Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geld op je bankrekening

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Boom
Amerika-newbie

Geld op je bankrekening

Bericht door Boom »

Over twee weken zal ik voor een periode van 85 dagen naar USA gaan via het VWP. Ik hoor dat het allemaal weinig voorstelt zolang je een redelijk recente paspoort in je bezit hebt. Ze stellen vragen bij de douane als ik het goed heb begrepen, over het bedrag wat er op je rekening staat. Weet iemand hoeveel genoeg is voor hun om daar voor een periode van 85 dagen te blijven.

Dank.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

In principe vragen ze echt niet wat er op je bankrekening staat zolang je minder dan 90 dagen blijft en geen visum nodig hebt. Je mag niet werken in Amerika en valt onder het Visa Waiver Program wat alleen voor toeristen is die minder dan 90 dagen blijven, geen strafblad hebben en geen visumaanvraag hebben lopen. Pas als ze vermoeden dat je er langere tijd blijft of gaat werken, dan krijg je dat soort vragen.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Er wordt bij de douane echt niet naar je bankrekening gevraagd.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

mijn familie komt hier een paar keer per jaar naar toe en is nog nooit gevraagd wat hun saldo is.
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Er wordt niet naar je bankrekening gevraagd. Ik ben uitvoerig ondervraagd door een beamte die er van baalde dat ik naar hem werd gestuurd terwijl hij net wilde inpakken. Het enige wat ze over geld vroegen was, hoe ik voor de reis had betaald en hoeveel deze kostte.
Als ik met mijn creditcard had betaald moest ik deze wel laten zien, maar dat was bij mij niet het geval.
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Ze vragen dan misschien niet naar het saldo op je bankrekening, maar er kan welzeker gevraagd worden hoe jij je reis en verblijf betaalt. Het is in dat geval wel handig om bijvoorbeeld een afschrift te kunnen laten zien.

Mijn ouders (of eigenlijk alleen mijn moeder dan, heel vreemd, waarschijnlijk ziet mijn vader er het eerlijkst uit :lol: ) is de afgelopen tweemaal steeds strenger ondervraagd. Ik heb haar (hen) dan ook aangeraden de volgende keer dat ze komen flink wat bewijzen van bezit in Nederland, werk in Nederland, beschikbaar geld enzovoort mee te nemen. Zodat ze heel eenvoudig kunnen bewijzen dat ze a) niet in de VS gaan werken en b) niet van plan zijn hier te blijven om te wonen (daar werd ook al naar gevist).

Ze komen nooit langer dan 10/14 dagen en toch wordt er al argwanend gekeken (55 plussers met eigen bedrijf (pa) en baan (ma)). Dit jaar zijn ze in april drie dagen geweest (moesten eerder weer weg ivm overlijden van mijn vader's moeder) en daarna in zowel juni als oktober 10 dagen. Beide jaren daarvoor ook in oktober (ze willen nu eenmaal graag op de verjaardag van hun enige kleinkind zijn) en vorig jaar in februari of maart ergens. En toch al gezanik aan de grens.... daar balen we echt van hoor.

Het is voor hen al niet leuk dat hun enige kind en kleinkind zover weg wonen, en dan moeten ze ook nog eens boven hun hoofd hebben hangen dat ze er wellicht niet in mogen en terug gestuurd kunnen worden... :(
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Juist als mensen inderdaad regelmatig komen onder de VWP-regeling zullen er steeds meer vragen komen. Maar als iemand voor het eerst komt, heb ik het nog nooit gehoord.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Mijn ouders hebben net reis 21 naar mij afgelegd en er wordt alleen gevraagd waar ze naartoe gaan. Op bezoek bij hun zoon dus en daar wordt nooit moeilijk over gedaan. Ze hebben ook nog een zoon in Vancouver.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Toen ik in de zomer van 2006 2 maanden in de VS verbleef is me wel gevraagd 'hoe ik dit ging bekostigen'. Toen ik aangaf genoeg cash te hebben en eventueel een 'negative balance' (rood staan) kon hebben, mocht ik doorlopen. Afgelopen zomer (weer voor 2 maanden) heb ik de vraag niet gehad. Het ligt dus helemaal aan de immigration officer zelf.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Clint schreef:Het ligt dus helemaal aan de immigration officer zelf.
Plus alle antwoorden die jij in het verleden hebt gegeven zien zij op dat moment voor zich in de computer. Als men er eenmaal van overtuigd is dat het met een persoon 'wel goed zit', kan het dus inderdaad zijn dat je eerst een keer gegrild wordt en een bezoek later zo door kunt lopen.
Bbuurt
Amerikafan

Bericht door Bbuurt »

ze hebben mij wel eens gevraagd wat voor werk ik doe omdat ik een paar keer in het jaar in amerika kwam.
Toen ik zei healthcare en dat ik buiten de seizoenen om ging was het allemaal goed en kon ik zo doorlopen.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

BuckeyeRed schreef:
Clint schreef:Het ligt dus helemaal aan de immigration officer zelf.
Plus alle antwoorden die jij in het verleden hebt gegeven zien zij op dat moment voor zich in de computer. Als men er eenmaal van overtuigd is dat het met een persoon 'wel goed zit', kan het dus inderdaad zijn dat je eerst een keer gegrild wordt en een bezoek later zo door kunt lopen.
ik reis al heel lang niet meer op een visum naar de VS, dus misschien ben ik het gewoon vergeten, maar doen ze dat echt? terwijl jullie bij de balie staan, zitten ze dan echt antwoorden in te typen op de computer? duurt het daarom zo lang bij visitors?
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer