Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi, ik ga in okt naar de VS en houd de $ koersen ook bijna dagelijks bij. Toen hij een paar weken geleden op $ 1,48 stond dacht ik zo slim te zijn om bij het GWK in Tilburg in te kopen, maar daar hanteerden ze een koers van $ 1.38, (makkelijk verdiend), vreselijk mens daar aan de balie dus ook daarom toch maar niet gedaan. Nu gaat volgende week een collega van mij naar Chicago en met hem af kunnen spreken dat hij voor mij $$ koopt op het moment dat ik dat wil. Ik hoop dus dat ie nog ff stijgt. En ja het blijft een gok. voor hetzelfde geld staat ie in oktober weer op $ 1.30 :-) of op 1,60 :cry:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Mijn gevoel zegt met al het gezeik over Griekenland en de landen in Europa die gaan volgen, dat de dollar wel eens rap richting de 1,30 kan gaan, Of zeg ik dan hele rare dingen?
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Geert1976 schreef:Mijn gevoel zegt met al het gezeik over Griekenland en de landen in Europa die gaan volgen, dat de dollar wel eens rap richting de 1,30 kan gaan, Of zeg ik dan hele rare dingen?
Tja, de schuldencrisis in Europa is vervelend, maar zelfs als de schulden in een aantal landen worden afgeschreven komen we er wel overheen. Portugal, Griekenland en Ierland zijn maar kleine landjes. Als ik moet geloven dat de VS er slechter voor staan dan Griekenland, kan ik me niet voorstellen dat de Euro blijft zakken op lange termijn.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Diverse Staten in Amerika raken nu echt blut, vandaar ook de ontslagen bij ambtenaren en dit word alleen maar erger de komende maanden omdat de inkomsten stukken lager zijn dan een paar jaar geleden, dus ik verwacht eerder een zwakkere Dollar, ook omdat de export nog steeds slecht is en een lage Dollar is goed voor de export.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het is moeilijk om de situatie in de VS te vergelijken met die in Portugal, Griekenland en Ierland. Want het grootste verschil is dat Amerika wel de eigen munt kan sturen en de landen in de Eurozone niet. En bovendien is de economie van de VS van een hele andere grootte en orde dan die van de genoemde landen. De economie van de VS wordt van oudsher aangezwengeld door de eigen binnenlandse consumptie en juist die trekt de laatste tijd weer wat aan. En dan komt daar nog eens de sterke export bovenop, dankzij de goedkope dollar. Maar de kwakkelende banenmarkt is nu het grootste probleem voor de VS.

Maar landen als Griekenland hebben wel een nadelige invloed op de Euro, juist door het uitblijven van een oplossing. En die onzekerheid, daar houdt men op de valutamarkten niet zo van.
"Keep Georgia On Your Mind"
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik denk nog steeds dat de Dollar maar één kant op kan en dat is naar beneden, de politiek van alsmaar meer geld lenen is op de lange termijn onhoudbaar.
Bandido schreef:De economie van de VS wordt van oudsher aangezwengeld door de eigen binnenlandse consumptie en juist die trekt de laatste tijd weer wat aan.
De economie van de VS is pas de laatste tientallen jaren een economie geworden waar de binnenlandse consumptie een grote rol is gaan spelen en van binnenlandse consumptie wordt een land niet rijk, de VS is rijk geworden met het produceren van goederen en die op de wereldmarkt verkopen, maar steeds meer is de handelsbalans van de VS verslechterd, al vele jaren wordt er veel meer ingevoerd dan uitgevoerd en daar wordt een land op den duur alleen maar armer van.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Harry schreef:De economie van de VS is pas de laatste tientallen jaren een economie geworden waar de binnenlandse consumptie een grote rol is gaan spelen en van binnenlandse consumptie wordt een land niet rijk
Maar het kan de economie wel aanjagen en dat is precies hoe de VS uit voorgaande recessies altijd relatief snel weer er bovenop kwamen.
"Keep Georgia On Your Mind"
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

De koers gaat nu al enkele dagen de goede richting uit! :D
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

ToonW schreef:De koers gaat nu al enkele dagen de goede richting uit! :D
Zeker weten!!! :thumbup:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Gelukkig ben ik van de stress af die het volgen van de koers eerst met zich meebracht. Maar ik zie nu in dat ik over het tijdstip van het overgrote deel van de uitgaven toch geen controle heb, dus zoveel gaat het allemaal niet uitmaken, maar toch blijft het leuk om te zien dat het in de goede richting gaat.
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

1.46 alweer.
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

RCRD schreef:1.46 alweer.
Wij gaan over 9 dagen en als het zo doorgaat staat de euro dan op $1.56 :mrgreen:
Maar dat zal wel weer meevallen.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Oh, spannend. Nog 18 dagen voor ons en we houden de koers goed in de gaten. Leuk, nu 'ie weer de goede kant op gaat!
Steffanie
Amerikafan

Bericht door Steffanie »

Inderdaad voor ons leuk dat hij weer de goede kant op gaat. Als hij lager wordt, ook geen probleem natuurlijk aangezien het alsnog voordelig is voor ons.
Nu hopen dat hij over 6 weken ook nog zo leuk staat aangezien ik dan eindelijk weg ga!
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

De koers gaat momenteel echt alle kanten uit en is redelijk irritant om te volgen, maar toch kan ik het weer niet laten... :) Hopelijk komt er meer (stijgende) lijn in binnenkort!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Nemen jullie veel dollars mee op reis, of pinnen jullie die ter plaatse via Maestro?
Maar werkt Maestro wel op alle ATM's?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij nemen niet zoveel mee, meestal datgene wat over was van de vorige reis.
Pinnen bij AT'M's doen we nooit, als we cashgeld nodig hebben vragen we bij het boodschappen doen om een cashback kan bij de Walmart tot $ 100,00
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Dat is goed om te weten , bedankt !!
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Rob schreef:Wij nemen niet zoveel mee, meestal datgene wat over was van de vorige reis.
Pinnen bij AT'M's doen we nooit, als we cashgeld nodig hebben vragen we bij het boodschappen doen om een cashback kan bij de Walmart tot $ 100,00
Is dat goedkoper dan pinnen ofzo? Of vertrouwen jullie de ATM's niet?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer