Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse urinoirs (topic voor mannen)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Amerikaanse urinoirs (topic voor mannen)

Bericht door Marcel »

Sorry dames, ik wil niet discrimineren, maar dit onderwerp is toch vooral op mannen (ervaringsdeskundigen) gericht. Ik wilde het namelijk hebben over Amerikaanse urinoirs zoals je die over het algemeen in openbare toiletten tegenkomt (ik schat minstens 80% van de gevallen). Jullie kennen ze wel: die lange rechthoekige bakken van American Standard. Al tijden intrigeert het mij wat de ontwerpers van deze dingen heeft bezield.

Beeld je de volgende situatie in (ik probeer het netjes te houden). Je bent een gezonde Nederlandse vent van laten we zeggen tussen de 1 meter 80 en 1 meter 90 (een heel normale lengte hier), om van langer nog maar niet te spreken. Je loopt niets vermoedend een openbaar toilet in Amerika binnen om even af te tappen. Daar aangekomen zie je dat het enige sanitair dat op de jou bekende urinoirhoogte is gemonteerd de wastafel is. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ... Afijn, je kijkt nog eens goed rond en ontwaart een rij langwerpige witte bakken aan de wand. De onderkant van die bakken begint even boven je enkels, de bovenkant is zo ongeveer halverwege je dijbeen. Ter hoogte van waar jij gewend bent het eigenlijke plasbakje aan te treffen, bevindt zich de doorspoelhendel (als je de pech hebt dat er niet van die automatische doorspoelsensoren zijn). Je vraagt je vertwijfeld :? af hoe je dit gaat oplossen, want ervan uitgaand dat jouw 'aftapkraantje' (ik zou het netjes houden) van normale menselijke afmetingen is, zijn er maar een paar mogelijkheden:
1) Je gaat op je knieën voor de bak zitten, waarmee de afstand tussen jouw neus en het stinkende sanitair tot onaangename proporties wordt teruggebracht. :blink:
2) Je neemt wat afstand om zo het mikken te vereenvoudigen, met het risico dat de onderliggende vloer niet geheel droog blijft. :oops:
3) Je blijft dichtbij staan en probeert vrijwel loodrecht naar beneden te richten, waarbij je je realiseert dat wanneer je net iets te hoog mikt, de doorspoelhendel het onbedoelde slachtoffer wordt van jouw gewater. :oops:

Deze situatie moet vele mannen toch wel enigszins bekend voorkomen. Zelfs voor Amerikaanse mannen, die dan weliswaar gemiddeld wat kleiner zijn, moet dit een probleem zijn. Aangezien velen van hen over wat meer buik beschikken dan de doorsnee Nederlander, wordt hen het noodzakelijke zicht op hun 'aftapkraantje' ontnomen, hetgeen de mikkunst niet ten goede komt.

De lust om even snel van het urinoir gebruik te maken, ontgaat je zodoende snel. Maar ja, het alternatief, die 'doorkijkhokjes' zoals in de US gebruikelijk zijn, zijn ook niet zo aanlokkelijk :roll:

:help:

De hamvraag is dus: wat is de logica achter het ontwerp en de plaatsing van deze urinoirs. Wie het weet mag het zeggen!
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

:lol: :lol: :lol:
PeeJay
Amerika-expert

Re: Amerikaanse urinoirs (topic voor mannen)

Bericht door PeeJay »

Marcel schreef:Sorry dames, ik wil niet discrimineren, maar dit onderwerp is toch vooral op mannen (ervaringsdeskundigen) gericht.

.........

Zelfs voor Amerikaanse mannen, die dan weliswaar gemiddeld wat kleiner zijn, moet dit een probleem zijn.
Hey Marcel,

Het antwoord zal uiteraard in de lengte moeten zitten, maar misschien niet in de lengte van de persoon zelf, alswel ergens anders van, wat onze Amerikaanse lotgenoten toch verschilt van ons Nederlandse hengsten.

Maar om hier nou gedetailleerde gegevens over te krijgen zul je je openingszin toch moeten veranderen en te rade gaan bij de Dames....

Dus, ik kan je niet verder helpen. :?

/PeeJay

Ps. Ik zit meestal, en neem de gluurspleten op de koop toe.
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dat is weer een heel nieuwe kijk op de zaak, PeeJay.

By the way, de eerste helft van jouw nickname past uitstekend bij dit topic :lol:
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Heb de link naar dit topic even aan manlief doorgestuurd. Even later zie ik 'm een steeds grotere smile krijgen en uiteindelijk ligt-ie bijna onder tafel van het lachen. Afijn, het was erg herkenbaar kennelijk. Man denkt dat het de bedoeling is dat ook kleine kinderen hier kunnen plassen.
Geen idee of dat zo is hoor, ik geef het alleen even door. Wel ga ik volgende keer als het ergens rustig is eens mee naar binnen om te kijken. Ik ben nu erg nieuwsgierig! :oops:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

tja ik heb nooit ergens problemen mee :wink: :hilarious:

leuk stukje, oplossing is dus, net zoals PeeJay er lekker voor gaan zitten met alle ongemakken van dien!!!!!!!! En PeeJay ik kreeg van de dames elke keer een compliment toen we in Nederland waren, want in Nederland hebben ze tenminste 'echte' prive toiletten :!: Ik snap nog steeds niet waarom die tochtgaten hier zo groot moeten zijn, maar goed Afbeelding wel doortrekken he, en de handjes wassen (en je benen en voeten als het mis gaat, zoals beschreven hierboven in de eerste post)

mijn .02

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Aïda schreef:Man denkt dat het de bedoeling is dat ook kleine kinderen hier kunnen plassen.
Ja, dat zou je denken, maar voor kleine kinderen zijn er diezelfde urinoirs, die dan echter nog eens zo'n 15 cm lager hangen. Extra laag dus. Er moet dus iets anders achter zitten. :?
Aïda schreef:Wel ga ik volgende keer als het ergens rustig is eens mee naar binnen om te kijken. Ik ben nu erg nieuwsgierig! :oops:
Nergens aankomen, hè! En al helemaal geen doortrekhendels of 'aftapkraantjes' aanraken! :!:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Marcel ik vind het zo leuk geschreven.. zou ik mijn eigen Engelse vertaling van jouw postje mogen gebruiken? (tenminste als ik het ook zo leuk kan vertalen). Het is voor een klein forum met een handje vol Amerikanen.. Gaat voornamelijk over racen en nascar, maar ook een hoop 'gechat' ..

Ben benieuwd hoe ze hier op reageren.. : )
Laatst gewijzigd door Sandy op 27 okt 2005, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Sandy schreef:Marcel ik vind het zo leuk geschreven.. zou ik mijn eigen Engelse vertaling van jouw postje mogen posten op mijn forum? (tenminste als ik het ook zo leuk kan vertalen). Het is een klein forum voor een handje vol Amerikanen.. Gaat voornamelijk over racen en nascar, maar ook een hoop 'gechat' ..

Ben benieuwd hoe ze hier op reageren.. : )
Ga gerust je gang ... post hier dan een linkje zodat we kunnen zien waar we het engelstalige deel van de discussie over dit boeiende onderwerp kunnen volgen :)
Sandy
Amerika-expert

Off Topic

Bericht door Sandy »

Mijn vertaling moet eerst perfect zijn : )

Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Mijn vertaling moet eerst perfect zijn : )
Laatst gewijzigd door Sandy op 28 jan 2005, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Reactie van iemand die z'n eigen bouwbedrijf bezit:
(ik ga het niet vertalen)

The low wall mounted urinals are required for ADA compliance. ADA stands for Americans with Disabilities Act. A person in a wheelchair has to be able to use it. That's why it's low. That said, it's usually not all of them, but one out of 3, 4 or 5 that are low, whatever the requirement is exactly I can't remember.

ADA compliance is a huge thing in America now in any commercial/public places. Counter tops in kitchens have to be low enough, the doors under the sink have to open to allow the wheelchair to pull up under it so they can reach the faucet, the big toilet stalls having a 5' diameter radius clear for a wheelchair, grab rails on the wall, hallway width, ramps, on and on and on. I deal with it every day on every project I have. Mystery solved.

OK I had to look up the details. The top lip of the urinal can't be over 17" off the floor and the flush handle can't be over 44" off the floor. Kids like it too, but that's not the reason! Wheelchairs. I have a whole folder of all the City ADA requirements right next to me. The architects seem to screw up on every job, so i have to have the ADA bible next to me at all times (so much I can't remember it all).

-
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dat verklaart een hoop, Sandy, maar logisch is het m.i. nog steeds niet. Een urinoir gebruiken vanuit een rolstoel? Volgens mij houd je daar een natte rolstoel aan over.

Hoe dan ook, toiletgebruik in de US blijft een belevenis, zowel het urinoir als die inkijkhokjes :wink:
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Hoe dan ook, toiletgebruik in de US blijft een belevenis, zowel het urinoir als die inkijkhokjes
Ik snap de logica van de rolstoelgebruikers ook niet helemaal :?
De inkijkhokjes vind ik echt vreselijk, ook irritant is dat als je gaat staan je over het hokje heen kan kijken, echt veel privacy heb je niet met die deuren :wink:
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik weet ook niet goed wat ik me daar bij voor moet stellen.. : )
Marcel schreef:Dat verklaart een hoop, Sandy, maar logisch is het m.i. nog steeds niet. Een urinoir gebruiken vanuit een rolstoel? Volgens mij houd je daar een natte rolstoel aan over.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marcel schreef:Dat verklaart een hoop, Sandy, maar logisch is het m.i. nog steeds niet. Een urinoir gebruiken vanuit een rolstoel? Volgens mij houd je daar een natte rolstoel aan over.
Een kwestie van goed richten en mikken?? :hilarious:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vond niet zo dadelijk een ander 'toilet-topic', dus ik pas het hier maar bij:

Eindelijk openbare toiletten in New York

NEW YORK - De stad New York krijgt eindelijk openbare toiletten. De stad, die schijnbaar van alle gemakken is voorzien, moest het tot nu toe zonder stellen.
Deze week wordt in Madison Square Park het eerste van twintig toiletten geplaatst. Klanten kunnen voor 25 dollarcent vijftien minuten gebruik maken van de toilethokjes, waarna de deur automatisch opengaat en het toilet automatisch een minuut lang wordt gereinigd. Het is nog niet duidelijk waar de overige negentien toiletten worden geplaatst.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 122007_103

Op zich vind ik dit best opmerkelijk. Je zou toch denken dat er in elke grootstad openbare toiletten staan? Maar anderzijds: toiletgebruik is, in tegenstelling tot Ne/Be, meestal gratis. Waarom zou je dan een openbare toilet nodig hebben?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

kastelke schreef:Ik vond niet zo dadelijk een ander 'toilet-topic', dus ik pas het hier maar bij:

Eindelijk openbare toiletten in New York

NEW YORK - De stad New York krijgt eindelijk openbare toiletten. De stad, die schijnbaar van alle gemakken is voorzien, moest het tot nu toe zonder stellen.
Deze week wordt in Madison Square Park het eerste van twintig toiletten geplaatst. Klanten kunnen voor 25 dollarcent vijftien minuten gebruik maken van de toilethokjes, waarna de deur automatisch opengaat en het toilet automatisch een minuut lang wordt gereinigd. Het is nog niet duidelijk waar de overige negentien toiletten worden geplaatst.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 122007_103

Op zich vind ik dit best opmerkelijk. Je zou toch denken dat er in elke grootstad openbare toiletten staan? Maar anderzijds: toiletgebruik is, in tegenstelling tot Ne/Be, meestal gratis. Waarom zou je dan een openbare toilet nodig hebben?
Het toiletgebruik in winkels en restaurants zijn daar voor de betalende klanten.Niet voor de zwervers en bedelaars.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

kastelke schreef: Klanten kunnen voor 25 dollarcent vijftien minuten gebruik maken van de toilethokjes, waarna de deur automatisch opengaat en het toilet automatisch een minuut lang wordt gereinigd
Vijftien minuten :shock: Is dat voor de heren, met een krantje erbij?
Moet je wel op de tijd letten, want na een kwartier gaat de deur open :D

Marjon
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gerelateerd topic gevonden
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... highlight=

:hilarious:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties