Pagina 1 van 1
Beschikbaarheid diesel
Geplaatst: 31 jul 2007, 14:22
door Arnhem
Hallo allemaal, in september pikken we een Truckcamper op in Calgary om 7 weken door de US te toeren.
Wat ik me afvroeg (lekker op tijd ja) is hoe de beschikbaarheid van diesel is in de VS. Onder eerdere campers reden allemaal op regular dus ik had daar niet bij nagedacht maar deze pickup gaat op diesel.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik hoor het graag, alvast bedankt, Ewoud
Geplaatst: 31 jul 2007, 14:56
door Mack
Denk dat je op dit soort plaatsen wel een paar druppeltjes diesel kunt krijgen:

Re: Beschikbaarheid diesel
Geplaatst: 31 jul 2007, 15:47
door Texas Boy
Arnhem schreef:Hallo allemaal, in september pikken we een Truckcamper op in Calgary om 7 weken door de US te toeren.
Wat ik me afvroeg (lekker op tijd ja) is hoe de beschikbaarheid van diesel is in de VS. Onder eerdere campers reden allemaal op regular dus ik had daar niet bij nagedacht maar deze pickup gaat op diesel.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik hoor het graag, alvast bedankt, Ewoud
Denk dat elk tankstation Diesel heeft en sommige zelfs Bio-Diesel van Willie Nelson

Geplaatst: 01 aug 2007, 07:38
door Arnhem
lol

volgens mij is mijn tank dan in ieder geval zo vol als ik zo'n slang erop zet
Geplaatst: 01 aug 2007, 20:01
door Texas Boy
Arnhem schreef:lol

volgens mij is mijn tank dan in ieder geval zo vol als ik zo'n slang erop zet
Zag laatst een special over de grootste truckstop in de wereld, zie
http://www.iowa80truckstop.com/
Hier worden vrachtwagens met 2 slangen tegelijkertijd gevuld, wist zelf niet dat de grote jongens 2 tanks hebben, links en rechts.
Geplaatst: 02 aug 2007, 09:23
door Mack
Iowa 80 is idd de grootste truckstop ter wereld, zeker een bezoekje waard als je in de buurt bent. Ik ga er zeker eens langs!!!
De truckstop heeft zelfs een eigen olieraffinaderij om al die trucks van diesel te voorzien. Only in America...
Geplaatst: 04 aug 2007, 21:21
door Arthur van Mourik
Iowa 80 is meer een toeristische attractie dan een rustplaats voor de OTR (Over The Road) trucker, als ex OTR trucker stopte ik daar slechts om te douchen (gratis als je meer dan 200 liter diesel tankt en met een dagelijks verbruik van 400 liter en twee tanks van 500 liter geen probleem om elke dag een gratis douche te scoren) of wanneer ik "uit de uren liep" en verplicht een dag of zo moest stilstaan.
Voor een normale rust is Iowa 80 veel te luid en veel tijd voor vermaak heb je niet, toen ik op de weg zat was de wetgeving 10 uur rijden en 8 uur rust en die 8 uur bevatte tevens het bijwerken van de administratie, eten, douchen, scheren, ontbijt, inspectie van je materiaal etc. dus als ik in de buurt was en het was tijd voor een rust vulde ik mijn tanks, genoot van mijn gratis douche en stuurde mijn Freightliner naar de volgende "rest area" om een rustige nacht te hebben.
Iowa 80 heeft de professionele trucker wel iets anders te bieden en zorgt ervoor dat menig OTR trucker spontaan wat lucht in de remmen pompt wanneer de afslag opdoemt en dat is dan de "shop", geen enkele truckstop heeft zo'n uitgebreide accessoires shop voor de trucker dan Iowa 80, als je in bent om je truck wat "op te pimpen" kom je daar geheid aan je trekken.
Geplaatst: 04 aug 2007, 22:49
door Loek
Voor wie reed je als OTR, of was je owner/operator? Maakte je weleens gebruik van de gele "Trippak" brievenbussen?
Geplaatst: 05 aug 2007, 00:19
door Arthur van Mourik
Loek schreef:Voor wie reed je als OTR, of was je owner/operator? Maakte je weleens gebruik van de gele "Trippak" brievenbussen?
Ik heb een tijd voor Schneider National gereden en voor zover ik me herinner had Schneider zijn eigen "drop off" locaties voor het papierwerk bij de door Schneider geautoriseerde pompstations (ze hadden contracten met bepaalde brandstofmaatschappijen).
Ik heb daar echter nooit gebruik van gemaakt omdat ik altijd wel een Schneider terminal bezocht elke week en ik de boel gewoon opspaarde.
Geplaatst: 13 aug 2007, 23:06
door bnr
Hoi Arnhem,
Ik ben benieuwd waarom je voor een truckcamper hebt gekozen. Mijn vriend en ik willen volgend jaar naar Canada en we overwegen een truckcamper te nemen, maar we zijn er nog niet uit. Vorig jaar hebben we bij een rondreis in de VS een camper van Roadbear gehuurd en dat is goed bevallen. Maar we denken dat je met een truckcamper wat mobieler bent en ook over onverharde wegen mag rijden. Ben benieuwd naar je ervaringen!
Groet, BNR
Geplaatst: 16 aug 2007, 11:48
door Arnhem
hoi BNR
5 jaar geleden hadden we een C-25 van Cruise America en 2 jaar geleden een campervan van Owasco.
Omdat we maar met zijn 2-en zijn en niet binnenleven was die camper van helemaal goed. Daarbij vind ik het ook toch wel ff wat "stoerder" staan haha. En inderdaad het draait en keert net ff wat makkelijker dan een reguliere camper.
Overigens is rijden over onverharde wegen uitgesloten als algemene clausule voor volgens mij alle wagens.
Probleem van de Van was eigenlijk alleen dat we iedere avond het bed moesten klaarmaken, (tafel inklappen etc.). Bij de truckcamper heb je daar dus geen last van omdat je hier een apart bed en apart zitje hebt.
Daarbij komt dat het bed groter is en de stahoogte ook nog eens ruimer.
Help me herinneren om nog wat te roepen over onze ervaringen we zijn half november terug lol
