Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door nieuwenoord »

Hé, ik wil in zo'n vakantieland gaan wonen ;-)
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Texas Boy »

Hoi, jij kan straks toch gewoon weer in Peseta's gaan betalen :wink:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door nieuwenoord »

Welja, zullen we nog meemaken dan. Eerst nog even Spaans leren :-)
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door RoyBergen »

Matrox schreef:
hekkie schreef:Gatver... ik vertrek 20 april... :cry:
Jahaaah, RoyBergen is dé autoriteit op dit gebied. Time to Panic is now!!!! :lol:
Nee dat ben ik niet, ik lees alleen heel veel financieel nieuws en analitikere. En degene die ik het meest *vertrouw' hadden het eigenlijk behoorlijk bij het goed pad......
Maar inderdaad, life is like a box of chocolates, you never know what to expect...
We zullen afwachten, je kunt er hoe dan ook weinig aan veranderen, het enigste wat je kan doen (en ik heb gedaan) is van te voren kontanten kopen, hotels die je boekt gelijk proberen te betalen. Maar niet alle hoteleigenaren willen het gelijk afschrijven. Maar als je via sites boekt zoald hotels.com en vele anderen.

Er is wellicht een lichte paniek omdat de euro in 1 week 7 % (of zoiets) zwakker is geworden. Ik denk echter dat er nog iets bij komt. Kan me nog wel herinneren dat het 1 op 1 was bijna ook....
Voor Texas boy is wellicht een zwakke dollar beter ??????????????? Voor ons vakantiegangers ook ;-) (voor bandido het omgekeerde ;-)
We zien het wel, naar de tumult van vorige week geloof ik dat we een rustige week in gaan in de valutamarkt....
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8333
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Bennogr »

Toen de euro werd ingevoerd was het 1 euro = 1 dollar. Ik heb nog meegemaakt dat 1 dollar 4 gulden waard was, dus ongeveer 1 dollar = 2 euro.

De uitdrukking is niet voor niets dat koersen schommelen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Texas Boy »

RoyBergen schreef:Er is wellicht een lichte paniek omdat de euro in 1 week 7 % (of zoiets) zwakker is geworden. Ik denk echter dat er nog iets bij komt. Kan me nog wel herinneren dat het 1 op 1 was bijna ook....
Voor Texas boy is wellicht een zwakke dollar beter ??????????????? Voor ons vakantiegangers ook ;-) (voor bandido het omgekeerde ;-)
We zien het wel, naar de tumult van vorige week geloof ik dat we een rustige week in gaan in de valutamarkt....

Voor de export is een zwakke Dollar beter, niet alleen voor ons maar ook vele andere Amerikaanse ondernemers. De valuta markt word in stand gehouden door Wall Street oplichters, als in Griekenland het wat minder gaat vlucht men naar meer zekerheid, de Amerikaanse Dollar, onzin natuurlijk, er word enorm veel geld gedrukt, Amerika kent steeds meer schulden, daar word de Dollar echt niet sterker van. Veel economen verwachten als de recessie echt ten einde komt de Dollar pas echt instort, we shall see.
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door RoyBergen »

Ja, we zullen zien. Is het niet zo dat de recessie al een beetje ten einde loopt? dat is wel moeilijk te verklaren trouwens voor al deze mensen die zonder werk zitten, en banken die hun bonussen weer uitbetalen.
Ik leesde vandaag in de times dat 1 op 8 mensen in de usa al een vorm van hulp krijgt voor eten..... Dat zijn schokkende getallen. Wat kan ik verwachten de komende vakantie.........
Time wil tell..... voorlopig geloven de economen in een sterkere dollar......
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Texas Boy »

Ik verwacht dat er dit jaar nog een grote klap komt, vind dat alles te kunstmatig in leven word gehouden, kan niet goed blijven gaan. Als je elke dag de berichten ziet hoe ver men naast de cijfers ziet, zie Wall Street etc. Stel Iran doet wat geks of er komt een flinke aanslag, je zal gelijk zien dat alles instort, het is letterlijk een kaarten pyramide waar je zo de onderste kaart kan uittrekken en het stort in. Als je nu 3 weken terug leest zal men praten over een steeds zwakker wordende Dollar door dezelfde mensen die het zo goed weten en die waarschijnlijk met een flutsalaris naar huis gaan.
RoyBergen
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 15 mar 2008, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Bergen-Noorwegen

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door RoyBergen »

Mee eens, ik denk dat er een grote correctie komt. Ik heb een aantal investeringen in aandelen even tijdelijk uit de markt getrokken en op een rekening staan, zodat ik er in kan hoppen als de boel weer op een bodem staat, voorlopig is me dit te onzeker.....
karin1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2009, 19:05

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door karin1978 »

Als ik dit zo lees, zou het best verstandig zijn om snel nog dollars in te kopen?
Maar hoeveel moet je mee nemen?
Wij gaan van 29 april - 21 mei naar de usa. Dus wat is verstandig .....
JeroenMioch
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 feb 2010, 08:57

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door JeroenMioch »

Persoonlijk zou ik maar een beetje dollars meenemen, de rest uit de ATM pinnen met je creditcard, Niet te kleine bedrag (transactiekosten) maar ook niet teveel.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Rob »

Hou er rekening mee dat bij verlies of diefstal baar geld niet verzekerd is, dus grote bedragen meenemen is niet zo verstandig naar mijn idee.
Als je boodschappen doet kan je om een cashback vragen (tot max $ 100,-) dan heb je geen extra kosten.
Gebruikersavatar
Knabbeltje
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Knabbeltje »

Ik doe niet anders dan baar geld meenemen maar heb dan ook tot 2x toe voor een grote som geld omgewisseld naar dollars .Die staan weliswaar hier op een dollarrekening maar voor onze reis nemen we toch een ruim bedrag mee zodat we niet hoeven te pinnen en kunnen gebruik maken van de dollars die we hebben gekocht aan 1.50 .Om het risico te beperken delen we het bedrag in 2 en en nemen elks dan het bedrag mee in onze portemonnee(.Natuurlijk hebben we ook onze creditcards bij maar gebruiken die niet tenzij voor borg van de auto .
Tot hiertoe geen problemen gehad en zal nu maar hout afkloppen ,zeker :lol:

Groetjes,
karin1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2009, 19:05

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door karin1978 »

Klein bedrag, niet te veel maar ook niet te weinig, groot bedrag...
Over wat voor bedragen hebben jullie het dan?
Dan krijg je nu nog bijna 1,30 voor als je het omwisseld.
Als het klopt wat er geschreven word dat de dollar sterker word en gaat naar 1,10 in april, dan heb je al 20 dollarcent meer dan dat je dan krijgt. Toch profiteren van de dollar nu door te bestellen of gewoon af te wachten met misschien het gevolg dat ie een stuk ongunstiger staat. Ik dacht jullie als amerika deskundigen hebben daar vast meer ervaring mee als ik.
Laatst gewijzigd door karin1978 op 07 feb 2010, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Knabbeltje
Amerikakenner
Berichten: 818
Lid geworden op: 18 feb 2006, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 23
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Knabbeltje »

Hoe de dollar binnen enkele maanden gaat staan is zelfs voor mensen in de geldsector een vraag .Het kan alle kanten opgaan .
Maar als je zeker wil zijn en liefst aan deze koers wil hebben ,wissel dan wat geld om .

Het is iets wat ieder van ons voor zichzelf moet uitmaken.Ik heb nooit anders gedaan dan gewisseld om ook die zekerheid te hebben dat ik aan een voordelige koers nog zat.

Groetjes,
karin1978
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 dec 2009, 19:05

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door karin1978 »

Hoe veel wisselen jullie meestal om?
JeroenMioch
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 feb 2010, 08:57

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door JeroenMioch »

Het is eigenlijk gewoon gokken, Als de experts weten hoe de dollar gaat dan zou men op slag rijk worden. Wij leken kunnen alleen maar hopen dat de dollar zakt. De reden om niet teveel geld mee te nemen mag duidelijk zijn; Je kan het verliezen, het kan gestolen worden en ja je kunt zelfs beroofd worden.
De kans dat de dollar zakt is misschien net zo groot als dat ie stijgt, dus nu je dollars kopen kan slim maar tegelijkertijd dom zijn, we weten het niet !

Ik wissel 100 euro's om in dollars voor mn reis om mn eerste dagje van te betalen en daarna ga ik pinnen bij de ATM.
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Annie »

Ik ben altijd bang dat ik mijn voordeel kwijt ben aan bankkosten, als ik hier euros ga omwisselen in dollars.
In Amerika vraag ik altijd en casback bij een pin betaling bij b.v. Walmart, haal nooit geen geld uit een ATM, is duurder dan pinnen.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door pumi1000 »

Van mijn collega hoorde ik net dat hij vorig weekend bij het geld pinnen in New York 1.37 voor de dollar moest betalen en toen stond hij hier nog op 1.40, dus kosten moet je altijd betalen. De dollar is pas afgelopen donderdag en vrijdag verder gezakt naar 1.36/1.37 hier.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
johan1973
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 20 jul 2007, 10:57
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door johan1973 »

Het valt nog niet mee om dollars te kopen in NL.
Ik heb vandaag even een rondje langs de banken gemaakt en op forums gekeken:
- GWK hanteert een zeer matige koers en is erg duur.
- Rabobank schijnt van alle banken 1 van de meest aantrekkelijke te zijn, maar dan moet je daar wel een rekening hebben (not me).
- Een wisselkantoor aan het Damrak Amsterdam levert bij mijn zoektocht vooralsnog het meeste op.

Johan
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer