Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Veilige plekken in de VS
Veilige plekken in de VS
Heey,
Jullie weten dat Amerika veel te maken heeft met rampen: Bosbranden in californie en natuurlijk aardbebvingen, de oostkust en het noorden van Amerika zullen overspoeld worden door water ( wanneer er dus overstromingen komen ) En het midwesten is ook al niet veilig voor de rampen.En dan heb je ook nog de terroristische rampen enz.
En ik vroeg me dus al een tijdje af : Welk deel/staten of staat zijn eigenlijk veilig voor al deze natuur en terroristische rampen ??
Iemand die het weet ?
Libertel
Jullie weten dat Amerika veel te maken heeft met rampen: Bosbranden in californie en natuurlijk aardbebvingen, de oostkust en het noorden van Amerika zullen overspoeld worden door water ( wanneer er dus overstromingen komen ) En het midwesten is ook al niet veilig voor de rampen.En dan heb je ook nog de terroristische rampen enz.
En ik vroeg me dus al een tijdje af : Welk deel/staten of staat zijn eigenlijk veilig voor al deze natuur en terroristische rampen ??
Iemand die het weet ?
Libertel
-
- Amerika-expert
Heb hier in St. Paul, Minnesota nog nooit iets gemerkt van aardbevingen, orkanen, overstromingen en zo. Wel in de buurt natuurlijk, maar nooit hier in en rondom ons huis.
Maar op de verschillende plekken in Amsterdam waar ik gewoond heb (oud west, Geuzenveld, bij het Amstelstation, in de binnenstad, Staatsliedenbuurt) stonden en staan de huizen ook nog steeds gewoon.
Maar op de verschillende plekken in Amsterdam waar ik gewoond heb (oud west, Geuzenveld, bij het Amstelstation, in de binnenstad, Staatsliedenbuurt) stonden en staan de huizen ook nog steeds gewoon.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Veilige plekken in de VS
Oef, dan moet je maar gauw Nederland verlaten, want overstromingen zijn daar veel waarschijnlijker dan hier aan de oostkust! En waar is het tegenwoordig veilig voor terroristische rampen in Europa? Ik voel me hier in Virginia behoorlijk veilig, de kans op een van die rampen bestaat natuurlijk wel, maar is oneindig kleiner, dan de kans om voor mijn deur overreden te wordenlibertel schreef:Heey,
, de oostkust en het noorden van Amerika zullen overspoeld worden door water ( wanneer er dus overstromingen komen )
Libertel

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Als je er op die manier tegenaan kijkt denk ik dat het nergens op aarde veilig is, want overal loop je de kans om aangereden te worden, danwel door een dodelijk insect oid gestoken te worden. Risico heb je overal, en ik heb daardoor niet het vermoeden dat een plek veiliger zou zijn dan een andere. Zolang er zich ergens mensen vestigen zal het een locatie zijn die als "veilig" kan worden beschouwd naar mijn mening.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat een klinkklare onzin, weet je wel hoever Minnesota van de kust ligt? En hoe hoog grote delen van Virginia zijn? Als de VS ooit weer in een oceaan verandert liggen wij allang onder de groene zodenlibertel schreef:Minnesota zal zeker overspoeld worden, als de tijd er is.
Hetzelfde voor Virginia.

Een hutje in de bergen van West-Virginia misschien? Oh nee, wacht, dan heb je kans door een beer aangevallen te worden.Maar omdat ik de laatste tijd over de rampen in de Vs gelezen en gekeken heb, vroeg ik me af of er nog wel ECHT veilige plekken waren.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ik vind dit allemaal best wel vergezocht. Allemaal doemdenkerij als je het mij vraagt. En als je zo gaat denken kan je net zo goed meteen in je bed blijven liggen, want je kan van de trap vallen, in de douche uitglijden, voor je deur kan er een bananenschil liggen. Kom op, geniet gewoon van het leven en neem een risico. En dood gaan we allemaal wel..
Iemand die het weet ?
Dat klinkt weer verdacht veel naar een schoolopdracht!
Ik vind het veel leuker als de 'studentjes' het voortaan zelf uitzoeken en na afloop het eindresultaat laten lezen. Ik moest vroeger ook altijd mijn eigen huiswerk maken en opstellen schrijven .... en toen had je niet eens Internet!

Sandy
-
- Amerikakenner
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
libertel, misschien moet je jezelf even voortellen:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
Het is altijd fijner om in interactie te treden als iemand zich eerst even voorstelt.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=17
Het is altijd fijner om in interactie te treden als iemand zich eerst even voorstelt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
afgezien van de reden achter de vraag vind ik het eigenlijk toch wel een redelijk interessant onderwerp.
wij in het noordwesten hebben nu bijv te maken met grote overstromingen. hebben jullie de beelden gezien van de walmart die vrijwel geheel onder water lag (weet dat er veel Walmart lovers zijn onder de forummers
). nu voel ik me hier niet minder veilig door, want het is echt geen Katrina situatie en zoals je misschien hebt gezien was er al snel hulp voor de getroffenen. De rescue missions waren al snel op gang. Het is voornamelijk materiele en emotionele schade. Voor bedrijven, zeker kleine bedrijven, kan dit de strop betekenen. Dus het is toch best een issue. Tegelijkertijd was er in het Caribisch Gebied de afgelopen week een sterke aardbeving die ook in Suriname te voelen was, gelukkig zo diep dat er geen tsunami gevaar was, maar toch. En ik heb afgelopen week eindelijk weer eens naar Desperate Housewives gekeken en daar was het thema die avond een aankomende tornado. En de aftermath.
Ik weet niet of het het seizoen is of dat het idd steeds meer voorkomt, maar natuurrampen spelen de laatste tijd dus een grote rol, ook omdat de wildfires aan de westkust redelijk dichtbij zijn en we ze in de zomer hier ook hebben soms.
Dus zonder de spreekbeurt van de originele poster te maken, vraag ik me toch wel af of andere NederAmerikanen en Nederlanders rampen meemaken. Weet dat er wat Californiers en vakantiegangers zijn die de branden van dichterbij hebben meegemaakt. Whatabout in de andere gebieden? Ik denk aan hurricanes/tornados in Zuidoosten, bijv. Anybody? En hoe is het eigenlijk in NL. Naar aanleiding van de watersnood hier komt NL en zijn geschiedenis met overstromingen en bestrijding daarvan steeds ter sprake en er schijnt een of ander dijkbouwplan te zijn of men is al mee bezig. Weet iemand daar meer van?
Nogmaals vind het dus best een interessante discussie, misschien voor een ander draadje met een andere titel?
wij in het noordwesten hebben nu bijv te maken met grote overstromingen. hebben jullie de beelden gezien van de walmart die vrijwel geheel onder water lag (weet dat er veel Walmart lovers zijn onder de forummers

Ik weet niet of het het seizoen is of dat het idd steeds meer voorkomt, maar natuurrampen spelen de laatste tijd dus een grote rol, ook omdat de wildfires aan de westkust redelijk dichtbij zijn en we ze in de zomer hier ook hebben soms.
Dus zonder de spreekbeurt van de originele poster te maken, vraag ik me toch wel af of andere NederAmerikanen en Nederlanders rampen meemaken. Weet dat er wat Californiers en vakantiegangers zijn die de branden van dichterbij hebben meegemaakt. Whatabout in de andere gebieden? Ik denk aan hurricanes/tornados in Zuidoosten, bijv. Anybody? En hoe is het eigenlijk in NL. Naar aanleiding van de watersnood hier komt NL en zijn geschiedenis met overstromingen en bestrijding daarvan steeds ter sprake en er schijnt een of ander dijkbouwplan te zijn of men is al mee bezig. Weet iemand daar meer van?
Nogmaals vind het dus best een interessante discussie, misschien voor een ander draadje met een andere titel?
SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1259 Weergaves
-
Laatste bericht door ruleen
-