Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bruidsfoto's
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Bruidsfoto's
Mijn kapster hier in Amerika gaat op 7 December trouwen. Ik vroeg haar of ze alles al klaar had voor de grote dag. Ja dat had ze, ze had foto’s bij zich die ze me liet zien. Ik dacht dat ik verkeerd verstaan had dat ze 7 December zou gaan trouwen want het waren bruidsfoto’s. Maar nee hoor, omdat het op 7 December waarschijnlijk niet zo’n mooi weer zal zijn hebben ze nu alvast de foto’s gemaakt vertelde ze. 

Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kan ik maar één ding op zeggen:

Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar waarom nou weer? Waarom moet je daar je ogen bij rollen? Omdat het anders is? Omdat jij het niet zou doen? Veel bruiden hier krijgen voor de bruiloft al een rapportage, onze vriendin, die vorige zomer trouwde ook. Een bruiloft is hier meestal een enorme gebeurtenis. Het is een andere cultuur, mensen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Tja, mag niet is natuurlijk niet zo, iedereen heeft recht op zijn of haar mening, maar ik vind wel, dat "andere" dingen al heel gauw "raar" worden gevonden. Live and let live! Die dame heeft haar bruiloft en doet het op haar manier. Wij hebben in onze familie een Griekse bruiloft gehad, die drie dagen duurde en waar ook dingen gebeurden, waar wij absoluut niet aan gewend waren. Maar om dan met je ogen te rollen?
Amerika is ook een land vol verschillende culturen en ik heb wel vreemder gezien, dan foto's nemen voor de eigenlijke dag (ik zal het oog rollende smiley maar niet gebruiken).
Waarom zou je het trouwens ueberhaupt nodig vinden om iets, wat iemand anders voor haar bruiloft kiest "onzin" te vinden? Dat getuigt van een soort superioriteit, jij zou niets "onzinnigs" bij jouw bruiloft hebben dan? Nou, ik had van alles, wat anderen in Nederland "onzinnig" hadden gevonden bij de mijne. Maar het was *mijn* bruiloft (en die van Rick) en daar ging het om.
Amerika is ook een land vol verschillende culturen en ik heb wel vreemder gezien, dan foto's nemen voor de eigenlijke dag (ik zal het oog rollende smiley maar niet gebruiken).
Waarom zou je het trouwens ueberhaupt nodig vinden om iets, wat iemand anders voor haar bruiloft kiest "onzin" te vinden? Dat getuigt van een soort superioriteit, jij zou niets "onzinnigs" bij jouw bruiloft hebben dan? Nou, ik had van alles, wat anderen in Nederland "onzinnig" hadden gevonden bij de mijne. Maar het was *mijn* bruiloft (en die van Rick) en daar ging het om.
- manja
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik vind het zeker geen onzin, vind die verschillende culturen Interessant .Petra/VS schreef:
Dat vind ik ook het leuke aan het wonen hier.
Het is anders als wij gewend zijn, ik vond dit grappig maar zeker niet onzinnig.
Groetjes, Anja
-
- Amerikakenner
Re: Bruidsfoto's
Eigenlijk is dit de verbeterde variant van "we maken foto`s in een kasteeltje vanwege het slechte weer" zoals in Nederland eigenlijk meer regel dan uitzondering is.manja schreef:Mijn kapster hier in Amerika gaat op 7 December trouwen. Ik vroeg haar of ze alles al klaar had voor de grote dag. Ja dat had ze, ze had foto’s bij zich die ze me liet zien. Ik dacht dat ik verkeerd verstaan had dat ze 7 December zou gaan trouwen want het waren bruidsfoto’s. Maar nee hoor, omdat het op 7 December waarschijnlijk niet zo’n mooi weer zal zijn hebben ze nu alvast de foto’s gemaakt vertelde ze.
Ik ken ook stelletjes die een of twee maanden van te voren alvast de foto`s maken omdat de fotograaf een overvolle aganda heeft.
-
- Amerika-expert
ik denk dat je het wel raar mag vinden, want raar betekent eigenlijk niets meer dan anders dat je gewend bent, en dat is dus meer een observatie. als je het abnormaal of onzin noemt dan ben je veroordelend bezig en dat is m.i. wat kortzichtig. ik kan me voorstellen dat sommigen mensen dit raar vinden, bijv als je nog het oude gebruik in ere neemt dat de bruidegom de bruid niet in haar jurk mag zien voor het huwelijk. behalve als je twee jurken hebt, heb je een probleem. ik vind het ook raar vanwege mijn cynisch perspectief. je hebt dan al foto's gemaakt terwijl beide partijen nog plenty tijd hebben om er van af te zien. het zal niet zovaak gebeuren, maar stel je hebt al foto's gemaakt en dan ontdek je 2 weken voor de echte datum dat hij met je bruidsmeisje naar bed is geweest. hmmmmmm. en finally, ik weet zeker dat er culturen zullen zijn die dit echt als om ongeluk vragen zullen zien.
maar uiteindelijk is het huwelijk een zaak tussen twee mensen en als ze er allebie achter staan om iets aparts te doen, who are we?
maar uiteindelijk is het huwelijk een zaak tussen twee mensen en als ze er allebie achter staan om iets aparts te doen, who are we?
SEEING IS BELIEVING
whats next, een stand-in omdat je partner niet fotogeniek is,photoshoppen omdat die speciale jurk niet in jouw maat te krijgen is?Petra/VS schreef:Maar waarom nou weer? Waarom moet je daar je ogen bij rollen? Omdat het anders is? Omdat jij het niet zou doen? Veel bruiden hier krijgen voor de bruiloft al een rapportage, onze vriendin, die vorige zomer trouwde ook. Een bruiloft is hier meestal een enorme gebeurtenis. Het is een andere cultuur, mensen!
Ik heb die smiley met de rollende ogen gebruikt omdat ik dit een prachtig voorbeeld vind van het idee dat veel mensen vaak alleen maar bezig zijn met het plannen van een bruiloft en minder met de tientallen jaren die daar op horen te volgen. Of dat bij deze mensen ook het geval is, kan ik natuurlijk met geen mogelijkheid vaststellen maar maanden en maanden plannen voor de "perfecte" dag, sprookjesfoto's in je sprookjesjurk met precies de goede belichting zijn geen garantie voor een goed huwelijk.
Vrienden van mij zijn jaren geleden getrouwd in hun lunchpauze en zijn 's avonds uit eten geweest met de ouders van beide kanten. Ok, erg sober maar zo kan het toch ook? Waarom zou je duizenden euro's/dollars uitgeven aan een duur feest terwijl het er toch alleen maar om gaat dat twee mensen van elkaar houden, als zij het allebei weten dan is dat toch voldoende?
En inderdaad wat als er in de tussentijd iets gebeurt? "Gelukkig hebben we de foto's nog??"
Vrienden van mij zijn jaren geleden getrouwd in hun lunchpauze en zijn 's avonds uit eten geweest met de ouders van beide kanten. Ok, erg sober maar zo kan het toch ook? Waarom zou je duizenden euro's/dollars uitgeven aan een duur feest terwijl het er toch alleen maar om gaat dat twee mensen van elkaar houden, als zij het allebei weten dan is dat toch voldoende?
En inderdaad wat als er in de tussentijd iets gebeurt? "Gelukkig hebben we de foto's nog??"
@Antonia:
Je hebt gelijk, sober kan ook... Ik vind er niets verkeerds aan als mensen sober trouwen. Maar voor mezelf wilde ik wel graag meer. Ons idee was: zelf weten we het al heel lang, de hele point van trouwen was voor ons om dat te tonen aan al onze vrienden en familie... Dus met wat heisa errond
Maar het blijft inderdaad zo dat de essentie van trouwen niet die heisa mag zijn, en dat je fout bezig bent als dat wel zo is.
Wat betreft bruidsfoto's: tegenwoordig is er ook een hype voor een fotoreportage NA de trouw, om je trouwkleed een waardig einde te bezorgen... Wat moet je er anders mee? Als je googlet op "trash the dress" vind je hele mooie dingen.
Plien
Je hebt gelijk, sober kan ook... Ik vind er niets verkeerds aan als mensen sober trouwen. Maar voor mezelf wilde ik wel graag meer. Ons idee was: zelf weten we het al heel lang, de hele point van trouwen was voor ons om dat te tonen aan al onze vrienden en familie... Dus met wat heisa errond

Maar het blijft inderdaad zo dat de essentie van trouwen niet die heisa mag zijn, en dat je fout bezig bent als dat wel zo is.
Wat betreft bruidsfoto's: tegenwoordig is er ook een hype voor een fotoreportage NA de trouw, om je trouwkleed een waardig einde te bezorgen... Wat moet je er anders mee? Als je googlet op "trash the dress" vind je hele mooie dingen.
Plien
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Natuurlijk kan het sober en het kan op een tropisch eiland met zijn tweeen, of in Las Vegas. Ieder stel voor zich moet toch weten, hoe zij die dag, die voor de meeste mensen een van de belangrijkste in hun leven is, indelen?antonia schreef:Ik heb die smiley met de rollende ogen gebruikt omdat ik dit een prachtig voorbeeld vind van het idee dat veel mensen vaak alleen maar bezig zijn met het plannen van een bruiloft en minder met de tientallen jaren die daar op horen te volgen. Of dat bij deze mensen ook het geval is, kan ik natuurlijk met geen mogelijkheid vaststellen maar maanden en maanden plannen voor de "perfecte" dag, sprookjesfoto's in je sprookjesjurk met precies de goede belichting zijn geen garantie voor een goed huwelijk.
Wij hebben wel een voor een bruiloft met alles erop en eraan gekozen. Alleen hadden we problemen met onze fotograaf en moesten op het laatst een ander vinden, die heel slecht bleek, en daar heb ik nu nog spijt van. Eigenlijk vind ik die het belangrijkst van alles. Want de foto's zijn wat blijft.
We zijn trouwens al bijna twintig jaar heel gelukkig getrouwd en als je aan een huwelijk begint denk je niet "wat als er in de tussentijd iets gebeurt".
Met "in de tussentijd" bedoelde ik eigenlijk meer de tijd tussen het nemen van de foto's en de daadwerkelijke huwelijksvoltrekking.
Stel (je wenst het niemand toe) dat een van beiden een dodelijk ongeluk krijgt, ernstig ziek wordt of iets van die strekking?
Stel (je wenst het niemand toe) dat een van beiden een dodelijk ongeluk krijgt, ernstig ziek wordt of iets van die strekking?
Bij ons waren alle foto's van de bruiloft die buiten gemaakt mislukt. Gelukkig had de fotograaf in de kerk een ander fototoestel gebruikt, dus die hebben we wel van de echte bruiloft.
Toen we terug kwamen van onze huwelijksreis hoorden we dat de foto's mislukt waren. Onze fotograaf bood aan om nieuwe te maken. Dat hebben we gedaan, na wat twijfelen, want het is toch niet echt de de huwelijksdag. Dus hup, weer naar de kapper, de jurk aan, de bruidsmeisjes opgetrommeld. Het zijn mooie foto's geworden, en we hebben er geen spijt van gehad. We staan er wat gebruinder op na de vakantie.
Toen we terug kwamen van onze huwelijksreis hoorden we dat de foto's mislukt waren. Onze fotograaf bood aan om nieuwe te maken. Dat hebben we gedaan, na wat twijfelen, want het is toch niet echt de de huwelijksdag. Dus hup, weer naar de kapper, de jurk aan, de bruidsmeisjes opgetrommeld. Het zijn mooie foto's geworden, en we hebben er geen spijt van gehad. We staan er wat gebruinder op na de vakantie.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dan heb je inderdaad de foto's nog. Maar was het de hele trouwpartij of alleen de bruid op de foto's, Anja? Bij mijn vriendin was het alleen de bruid. En ze hadden verlovingsfoto's als paar, maar dan zonder jurk (die mocht de bruidegom pas op de trouwdag zien tenslotte).antonia schreef:Met "in de tussentijd" bedoelde ik eigenlijk meer de tijd tussen het nemen van de foto's en de daadwerkelijke huwelijksvoltrekking.
- Animar
- Amerikakenner
Ik vind dat tegenwoordig heel veel mensen voorbij gaan aan datgene waar trouwen voor bedoeld is. Maar dat maakt mij niks uit, ieder moet doen zoals hij of zij denkt dat het voor hen de beste/leukste manier is. Iedereen beleefd zo'n dag toch anders, het is jouw dag.
Maar ik vind het zelf ook wel vreemd hoor (ik zal het niet "raar" noemen...), foto's maken ruim voor de grote dag zelf. Al is het op je trouwdag niet zulk mooi weer, dan hoort dat minder mooie weer er ook gewoon bij. Ook op de foto's. Althans, dat is hoe ik het zie. Aan de hand van je foto's kijk je toch terug op je trouwdag, dat is in dit geval echt anders. Die foto's doen je niet echt aan je trouwdag denken, vind ik.
Maar goed; ieder zijn of haar manier om "de grote dag" te beleven.
Hetzelfde zie je steeds vaker met geboortes, ook van die vreemde rituelen. Hele families zijn er soms bij, terwijl ik het een ontzettend privé "ding" vind. Zo'n kleintje zet je samen met je man/vriend op de wereld. Logisch dat er een verloskundige of gynaecoloog bij is, maar om dat nou met moeder, schoonmoeder, zussen, schoonzussen enzovoorts te doen.... Er zijn culturen waar dat heel gebruikelijk is, maar het is niet echt iets van hier.
Ik heb een ontzettend goeie band met mijn moeder (en vader overigens), maar de geboorte van ons dochtertje was iets van ons samen.
Maar ook dat soort dingen beleven mensen op hun eigen manier.
Maar ik vind het zelf ook wel vreemd hoor (ik zal het niet "raar" noemen...), foto's maken ruim voor de grote dag zelf. Al is het op je trouwdag niet zulk mooi weer, dan hoort dat minder mooie weer er ook gewoon bij. Ook op de foto's. Althans, dat is hoe ik het zie. Aan de hand van je foto's kijk je toch terug op je trouwdag, dat is in dit geval echt anders. Die foto's doen je niet echt aan je trouwdag denken, vind ik.
Maar goed; ieder zijn of haar manier om "de grote dag" te beleven.
Hetzelfde zie je steeds vaker met geboortes, ook van die vreemde rituelen. Hele families zijn er soms bij, terwijl ik het een ontzettend privé "ding" vind. Zo'n kleintje zet je samen met je man/vriend op de wereld. Logisch dat er een verloskundige of gynaecoloog bij is, maar om dat nou met moeder, schoonmoeder, zussen, schoonzussen enzovoorts te doen.... Er zijn culturen waar dat heel gebruikelijk is, maar het is niet echt iets van hier.
Ik heb een ontzettend goeie band met mijn moeder (en vader overigens), maar de geboorte van ons dochtertje was iets van ons samen.
Maar ook dat soort dingen beleven mensen op hun eigen manier.
- manja
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het waren foto's van de bruid met bruidegom en het bruidsmeisje.Petra/VS schreef:
Dan heb je inderdaad de foto's nog. Maar was het de hele trouwpartij of alleen de bruid op de foto's, Anja? Bij mijn vriendin was het alleen de bruid. En ze hadden verlovingsfoto's als paar, maar dan zonder jurk (die mocht de bruidegom pas op de trouwdag zien tenslotte).
Groetjes, Anja
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar persoonlijk wil ik mijn trouwfoto's van de dag zelf.....dan zit er ook een hele andere sfeer achter de foto's. Anders heb je: " zijn dat foto's van de bruiloft ? nee hoor, dat zijn wij in onze bruidskleren, een half jaar voor de bruiloft" Vind ik een beetje apart. Maar dat is maar net wat je zelf wil......het is JOUW dag.