Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gitaarversterker bestellen.....

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
RedBuell
Amerika-newbie

Gitaarversterker bestellen.....

Bericht door RedBuell »

Ik zit er aan te denken om een gitaar versterker te bestellen in de VS, dat is echter makkelijker gezegd dan gedaan. De meeste E-bay aanbieders wilen niet verzenden naa europa of vragen zulke hoge bedragen dat het niet te doen is.

De groote van de versterker en het gewicht valt best mee, excl. verpakking weegt hij 22kg en de formaten in centimeters zijn 26 x 68 x 30.

Er schijnen bedrijfjes te zijn in de VS die het voor je kan regelen, 1 van hen heb ik gemaild maar nog geen antwoord gekregen. Ik heb geen vrienden in de VS wonen, alleen vrienden van vrienden en die wil ik als laatste redmiddel inschakelen.

Ik las hier op het forum ook dat het op enkele staten na niet mogelijk is om een "btw" teruggave te krijgen, is het in de staten waar het wel kan mogelijk om de "btw" via een internet aankoop terug te krijgen?

Heeft iemand tips of advies om toch voor een redelijke prijs een gitaarversterker uit de VS te bestellen?
Imke
Amerika-ontdekker

Bericht door Imke »

Ik heb laatst een gitaar voor een vriend verzenden en die woog ongeveer 11kg.
Verzendkosten met usps waren $120.

Snap best dat ze via ebay zoiets niet even willen verzenden. Tax hoef je niet altijd te betalen maar wel invoerkosten bij aflevering, weet niet hoeveel je bespaard?
Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Zijn in de US internet aankopen niet meestal belasting vrij ?
RedBuell
Amerika-newbie

Bericht door RedBuell »

Wat ik bespaar hangt af van de verzend kosten. Bepaalde versterkers waar ik in geintreseerd ben zijn hier niet 2ehands te koop en indien wel te koop kosten ze niet veel minder dan nieuwe.

Klein voorbeeld, een bepaalde versterker kost hier nieuw €1550,-( en is 2e hands nog niet te vinden) een bijna nieuwe op E bay kost in de VS $750,- Voor de speakers geld hetzelfde, €750,- hier en licht gebruikt (niet al te oud) op Ebay in de VS rond de $350,-

De invoerechten hier vind ik niet zo heel erg, alleen wordt het het geloof ik ook geheven over de verzendkosten, sommige rekenen iets van $300 tot $400 voor het verzenden van een verterker van 22kg die 68cm breed is 26 cm hoog is en 30 cm diep is. Ik vind dat tegenover andere producten die vaak veel goedkoper zijn dan hier best veel geld....
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Invoerkosten worden gerekend over de waarde van het pakket + verzendkosten. Ik heb begin dit jaar een pakket met een totale waarde van $150 naar Nederland laten komen en moest daar €30 invoerkosten voor betalen. Het is ook afhankelijk van de grootte van het pakket. Grote pakketten worden er veel eerder tussenuit gepikt als een envelop, terwijl de envelop misschien een hoegere waarde heeft als het pakket.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer