Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Brrrr!!! Winterweer!

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Brrrr!!! Winterweer!

Bericht door Petra/VS »

De oostelijke VS zit in de greep van Koning Winter. Na een heel warme eerste helft van januari is het hier vanochtend -18 met een keiharde wind, die het buiten eerder -25 doet voelen.
Omdat wij Zuiderlingen hier niet aan gewend zijn (Annemiek zal wel lachen) beginnen de scholen vandaag twee uur later.
In Minnesota is gisteren een record lage temperatuur van -48 gemeten. Brrr!!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

Het moet niet gekker worden.....

Vorige week las ik op dit forum over het noodweer in Californie en nu is het weer ijskoud in het oosten.

Volgende week vertrekken wij voor 4 dagen naar new york (dus ik zal mijn muts maar mee nemen) daarna voor 20 dagen naar LA, Las Vegas, San Francisco en omstreken. En daar ligt ook al veel sneeuw i.c.m. modderstromen.....:cry: :cry:

Gelukkig kan er in een week nog veel veranderen.
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Dit is wel het meer normale weer voor januari, die warme dagen waren meer een uitschieter. De scholen begonnen overigens gewoon op tijd en mijn oudste zoon doet nog altijd geen jas aan!
Het sneeuwt op het moment, die lake affect sneeuw. Daar hadden we gisteren nog een mooi staaltje van; hier scheen de zon en we wilden gaan skien. 4 mijl onderweg sneeuwde het zo hard dat je bijna niks kon zien en hebben we ons maar omgedraaid, want het was ons het niet waard om in een greppel terecht te komen.
Ja, neem die muts maar mee naar New York, en een winterjas!
Annemiek
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

PBa schreef:H
Gelukkig kan er in een week nog veel veranderen.
Geloof dat maar, 4 dagen geleden was het nog 16° C, en vanmorgen dus -15° C. Meer dan 30 graden verschil in een paar dagen...

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

nou het is hier ook koud hoor :wink: , we hadden vanacht ook -4°C en nu is het om 10am nog steeds zo'n 1 a 2 graden, gellukkig aan het eind van de week weer rond de 15-20°C :hilarious:

Dit betekend wel voor de amerikanen hier, bontmutsen, handschoenen, drie jassen, 5 t-shirts en 2 paar sokken. Voor mij een t-shirt met lange mouwen i.p.v. korte :D Heerlijk zo even, beter dan de 30 graden en 95% luchtvochtigheid in de zomer!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ja ja Richard, dat is wel afzien bij jullie...
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Grrr :( Ik ben jaloers op jullie hoor. Lijkt mij heerlijk die extremen. 's Winters lekker een pak sneeuw en zomers 30 graden.
Wij zijn maar opgescheept met de "gematigde zeeklimaatje".

IK WIL SNEEUW EN WEL EEN DIK PAK!!!
sabine
Amerika-ontdekker

Bericht door sabine »

kan iemand mij vertellen hoe het weer is in zuid-west amerika in de maand oktober? ik ga daar dit jaar misschein naar toe.
Stratos
Amerika-ontdekker

Bericht door Stratos »

Wordt wel een strenge zomer zo te zien.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

sabine schreef:kan iemand mij vertellen hoe het weer is in zuid-west amerika in de maand oktober?
Sabine,

via de site van Weather.com kun je per plaats de temperaturen opzoeken maar óók de gemiddelden.

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dutch
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Dutch »

Ook op deze link http://www.weatherscope.com/index.html kun je van plaatsen over de hele wereld de temperatuur zien, met een voorspelling van 3 en 7 dagen. Tevens krijg je dan in de taakbalk van de gekozen plaats de temperatuur in Celsius of Fahrenheid
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

http://www.wunderground.com is ook een goeie weather site.
Het warmt hier overigens alweer lekker op. Vandaag 70F, en dat in Januari in Colorado!

Loek
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Nederamerikanen,

Hoe is het bij jullie in de buurt, op het nieuws hier in NL zien we niet van die heel opgewekte beelden, hele gebieden zonder stroom en half New York en New England ingesneeuwd kunnen jullie het hoofd nog boven de sneeuw uithouden :?:
Gr.
Rob
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Wij zijn alweer uitgegraven en hebben ook onze stroom gehouden. In dit gebied was het niet zo erg als Boston geloof ik, maar met 16 inches nog altijd genoeg sneeuw. Ik moest er dit weekend door rijden voor naar mijn werk, niet zo leuk, en het zorgde voor een paar spannende ritjes; zaterdag avond en zondagmorgen was er nog bijna geen sneeuw geruimd. Ik hoef maar zo'n 8 mijl te rijden, maar er zijn een paar open stukken bij waar je door de wind die de sneeuw rond blaast niks ziet. Op goed geluk maar rechtdoor rijden. Gistermorgen ging het acculicht opeens aan, geen stuurbekrachtiging meer, de dashbord lampjes werden steeds zwakker. Ik heb het nog gehaald om op mijn werk te komen, maar dan denk je ook, wat als je opeens op zo'n verlaten weg in de kou staat. (de auto is inmiddels opgesleept en in de garage). Het is nog altijd een diepvries, -12C op het moment.
Groetjes
Annemiek
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

het vroor hier potverdorie vanacht (25F), brrrrrrrrrr, gelukkig is het nu weer zo'n 50F, pffffff :hilarious:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben ongeveer 10 centimeter sneeuw gekregen, net genoeg om leuk te zijn dus. Het ligt er allemaal nog steeds en het vriest nog steeds, wat voor dit gebied heel ongewoon is.
Ik heb net op sneeuwschoenen gewandeld in Great Falls National Park, hieronder een paar foto's, het was spectaculair!! Ik zal de rest van de foto's vanavond in mijn Webshots album zetten.

Afbeelding

Afbeelding
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Hier in PA, iets meer dan een foot sneeuw, maar met de wind en de drift toch op veel plaatsen zowat een halve meter.

Afbeelding

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jeetje Annemiek, da's af zien.....
Tja in die sneeuw moet je niet stil komen te staan. Gelukkig heelhuids heen en terug gekomen. :wink:

Heel leuk die sneeuwfoto's!!!!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Inmiddels heb ik de auto terug; de aandrijfriem was eraf gelopen omdat er zoveel ijs en sneeuw in de groeves van de stuurbekrachtiging zat. De man van de garage van het maar vreemd dat dit gebeurd was. Mmm, volgende keer toch maar niet meer de oprit oprijden door zoveel sneeuw, dat heb ik er maar niet bij verteld.
Annemiek
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heel verstandig :wink: :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer