Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto exporteren naar Amerika
Auto exporteren naar Amerika
Ik heb zitten zoeken op het forum en op google, maar vind weinig goeie informatie.
Hoe zit het met je eigen auto mee nemen naar Amerika, voor bijvoorbeeld ofwel een zeer lange reis ofwel een verhuis.
Hoe zit het met diesel, is dat intussen overal te verkrijgen? En is dit te tanken in europese diesel wagens?
Hoe zit het met je eigen auto mee nemen naar Amerika, voor bijvoorbeeld ofwel een zeer lange reis ofwel een verhuis.
Hoe zit het met diesel, is dat intussen overal te verkrijgen? En is dit te tanken in europese diesel wagens?
-
Antoinette
- Amerikafan
Re: Auto exporteren naar Amerika
Je zou eens kunnen informeren bij http://www.marlog-car-handling.com/kristofke schreef:Ik heb zitten zoeken op het forum en op google, maar vind weinig goeie informatie.
Diesel is wel op veel plaatsen maar nog niet overal, of het te tanken is in europese wagens, dat kan ik je niet vertellen.
Succes
Antoinette
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Diesel is zowat overal te krijgen.
Mercedes en VW hebben hier diesels en sinds dit jaar is het allemaal low sulfur diesel. Diesel zal in de komende jaren een sterke opmars gaan maken in de States.
Wat voor een auto heb je? Als je bv een Peugeot diesel zou hebben en je krijgt pech zouden onderdelen wel eens een beetje moeilijk kunnen worden
Mercedes en VW hebben hier diesels en sinds dit jaar is het allemaal low sulfur diesel. Diesel zal in de komende jaren een sterke opmars gaan maken in de States.
Wat voor een auto heb je? Als je bv een Peugeot diesel zou hebben en je krijgt pech zouden onderdelen wel eens een beetje moeilijk kunnen worden
-
texasdutch
- Amerika-ontdekker
Dat kan je wel vergeten! Ik weet niet hoe het zit, als je een auto meeneemt voor een korte tijd. Maar als je denkt om de auto permanent in te voeren, zijn er zoveel problemen (en kosten!) met het ombouwen naar USA specificaties, dat je beter hier een auto kan kopen. Daar komt nog bij dat een "gray market" auto hier weinig waard is.kristofke schreef:Ik heb zitten zoeken op het forum en op google, maar vind weinig goeie informatie.
http://www.amerika.nl/reizen/html/reisv ... isinfo.htm
Hier een verhaal van iemand die dat 10 jaar geleden heeft gedaan.
En deze in 2002.
http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... kvv01.html
Ik heb in Canada een duitse kamper rond zien rijden.
Het is dus wel mogelijk.... en het lijkt zeer interessant.
vrolijke groetjes,
Hier een verhaal van iemand die dat 10 jaar geleden heeft gedaan.
En deze in 2002.
http://www.verenigdestatenvanamerika.co ... kvv01.html
Ik heb in Canada een duitse kamper rond zien rijden.
Het is dus wel mogelijk.... en het lijkt zeer interessant.
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat ligt er aan waar je getankt hebt, er wordt 's winters iets extra toegevoegd aan de diesel zodat ze niet kan bevriezen.jvinch schreef:Ik weet absoluut niets van auto's maar heb ooit wel eens een verhaal gehoord dat diesels makkelijker bevriezen, daarom zie je ze blijkbaar niet vaak in gebieden waar het in de winter enorm koud is.
Je hebt dus zomer en winter diesel.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat hebben we hier ook ja. Vroeger, toen ik nog op de boerderij woonde, hadden we een eigen tank diesel (ja, gewoon witte, geen illegale rode) omdat mijn schoonvader als veehandelaar enorm veel kilometers maakte. Hij tankte vaak 's nachts voor hij weg ging en toen waren er nog geen pinpalen enzo zoals nu.
Toen hij overleed, werd de tank natuurlijk veel minder gebruikt en daar stond ik op een ochtend met twee auto's die niet wilden starten ... zomerdiesel bevroren in de tank. Kids met de tractor (rode diesel!) naar school gebracht en de auto op de voergang tussen de koeien getrokken. Die was zo ontdooid tussen al die dampende beesten
Toen hij overleed, werd de tank natuurlijk veel minder gebruikt en daar stond ik op een ochtend met twee auto's die niet wilden starten ... zomerdiesel bevroren in de tank. Kids met de tractor (rode diesel!) naar school gebracht en de auto op de voergang tussen de koeien getrokken. Die was zo ontdooid tussen al die dampende beesten
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar denk je dat de grote trucks (Mack etc) hier op rijden? Diesel is overal te krijgen, maar de kwaliteit is niet overal van superklasse. In de grotere pickups heb je meestal geen problemen, maar de kleine europese autos hebben wat gevoeliger motoren. Het zwavel gehalte daalt hier, en met vlokken in de winter valt het hier ook wel mee, maar het is niet de kwaliteit van de europese diesel, maar wordt wel steeds beter.kristofke schreef: Hoe zit het met diesel, is dat intussen overal te verkrijgen? En is dit te tanken in europese diesel wagens?
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is een fabeltje om te denken dat er een wondermiddel bestaat waardoor je auto ineens de helft zuiniger rijd.ned in MO schreef:ze hebben wel Vpower benzine maar ik heb nooit het verschil gemerkt
het is trouwens een fabeltje om te zeggen dat je auto er zuiniger op rijdt
Alleen als 98 octaan aanbevolen is en je rijdt dan op 95 octaan dan is ie onzuiniger.
Andersom maakt geen fluit uit
Bij sommige auto's merk je verschil, bij sommige niet. Dat octaangehalte is ook maar half waar. Want Vpower is in Nederland geen octaan 98, maar schommelt op 97. In de meeste auto's die 98 nodig hebben werkt het wel, maar het kan voorkomen dat je een zeldzaam geval hebt die begint te stotteren.
Dit verschilt per land, dus ik kan mij voorstellen dat je in jouw geval niets merkt. In Duitsland is de Vpower octaan 100, dus die Duitsers merken echt wel verschil tussen hun eigen Vpower en Nederlandse Vpower.
Ik rij zelf op Vpower Diesel en ik bespaar zeker wel. Van 1 op 14 naar 1 op 16 gemiddeld. Goed, het is misschien geen wereldbedrag per jaar en de duurdere literprijs doet weer een hoop voordeel teniet. Maar de auto is eerder op bedrijfstemperatuur(wel belangrijk bij Diesel) en hij klinkt ook minder ruig. Verder bevat Vpower extra smeringscomponenten en brand de motor als het ware vanzelf schoon.
Het is gewoon een feit dat het beter is, echter is de prijs/kwaliteits verhouding misschien niet in balans.
Als je bij een witte pomp gaat tanken die restbenzine verkoopt dan zie je dat uiteindelijk ook terug in de motor. Ik ken meedere monteurs die dit toegeven.
De meeste mensen zal het een worst wezen, maar ik ben autogek en zuinig op die dingen dus ik heb ook wel 2 euro per maand meer over voor de brandstof.
P.S. mocht het echt zo'n flauwe manier van geld verdienen zijn, zou je dan niet denken dat er inmiddels al eens wat organisaties aan de bel hadden getrokken?
P.S.S. en mocht het slechts tussen mijn oren zitten. Dan is het in iedergeval goed voor mijn gesteldheid.
- Mike
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het octaangehalte bepaald de klopvastheid van de benzine of te wel de weerstand tegen zelfontbranding
Als je auto genmaakt is met een lage compressie dan kan je met een lager octaan gehalte rijden. Een hoger octaangehalte maakt niet uit.
Heb je nu een auto die een hoger octaan gehalte nodig heeft Een hogere compressie heeft namelijk een snellere zelf ontbranding tot gevolg.
Gooi je daar nu lagere octaan benzine in dan zal het ontstekings tijd gaan veranderen met het gevolg mindere prestaties die gecompenseerd gaan worden dor het dieper intrappen van het gaspedaal met als gevolg een hoger verbruik
Of shell iets anders in zijn V power stopt weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat mijn VW een hoge octaan benzine nodig heeft en of ik nu Vpower of hetzelfde octaangehalte van BP, conoco of een ander station neem ik merk geen verschil.
Het zuipt altijd aardig hard. Maar ja dat krijg je met 310pk onder de kap
Overigens gooi de in huurauto's gewoon 87 octaan.
Als je auto genmaakt is met een lage compressie dan kan je met een lager octaan gehalte rijden. Een hoger octaangehalte maakt niet uit.
Heb je nu een auto die een hoger octaan gehalte nodig heeft Een hogere compressie heeft namelijk een snellere zelf ontbranding tot gevolg.
Gooi je daar nu lagere octaan benzine in dan zal het ontstekings tijd gaan veranderen met het gevolg mindere prestaties die gecompenseerd gaan worden dor het dieper intrappen van het gaspedaal met als gevolg een hoger verbruik
Of shell iets anders in zijn V power stopt weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat mijn VW een hoge octaan benzine nodig heeft en of ik nu Vpower of hetzelfde octaangehalte van BP, conoco of een ander station neem ik merk geen verschil.
Het zuipt altijd aardig hard. Maar ja dat krijg je met 310pk onder de kap
Overigens gooi de in huurauto's gewoon 87 octaan.
-
Arthur van Mourik
Ik heb met mijn kleine Europese dieselauto hier de laatste 5 jaar zo'n 250.000 km. gestuurd, zomer en winter zonder problemen, Kim heeft ooit gevlokte diesel gehad in december in Illinois toen ze tankte bij een lokale pomp met weinig dieselverkoop en dat is meteen het grootste probleem met dieselpompen hier, ga nooit naar een pomp die relatief weinig diesel omzet omdat ze vaak in de winter nog zomerdiesel hebben en als de omzet zo laag is dat de diesel langer dan zes maanden in de tank zit is er kans op bacterievorming die je brandstoffilter verstoppen.Loek schreef:In de grotere pickups heb je meestal geen problemen, maar de kleine europese autos hebben wat gevoeliger motoren.kristofke schreef: Hoe zit het met diesel, is dat intussen overal te verkrijgen? En is dit te tanken in europese diesel wagens?
De kwaliteit van de meest voorkomende #2 diesel is hier anders dan de standaard verkrijgbare diesel in Europa het cetaangehalte (snelheid van ontbranden) ligt hier lager dan in Europa maar de diesel heeft hier wel een hogere dichtheid wat leidt to meer energie, 1 op 22 is mijn gemiddelde hier in Amerika en precies dezelfde auto kon maar met moeite 1 op 17 halen, in de winter wordt de #2 diesel gemengd met #1 diesel die meer op de Europese diesel lijkt maar iets duurder is. Sommige steden vereisen stadsbussen om #1 diesel (Europese) te tanken omdat ie veel minder roet uitstoot en minder geluid en vibratie genereert wat prettiger is voor iedereen in en buiten de bus.
In de winter voeg ik altijd een additief toe om er maar zeker van te zijn dat de diesel niet vlokt, afgelopen winter vlak na onze verhuizing op 2600 meter hoogte was de garage bezaait met verhuisspullen en moesten de auto's buiten slapen met -30 graden soms, de winterdiesel moet het aankunnen maar ik voel me gewoon meer gerust met een additief dan en het additief zorgt er ook voor dat de motor minder herrie produceert en minder vibreert.
Shell heeft hier ook V-power diesel maar Shell is niet echt een grote speler op de markt en er wordt hier geen reclame gemaakt door Shell, ik heb het een aantal keren geprobeerd en heb geen verschil gemerkt met de diesel van Sinclair.
Amerika heeft wat vreemde regels doorgevoerd met als gevolg dat er dit jaar door Volkswagen geen diesels kunnen worden verkocht, volgend jaar gaat de markt weer open en is de verwachting dat meerdere Europese fabrikanten diesels zullen aanbieden, de 3 grote Amerikaanse fabrikanten (GM, Ford en Chrysler) hebben nooit in de ontwikkeling van dieselmotoren geinvesteerd en hebben een hopeloze achterstand en proberen koortsachtig om de consument naar E85 Ethanol te dirigeren met Flex-Fuel auto's, geschikt voor good-old benzine en de 85% ethanol mix, het is weer een zielige poging om de Amerikaanse autoindustrie overeind te houden maar het publiek begint door te krijgen dat met ethanol je gemiddelde verbruik met bossen (25%) achteruit huppelt en dus stukken duurder is in het gebruik en niet echt iets voor het milieu doet maar dat dit weer zo'n zinloos plan van Bush is om minder afhankelijk te zijn van import olie.
De Amerikaanse autoindustrie is haast ten dode opgeschreven door deze halsstarrige houding om de consument aan te bieden waar ie om vraagt, geen wonder dat Mercedes onlangs Chrysler heeft weggegeven aan een groep durfinvesteerders om maar van die armlastige Amerikaanse tak af te zijn.
Van de drie grote spelers zal er een waarschijnlijk geheel ten onder gaan en dan maar hopen dat dat genoeg lucht geeft voor de overblijvende twee maar een groot gedeelte van dat gat zal wel worden ingenomen door Aziatische en Europese fabrikanten.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vermoed dat zolang diesel prijzen niet ver onder de benzine prijzen dalen, je de gemiddelde amerikaan niet in een dieselauto krijgt. Tenslotte zit er soms een behoorlijk prijsverschil tussen de benzine en diesel versie van hetzelfde model auto, en men ziet dus niet het nut van de aanschaf van een diesel in. De enige reden dat men in Nederland in diesel rijdt is omdat het bij voldoende kilometers voordelig uitvalt, alle andere redenen komen op de tweede plaats. In amerika kom je ook diesels tegen, maar de reden is veelal het hogere koppel die ervoor zorgt dat de fifth wheel, boot, paardentrailer of ander speelgoed makkelijker meegesleurd kan worden. De ervaring op het gebied van diesels bij US autofabrikanten ligt voornamelijk bij de grote werkpaarden die in de fullsize pickups gaan. Ford doet op dit gebied veel onderzoek zelf (Powerstroke diesel), de andere US fabrikanten laten het liever over aan Cummins en hoewel die ook beschikt over "light duty diesels", zie je de US autofabrikanten deze nog steeds niet inbouwen. Als er geen markt voor is, kun je ze dat niet kwalijk nemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 8508 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 5 Reacties