Mooie 'freeze' Sifaka! Ziet er gaaf uit met die hummingbird (is toch eentje of niet, ik ben niet zo'n vogelkenner, ahum...)
Je hebt wel wat 'kleurzweem' in je foto die met Photoshop makkelijk te verwijderen is, alsmede wat lensvlekjes in de wolken, even een korte behandeling en je krijgt:
Dan krijgen ook de bloemen en het vogeltje net wat meer kleur !
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas 2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Ben ook geen vogelkenner maar kwam hem zo toevallig tegen
Ik heb geen kennis van fotografie, weet dus niet wat kleurzweem is maar die vlekjes... ja daar heb ik meer last van gehad met mn Sony NEX3 (ik zie het nu als een bewijs dat de foto van mijn hand komt haha)!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
Bij de NEX3 kun je toch ook lenzen eraf halen, toch? Misschien is er ergens wat stof tussen gekomen (op de lens, achterkant lens, of in de camera)?
Ow hehe, ja sorry... Kleurzweem houdt in dat de witbalans niet helemaal correct is, waardoor je wat kleurzweem kan krijgen (gelig, roder, blauwig) kan krijgen.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas 2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Inderdaad heel mooie foto. Ik denk ook dat het een hummingbird is. Heb al dikwijls deze vogeltjes gezien, maar ze op foto krijgen is vaak heel moeilijk. Als je een beetje dichtbij komt, zijn ze direct weg.
Deze is geweldig gelukt!
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Prachtige foto en je hebt een prachtig moment vastgelegd!
Hier is het nu eindelijk volop lente en tijdens het verlengde Paas weekend hadden we zonnig weer met zo'n 18 graden. De Japanse kerselaren staan hier volop in bloei, prachtig om te zien.
Lilo schreef:Inderdaad heel mooie foto. Ik denk ook dat het een hummingbird is. Heb al dikwijls deze vogeltjes gezien, maar ze op foto krijgen is vaak heel moeilijk. Als je een beetje dichtbij komt, zijn ze direct weg.
Deze is geweldig gelukt!
Lilo
Het is een Hummingbird ofwel een Kolibrie. De vogeltjes met de snelle vleugelslag kunnen zelfs achteruit vliegen (ook stilstaan); er zijn ±300 soorten waarvan er veel in Z-Amerika. Ze kunnen heel snel dalen en heel snel afremmen met zelfs zulke snelheden waarbij ze 9G weerstaan.. wij zouden dan bewusteloos raken. geinig he
Daarom is het ook zo bijzonder dat ze er een foto van hebben kunnen maken. Ze bewegen zo ontzettend snel dat ze bijna niet te fotograferen zijn. Wij hebben het ooit geprobeerd in Cuba...jammerlijk mislukt
In Cuba komt overigens de kleinste hummingbird ter wereld voor (uberhaupt de kleinste vogel der vogels), ook wel de Zunzun genoemd. Ze wegen 1,8 gram en hebben een lengte van 5 cm. Hier vindt je er meer over: http://en.wikipedia.org/wiki/Bee_Hummingbird
Hummingbirds zijn inderdaad best snel. Gelukkig hebben we een vaste bezoeker in onze tuin, maar daar heb ik geen hele bijzondere foto van.
Deze vond ik wel leuk, vorige week genomen tijdens een kampeertripje naar Mojave National Preserve. Het is denk ik een Desert Spiny Lizard, een beestje van ongeveer 30cm lang, inclusief staart.
Wel een rare titel trouwens. Het had net zo goed "Palo Alto with Dumbarton Bridge" kunnen heten, of "Oakland with Bay Bridge", of "Crockett with New Carquinez Bridge", of "San Rafael with John F. McCarthy Memorial Bridge", want dat staat er ook allemaal op. Wel een mooie foto overigens; je kan er van alles op ontdekken: de I-280 door de heuvels, Golden Gate Park, Alcatrez, etc.
Mooie foto goldenhills. Mojave National Preserve is prachtig, he?
Ik heb daar nog bij de Kelso Sand Dunes op de hoogste duin gestaan.
We gaan zeker nog een keer terug om meer tijd te nemen voor Mojave National Preserve.
Hier wat foto's van Chicago, de stad waar ik woon. Als jullie meer foto's waarderen, laat het weten. Ik heb er inmiddels heeeeel veel!
( Klik de thumbnails)
Wat leuk dat je in Chicago woont Hans, ik ben echt gek op die stad!
Let wel even op de "regels" in dit topic, plaats het liefst 1 foto per keer. Het gaat tenslotte om je mooiste foto .. Om het voor anderen gemakkelijker te maken kun je misschien de foto op het forum plaatsen i.p.v. een tumbnail te plaatsen (dit kun je doen door link van je foto die bij imageshack staat tussen het volgende te plaatsen: [ img ] [ /img ] ).
Wel super om die plaatjes van Chicago terug te zien komen, krijg er spontaan heimwee van!!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.