Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik weet het niet

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Lewisweathers89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Ik weet het niet

Bericht door Lewisweathers89 »

Ik zit nu alweer 5 maanden in de VS. Ik ga hier naar highschool en zit in mijn senior year. Ik ben hier heen gekomen nadat ik mijn Havo diploma heb gehaald. Mijn vader woont hier in Tennessee, dus woon ik bij hem.

Mijn moeder woonde in Nederland toen ik hier heen ging afgelopen zomer, alleen is ze nu overleden op 3 oktober. Ik maak mijn jaar hier op highschool af maar dan..

Weet ik echt niet wat ik wil. Ik heb voor mezelf 3 opties gemaakt

* College hier in Amerika, mijn GPA is hoger dan 3.0 wat betekend dat ik recht heb op een 'hope scolarship' dat betekend dat de college zelf ongeveer $4000 per jaar dekt. waarschijnlijk krijg ik er ook een soccer scolarship bij en mijn vader is leraar hier wat betekend dat ik ook nog eens 25% korting krijg op college. Ik kan hier dus zo goed als zeker gratis naar college

* HBO international business & languages in Nederland, waarschijnlijk word dat Utrecht. Mijn stiefvader, broertje en zusje van 2 wonen in Nijkerk, wat vlakbij Amersfoort ligt.

* US Airforce. Een 4 jarige basic training bij de US airforce, en dan hopelijk gestationeerd worden in Duitsland of Engeland.

Ik spreek vloeiend engels, Nederlands en ben bekend met de Franse taal.

Nu klinkt het mischien een beetje groot, maar ik wil al heel lang bij de FBI werken. daar zoeken ze mensen zonder strafblad, en hebben ze een lijst met vaardigheden die van te pas kunnen komen o.a. Militairy experience en foreign languages.

Maar weet ik dus echt niet welke kant ik op wil gaan direct na highschool. eerst airforce en dan college/HBO. Of eerst college/HBO en dan airforce?

Ik mis mijn familie en vrienden in Nederland ook wel dus ik weet echt niet wat ik moet.

Iemand tips?

Lewis
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Lewis, allereerst gecondoleerd met de dood van je moeder, dat zal alles er niet makkelijker op maken! Ik weet niet of ze ziek was of onverwacht overleed, maar zo jong je moeder verliezen lijkt me erg moeilijk. Heel veel sterkte met het verwerken daarvan!

Mijn dochter zit in het senior jaar van high school en het is een jaar met grote ups en downs. De onzekerheid over wat te doen en waarheen te gaan is groot. Gelukkig heb je heel wat keuzes zo te lezen, maar ik denk niet, dat iemand jou echt kan raden hierin.

Jij weet je gevoelens het beste. Mis je de mensen in Nederland zoveel, dat je het liefst terug wilt, kies dan voor de studie in Nederland.

Wil je liever hier blijven, dan zou ik naar college gaan en later kijken of je dan nog steeds de Airforce in wilt gaan. Met een college opleiding kom je daar waarschijnlijk in een hogere positie.

Veel sterkte met je beslissing!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Lewis, ook van mij gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat zit je in een moeilijke situatie en ik wens je heel veel sterkte!

Dit is een zware beslissing die je zèlf moet nemen en ik sluit me helemaal bij Petra's advies aan. Gaan waar je hart is, het leven is kort.

Realiseer je ook dat de US Airforce je stuurt waar ze je nodig zijn, ik weet uit ervaring van vrienden dat ze je allerlei beloftes kunnen maken (yup, zelfs in writing) en dat later kunnen negeren zonder gevolgen.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Ik wil me graag bij Petra en Dutchie aansluiten, Lewis. Het is moeilijk je hierover een advies te geven. Ik kan me je dilemma maar al te goed voorstellen, ik zit er zelf geregeld in voor mijn dochter van 9. Als ik alleen naar vrienden en familie kijk, vraag ik me wel eens af of ze (en aangezien ik haar niet alleen laat gaan, wij alledrie) niet beter in Nederland zou kunnen wonen. Het zijn erg moeilijke keuzes en voor iemand van jouw leeftijd, die sowieso al zoveel beslissingen over de toekomst moet nemen, wordt het dan wel extra zwaar. Ook van hieruit veel sterkte gewenst, en gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Heftig allemaal voor je zeg.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Lewis, gecondoleerd met het overlijden van je moeder en succes en sterkte met het maken van een keuze.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Goh, ik word even stil van je verhaal. Wat een keus op jouw leeftijd.

Je moeder verliezen is al zo'n enorme klap en dan komt dit er allemaal bij. Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen.

Wat mij in je beslissing ook een belangrijke factor lijkt, is de relatie met je stiefvader. Je schrijft dat hij in Nederland woont, samen met je nog heel jonge broertje en zusje. Als je met hem een goede band hebt en je beschouwt hem als een volledig betrouwbare opvoeder/ouder of hoe ik het ook kan noemn, dan heb je in elk geval iemand waar je op terug kan vallen.

Misschien weegt dit aspect voor mij zwaarder dan voor anderen, maar ook mijn kinderen worden opgevoed door een stiefvader (wij mijden dat woord meestal, rotwoord!), maar ik denk dat het na al die jaren ook wel voor hun gevoel een vader zou blijven als ik er niet meer zou zijn. Ik hoop dat in elk geval van harte.

Hoe dan ook, ik denk dat het belangrijk is als je steun hebt aan je vader in Amerika en/of je stiefvader en verdere familie hier. Verder sluit ik me aan bij de rest.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Lewis, heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je moeder.

Naar Amerika verhuizen is voor de meeste mensen een toch wel zeer ingrijpende gebeurtenis, hoe erg ze er ook naar uitgekeken/verlangd hebben. Dat vraagt dus een periode van aanpassen en verwerking (en soms zelfs van doorbijten). Als je midden in zo'n proces dan ook nog je moeder sterft... Gelukkig heb je heel wat opties qua studies, dus da's al geen echte zorg meer. Ik denk dat je gewoon de komende maanden nog moet gebruiken om verder uit te maken wat je wilt, misschien is het nu nog wat te vroeg. Dus: aply voor een college, maar ook bij het leger, en zorg ook dat je op tijd bent voor je Nederlandse studies (maar daar kan je, meen ik, nogal lang mee wachten, zelfs tot in de zomervakantie?).
Ik wens je nog heel veel succes toe ginder, en hoop dat je tijdens de eindejaarsdagen heel veel warmte en liefde om je heen mag ervaren!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Ook ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.
Carola
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Lewis,

Als de FBI jouw droombaan is, zou ik zeggen volgen die droom. Begin nu al met het onderzoeken wat ze daarvoor vragen of wat voor mensen ze goed kunnen gebruiken. Die College/HBO opleiding zou ik zowiezo eerst doen, dan heb je gewoon een hele stevige 'background'.

Ik heb zelf voor de inlichtingendienst gewerkt bij een van de defensie onderdelen in Nederland (wat natuurlijk helemaal niet vergelijkbaar is met een grote org. als de FBI) maar de psychologische keuringen daar moet je wel doorheen zien te komen en als dat niet lukt heb je in ieder geval een goede opleiding achter de hand...
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

dutchie_in_boston schreef:Lewis, ook van mij gecondoleerd met het verlies van je moeder. Wat zit je in een moeilijke situatie en ik wens je heel veel sterkte!

Dit is een zware beslissing die je zèlf moet nemen en ik sluit me helemaal bij Petra's advies aan. Gaan waar je hart is, het leven is kort.

Realiseer je ook dat de US Airforce je stuurt waar ze je nodig zijn, ik weet uit ervaring van vrienden dat ze je allerlei beloftes kunnen maken (yup, zelfs in writing) en dat later kunnen negeren zonder gevolgen.
Lewis,my condolances met het verlies van je moeder en veel sterkte toe gewenst.
Ongeveer 33% van de homeless people(daklozen) zijn veterans.
85% van die 33% zijn high school graduates.
In 1998 waren er meer dan 225000 veterans in prisons.
Daar zijn nu aleen 2 major Air Force bases in Engeland en 2 in Duitsland.
Daar waren veel meer gedurende de koude oorlog en jouw kansen om daar nu te dienen zijn heel klein.
Als je in the Air Force dient als een enlisted men ben je op the bottom van de foodchain.
Als een burger ,kan je altijd nog je werkgever voor de rechtbank dagen,als een militair heb je dat recht niet.
Vele Irak veterans denken dat ze nog een job in lawenforcement kunnen krijgen.
In de praktijk worden ze niet aangenomen(too triggerhappy,mentally unfit)
Vele beloftes worden er gemaakt, maar het zijn allemaal leugens.
Volgens the Air Foce krijg je 30 dagen vakantie.
Daar zijn 5 werkdagen in de week ,zo dat is 6 weken vakantie.
Nee ,Zaterdag en Zondag zijn werkdagen en je krijgt 4 weken en 2 dagen.
Het is just de ene leugen na de andere.
De meeste Air Force bases in de US zijn in de middle of nowhere .
Jouw kans op night classes at a local college zijn heel klein.
Ook zijn er weinig leuke meiden op een Air force base.
De meeste meiden in uniform zijn er niet zo leuk, daar zijn altijd uitzonderingen.
Trust me,I have been there.
Lewisweathers89
Amerikafan

Bedankt voor al de condoleance. Ik had het er inderdaad wel zwaar mee en nog wel af en toe, maar ik realizeer wel dat het leven gewoon doorgaat. Het was opzich wel een beetje plotseling, maar het ging eigenlijk de laatste tijd heel langzaam bergafwaards. Ze leefde zelf niet erg gezond. Ze at steeds minder en luste graag wijn.

Bedankt voor al het advies. Mijn vader stelde het eigenlijk voor om the airforce in te gaan. Hij heeft er zelf ook in gezeten, voor 4 jaar en werd gestationeerd in Soestenberg. hij heeft me veel van zijn ervaringen verteld, wat over het algemeen goede ervaringen waren.

Maar inderdaad marcuscj ik heb het vaker van andere mensen gehoord dat ze veel dingen beloven om je er in te krijgen en de site ziet er fantastisch uit met allemaal mooie dingen, maar als je er eenmaal aan vast zit, ze je als een piece of shit behandelen. Dus dat moet ik nog maar zien.

Verder is mijn relatie met mijn stiefvader erg goed en is mijn broertje trouwens 16, waarmee ik ook erg goed kan opschieten.

Ik zal er vast wel uitkomen, maar wou even wat meningen/feiten/ervaringen horen van anderen. Bedankt allemaal!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Lewisweathers89 schreef:Ik zal er vast wel uitkomen, maar wou even wat meningen/feiten/ervaringen horen van anderen.
Dat kan inderdaad altijd helpen, sommigen denken ooit aan dingen waar je zelf nog niet bij stil had gestaan of zo.

Leuke foto, je avatar! Je bent duidelijk 'gegroeid'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ja, leuke foto! Ik wil je even sterkte wensen, je komt er vast wel uit.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Gecondoleerd en heel veel sterkte met het besluit dat je neemt.
Volg je hart en alles komt goed!

Groetjes, Jolanda
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Allereerst gecondoleerd met je moeder..wat een nare tijd moet dit zijn...en dan moet je ook nog allerlei beslissingen nemen.

Ik sta niet in jouw schoenen, en vind het heel moeilijk om goed advies te geven...ik zou zeggen, maak een lijstje met al je opties, en alle voor-en nadelen eronder..en ga ze dan tegen elkaar wegstrepen..dat wil bij mij soms heel goed werken als ik het even niet meer weet.

Wat betreft de Air Force..mijn man is ook onderop begonnen als enlisted, en het heeft enorme voordelen. Het biedt mensen die verder geen kansen heben zeker een goede kans op een carriere..(en ik zou nu zo tekenen voor dat betaald verlof, wij krijgen op de universiteit hier alelen maar onbetaald verlof namelijk!), en je hebt kans dat je in het buitenland gestationeerd wordt. In de Air Force is het tegenwoordig zo dat je een rotation in CONUS doet (dus in de 48 staten op het continent), en dan een rotation OCONUS (buitenland, Alaska, Hawaii). Maar dat kan dus ook Korea worden, of Spanje, of Guam. Dus bij de luchtmacht gaan omdat je dan misschien naar Duitsland of Engeland mag is best wel een grote gok.
Momenteel heeft de Air Force trouwens wel bijna een recruiting stop, helemaal voor officers. Dus na college de Air Force in kan nog wel eens moeilijk worden. Ik zou maar eens gaan informeren bij een recruiting officer als je werkelijk geinteresseerd bent.

Een hope scholarship is ook altijd mooi - wij hebben daar ook veel studenten op, en het is echt geweldig als je bijna gratis je opleiding kan doen. En bij je vader in de buurt blijven kan vooral de eerste semesters erg fijn zijn.

Succes met alle beslissingen en hou ons op de hoogte!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jeetje Lewis dat is heel wat, je moeder verliezen en nu allemaal grote keuzes te maken.

Ik vroeg me af of je voorheen altijd in Nederland hebt gewoond?
Kan me voorstellen dat het op de leeftijd die jij nu hebt heel anders is in Amerika dan in Nederland. Heb het gevoel dat Nederlandse jongeren vrijer zijn dan Amerikaanse. Maar misschien ervaar jij dat anders?
Zou me namelijk daar wel iets bij voor kunnen stellen en dat je daarom je vrienden in Nederland mist?

Het is daarom denk ik ook moeilijker om te kiezen voor jou. Denk dat je wellicht als leidraad, kunt houden, "Wat wil je voor jezelf in de toekomst?" en "hoe bereik je dat het beste?". En misschien kan dat met beiden opleidingen in Amerika en de HBO in Nederland? Wens je heel veel sterkte in het maken van een keuze en hopelijk laat je ons nog even weten wat je gekozen hebt.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Lewis allereerst ook namens mij gecondoleerd met jouw verlies.

Nu wil ik niet de lolbroek uithangen, maar als ik mega moeilijke beslissingen moet nemen, hoe gek het ook klinkt... kop of munt...

je hebt er waarschijnlijk niets aan aan deze tip, maar voor mezelf werkt die.
Heb ook gewoon vrede met de uitkomst namelijk :)
can't wait to travel again.....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lewis,
Ook namens ons sterkte.
ndekker schreef:Nu wil ik niet de lolbroek uithangen, maar als ik mega moeilijke beslissingen moet nemen, hoe gek het ook klinkt... kop of munt...

Ik moet bekennen dat dit voor ons ook werkt als we het idee hebben dat we geen keuze kunnen maken. Als je tevreden bent met de uitkomst is het goed, voel je toch iets van spijt, dan weet je dat je de andere keuze moet maken!

Martin & Marianne
Lewisweathers89
Amerikafan

ndekker schreef:Lewis allereerst ook namens mij gecondoleerd met jouw verlies.

Nu wil ik niet de lolbroek uithangen, maar als ik mega moeilijke beslissingen moet nemen, hoe gek het ook klinkt... kop of munt...

Haha, ja dat zal ik dan mischien maar eens moeten gan proberen, klinkt wel grappig, en als het me dan uiteindelijk niet bevalt kan ik altijd nog het andere nemen.

Mijn oom heet een Airforce ROTC opleiding in college gedaan en is uiteindelijk F-16 piloot geworden, dus die kan me ook helpen met informatie over de airforce en welke stappen ik moet nemen.
Gymboree*Mommy
Amerikafan

Bericht door Gymboree*Mommy »

Teneerste, gecondoleerd met de verlies van je moeder, ik stel me dat ontzettend moelig voor, maar je lijkt wel power te hebben, om je in de VS door te bijten.

Ik weet niet, bij de Airforce loop je toch een hoge risico, vroeger of later in een orloogsgebied terecht te komen, en omdat ik helaas ervaringen heb met iemand, die door orloog aan Post Traumatic Stress Disorder meer of minder stuk gegaan is (mijn ex), vind ik het altijd eng, als jongemannen zoals jij in het military willen gaan.

Maar dat is mijn persoonlijke ervaring, omdat ik met eigene ogen moest aankijken, hoe mijn ex met zijn orloogervaringen helemaal niet kon leven (hij was in de Bosnie-orloog) en deze ervaringen zijn leven heel negatief beinvloed hebben en nog steeds is hij niet bijgekomen ervan.

In ieder geval zal ik eerst voor het college gaan en ernaa voor het FBI, als dat je grote droom is.

Alleen maar mijn mening...
Sonja
German born, living in Holland and american shopping-habit - that's me!
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer