Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Duurt het altijd zo lang voor Amerikanen terugmailen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
juniper
Amerika-ontdekker

Duurt het altijd zo lang voor Amerikanen terugmailen?

Bericht door juniper »

Momenteel ben ik in gesprek met de eigenaresse van een ranch in Amerika, omdat ik daar deze zomer misschien stage ga lopen. Afgelopen vrijdag mailde ik haar voor het eerst, en in het weekend had ik gelijk een mailtje terug. Maandag mailde ik haar weer, net als eergister, om nog wat dingetjes te vragen. Maar tto nu toe heb ik nog geen mailtje terug >.<
En ik ben natuurlijk kei ongeduldig, omdat ik graag antwoord wil op mijn vragen. Is het Amerikaans gebonden om zo lang te doen over een mailtje of ben ik gewoon heel erg ongeduldig? :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Duurt het altijd zo lang voor Amerikanen terugmailen?

Bericht door kastelke »

juniper schreef: Is het Amerikaans gebonden om zo lang te doen over een mailtje of ben ik gewoon heel erg ongeduldig? :wink:
Dergelijke retorische vraag hoeft geen antwoord zeker? :wink:
Als je heel erg uitkijkt naar iets is het natuurlijk soms best wel moeilijk om geduldig te zijn.

Juniper, ik zie dat je hier ook nieuw bent. Zou je je misschien hier even willen voorstellen? Dan leren we je beter kennen. Hoe kom je aan je interesse voor Amerika? Of is het louter voor de paarden? En ben je er al eens geweest?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
StageNYCfall2007
Amerikafan

Bericht door StageNYCfall2007 »

De indruk die ik heb, is dat mailtjes van Amerikanen altijd heel kort zijn, geen hoofdletters gebruiken, veel typfouten. Ik schrijf mijn mails altijd netjes, alinea's etc., maar vaak krijg je een paar snelle regels terug. Weinig professioneel.

Weet niet of dat overal zo is, maar dat is mijn ervaring.

En Juniper: Waarschijnlijk ben jij gewoon ongeduldig. Ik ken het gevoel. Toen ik via e-mail een bedrijf gevonden had, mailde ik ze ook regelmatig, met vragen etc., omdat je het zo snel mogelijk rond wil krijgen, zodat je je daar niet meer druk over hoeft te maken. De mensen bij die ranch zien dat waarschijnlijk anders. Zij denken wellicht: Ach, dat is pas over een paar maanden, dat komt nog wel.

En als je echt geen antwoord krijgt, mail dan weer een vriendelijk mailtje; of bel ze.

Succes in ieder geval!
GOD BLESS AMERICA
Land Of The Free, Home Of The Brave

USA Trips
05/06 Twee weken Kerstvakantie NYC
07/08 Vijf maanden stage NYC (Visits to Chicago, Boston, Philly, Washington (2x), reis naar Mid-West, en meer kleine dorpjes/steden).
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:blink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

juniper schreef:Momenteel ben ik in gesprek met de eigenaresse van een ranch in Amerika, omdat ik daar deze zomer misschien stage ga lopen. Afgelopen vrijdag mailde ik haar voor het eerst, en in het weekend had ik gelijk een mailtje terug. Maandag mailde ik haar weer, net als eergister, om nog wat dingetjes te vragen. Maar tto nu toe heb ik nog geen mailtje terug >.<
En ik ben natuurlijk kei ongeduldig, omdat ik graag antwoord wil op mijn vragen. Is het Amerikaans gebonden om zo lang te doen over een mailtje of ben ik gewoon heel erg ongeduldig? :wink:
Waarom bel je gewoon niet? Dat is toch veel persoonlijker.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
juniper
Amerika-ontdekker

Bericht door juniper »

yarrah schreef:
juniper schreef:Momenteel ben ik in gesprek met de eigenaresse van een ranch in Amerika, omdat ik daar deze zomer misschien stage ga lopen. Afgelopen vrijdag mailde ik haar voor het eerst, en in het weekend had ik gelijk een mailtje terug. Maandag mailde ik haar weer, net als eergister, om nog wat dingetjes te vragen. Maar tto nu toe heb ik nog geen mailtje terug >.<
Waarom bel je gewoon niet? Dat is toch veel persoonlijker.
Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht joh! Ik weet niet of mijn contactpersoon altijd bereikbaar is per telefoon, maar ik zou het kunnen proberen als ik na het weekedn geen mail terug heb.
Met de textopmaak van het mailtje was niks mis trouwens, gewoon hoofdletters, vriendelijk, veel informatie
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

StageNYCfall2007 schreef:De indruk die ik heb, is dat mailtjes van Amerikanen altijd heel kort zijn, geen hoofdletters gebruiken, veel typfouten. Ik schrijf mijn mails altijd netjes, alinea's etc., maar vaak krijg je een paar snelle regels terug. Weinig professioneel.
Dat heeft niets te maken met hun Amerikaan-zijn, maar meer met een gebrek aan persoonlijkheid en schrijftalent van de mensen met wie jij mailt.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik krijg bij Amerikanen overwegend sneller mailtjes terug en vaak ook een stuk netter dan mailtjes van NLse instanties.. Het ligt dus maar net aan je eigen ervaringen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

De mailtjes die ik terug krijg zijn ook altijd keurig. Soms kan je er uit opmaken dat het snel geschreven en verstuurd is, maar dan nog zijn de mailtjes correct en netjes. Daar kan een groot aantal nederlanders nog wat van leren.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer