Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coole Amerikaanse dieren in het wild

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
StageNYCfall2007
Amerikafan

Coole Amerikaanse dieren in het wild

Bericht door StageNYCfall2007 »

Wat vinden jullie de coolste Amerikaanse dieren? Waar heb je ze gezien? Lopen ze nog in het wild? Zo ja, waar?

Mijn picks:
De Bull, Buffalo's en de Bold Eagle!
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Coole Amerikaanse dieren in het wild

Bericht door dutch_in_seattle »

StageNYCfall2007 schreef:De Bull, Buffalo's en de Bold Eagle!
Het ontbreekt adelaars zeker niet aan zelfvertrouwen, maar je bedoelt waarschijnlijk "bald" en niet "bold". ;-)
Wat bedoel je trouwens met "bull"?

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Lewisweathers89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Lewisweathers89 »

Ik vind de racoons wel vet 8)
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Raccoons zijn minder leuk als ze elke nacht terugkomen om je dak op te eten. Ik ben ze eindelijk (tijdelijk?) kwijt.

Ik vind het nog altijd heel mooi om een elk (geen idee hoe dat in het Nederlands heet) in het wild te zien, of honderden in Rocky Mountain National park tijden de paringstijd.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Joke schreef:Ik vind het nog altijd heel mooi om een elk (geen idee hoe dat in het Nederlands heet) in het wild te zien, of honderden in Rocky Mountain National park tijden de paringstijd.
Dat zijn wapitiherten in het Nederlands. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Elk en http://nl.wikipedia.org/wiki/Wapiti.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

StageNYCfall2007 schreef:Wat vinden jullie de coolste Amerikaanse dieren? Waar heb je ze gezien? Lopen ze nog in het wild? Zo ja, waar?

Mijn picks:
De Bull, Buffalo's en de Bold Eagle!
Ik ben het meest gek op beren; tot nu toe alleen Black Bears gezien in Yellowstone en Yosemite. Ik zou graag nog eens een Grizzly in het wil zien!

Yellowstone:Afbeelding

Yosemite:Afbeelding
By ahrmonster
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Niet 't spannendste, maar wel ontzettend leuk..... de prairiedog :D

Afbeelding
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een beer vind ik wel heel spannend, maar ik kan net zo goed genieten van de spelende eekhoorntjes en de schattige chipmunks. En wat te denken van de mooi gekleurde vogels, zoals de cardinaaltjes, die hier op het moment vrijwel de enige kleur in de natuur zijn. Moeilijk kiezen, maar toen ik laatst boven de Potomac een bald eagle zag cirkelen vond ik dat zo machtig, dat ik denk, dat dat mijn favoriete "coole" dier in het wild is hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind alle dieren leuk, zolang ik maar geen vogelspin tegenkom Afbeelding

Marjon
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Ik kan anders behoorlijk gefascineerd kijken naar zo'n enorm web met een grote spin erin. Maar natuurlijk hoef ik ze liever ook niet te voelen hoor!
Ik vind in welk buitenland ik ook ben, het altijd prachtig om te bekijken wat voor andere dieren er leven dan in Nederland.
Beren zien lijkt mij ook geweldig (nog nooit gezien overigens) maar ook gewoon hagedissen,krabbetjes, een addertje, een mooi hert, en inderdaad eekhoorns bekijk ik graag. Ze zijn niet allemaal vertederend, maar wel verrassend om te zien (misschien vooral omdat je die "thuis"niet ziet, dat maakt het extra bijzonder).

Groetjes, Ilse
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb deze zomer in Italië op het strand wel een uur gefacineerd liggen kijken naar een kevertje dat een dode vlieg aan het begraven was. Hij maakte er een compleet gangenstelsel van. Heel boeiend om te zien. Of een stel mieren die eten aan het verslepen zijn naar hun nest.

Vorige week vloog er een grote kraai mijn tuin in met een stuk pizza in zijn snavel. Die verstopte hij keurig onder een blaadje van een plant. Slim hè!

Maar het indrukwekkendste dier dat wij in Amerika zijn tegen gekomen is toch wel de beer. Dat vond ik echt een geweldige ervaring.

Marjon
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Mijn mooiste ervaring was een zeeotter.
We zaten op het strand van Vancouver island, toen we wat in het water zagen. We dachten dat het een zeehond was. Maar toen hij heel dichtbij was zagen dat het koppie behoorlijk afweek van een zeehond. Op dat moment (25 meter voor ons) komt hij het water uit rent ons voorbij naar een boomstam en op de boomstam gaat hij heerlijk liggen rollen en schuren. klimt weer van de boomstam kijk ons nog even aan en wandeld weer het water in..... Wij zitten met open mond dit geweldige ritueel te bekijken (ja, dat was een wandeling waarvan we dachten dat we fototoestel nodig hadden). Voor ons nog steeds een hoogte punt van alle vakantie's. Ondanks dat we in die vakantie 28!! beren hebben geteld.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RDGR
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door RDGR »

De armadillo

Wij kwamen er eentje in het wild tegen in Crystal River, Florida

Afbeelding
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Henriëtte schreef:Niet 't spannendste, maar wel ontzettend leuk..... de prairiedog :D
Helemaal mee eens.
Ik heb in 2006 in South Dakota ongeveer 2 uur stilgestaan in een weiland met de camera in
de aanslag om ten minste één van die grappige beestjes op de foto te krijgen.

Als ik maar met m'n ogen knipperde dan ging het alarmsysteem bij de beestjes weer af en
verdwenen ze allemaal razendsnel in hun holletjes.
Manlief zat inmiddels ongeduldig en zuchtend in de auto te wachten, het duurde hem allemaal te lang.

Gelukkig is het me uiteindelijk toch gelukt om 2 (!) foto's te maken.
Niet de allerbeste van die vakantie, maar ik had er wel erg veel lol in.

Afbeelding

Afbeelding
16x USA / 30 staten
sander-patty
Amerika-ontdekker

Bericht door sander-patty »

Alhoewel hij af en toe heel erg wild kan zijn, is deze foto niet genomen in het wild maar gewoon bij ons thuis in de tuin.
Dit is Mitch, 1 van onze 4 prairiehondjes.
Dit jaar gaan we voor het eerst naar Amerika en we hopen dat we ook nog wat wilde Pd's tegenkomen.

Afbeelding
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Racoons worden nog wel eens aangereden, en dan veranderen ze ineens in een gierenhapje:

Afbeelding
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Raccoons zijn wel grappig zolang ze in je compostton blijven, maar we verdenken een raccoon van moord op een van onze kuikens. Dan zijn ze minder leuk.
Ik zou niet weten wat ik moet kiezen van de wilde dieren. Ik vindt vogels mooi om naar te kijken te luisteren. Om te zien hoe ze hun nest bouwen is helemaal mooi. Andere dieren zijn zo snel weg.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Geïnspireerd door jullie maakte ik een collage van een aantal dieren die op mijn laatste 2 reizen in Amerika heb ontmoet.

Afbeelding
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Op het moment vangt een van onze katten de hele tijd chipmunks. Gelukkig zijn die diertjes zo slim om zich letterlijk doodstil te houden, dus tot nu toe hebben we ze ook kunnen redden. Ik blijf het leuke diertjes vinden met hun gestreepte huidje.
Verder zijn de cardinalen denk ik wel mijn favoriete vogel hier, al zijn de bluebirds en blue jays ook prachtig. De cardinalen zingen zo mooi en het is zo zomers om daar 's morgens door gewekt te worden.

PS: Jacqueline, ik zie een kruisje waar jouw collage zou moeten staan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Petra/VS schreef:PS: Jacqueline, ik zie een kruisje waar jouw collage zou moeten staan.
Wat gek.... ik kan hem gewoon zien. Ik heb hem gepost bij pixagogo,wat ik altijd doe en nooit eerder problemen gehad. Kan niemand hem zien?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer