieke vertaling voor moeten vinden. Op een resume (CV) worden die meestal vermeld onder "Other training"
-
eaglelgae
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Volgens mij kun je de officiele vertalingen vinden via http://www.wilweg.nl of een link die ze daar geven naar een andere site. Je kunt ook een officiele vertaling vragen van je diploma bij je school zover ik weet.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016