Sorry dat ik jullie moet storen met zo'n onbenullige vraag, maarr ik ben een ovenschotel aan het maken waar witlof in moet. Volgens het woordenboek is het 'endive' en ik heb zelfs plaatjes aan m'n gastgezin (in Idaho) laten zien, maar ze herkennen het niet echt.
Ik het idee dat endive niet echt de officiele vertaling is, of dat ze hier gewoon geen witlof kennen. Dus mijn vraag aan jullie: Weten jullie een duidelijkere vertaling voor witlof of een bekende groente die erg naar witlof smaakt? Ik hoop zo spoedig mogelijk van jullie te horen want ik heb nog maar een uurtje te gaan..
Helaas, dat zei ze ook niet zoveel. Wikipedia zegt dat het ook wel Witloof genoemd word maar ik ben bang dat het gewoon helemaal niet bekend is hier. Dus als iemand een goed alternatief weet voor in een ovenschotel, ik hoor het graag?
Het is echt Belgian Endives, zoals Marcus zegt, maar ze zijn hier een nogal exotische groente. Wij kunnen ze hier aan de oostkust wel krijgen, maar ook seizoensgebonden. Dus het kan heel goed, dat die mensen er nog nooit van hebben gehoord.
Geen idee, wat je als alternatief zou kunnen gebruiken. Er is eigenlijk niets, wat op die groente lijkt.
Zou bleekselderij of chinese kool misschien werken? Ik ben bang dat prei net iets te overheersend zou zijn, qua smaak. Sorry ik weet dat het nogal off-topic is, maar jullie zijn mn laatste hoop!
Belgian Endive zit in de groente afdeling van de supermarkt bij ons altijd in een obscuur plastic wit bakje met een scharniertje, misschien dat men het daarom over het hoofd ziet. Ik vermoed dat ze dat doen zodat het niet nat wordt als de andere groenten een spray met water krijgen elke 5 minuten of zo. Maar in elke supermarkt waar ik kom in mijn omgeving hebben ze het wel.
Is er niet nog steeds de Belgian Endive Association of zoiets? Ben jaren geleden een Belg tegen gekomen die probeerde deze groente in de VS algemener bekend te maken.
Is er niet nog steeds de Belgian Endive Association of zoiets? Ben jaren geleden een Belg tegen gekomen die probeerde deze groente in de VS algemener bekend te maken.
Ja, ik herinner me dit ooit op het Vrt -journaal gezien te hebben. Om de witloof te promoten als een typisch Belgisch product in de VS.
Mijn man en zijn familie hadden deze groente nooit eerder opgemerkt in de supermarkt, totdat ik er op aanwees en zei dat het Witloof was ( Belgian endive). Hier in Publix staan er pietepeuterige Belgische vlagjes op de verpakking geprint
Ik heb overigens bleekselderij gebruikt, die ik heel kort in een pannetje water heb laten koken, en toen gewoon bij het gehakt heb gegooid. Smaakte niet helemaal hetzelfde, maar al met al was het wel te eten. Ik denk trouwens niet dat er enig ander alternatief is voor die typische witlof smaak..
Toch bedankt voor jullie hulp, volgende keer ga ik walmart proberen voor de witlof
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.