Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto...deel 2

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Jouw mooiste USA foto...deel 2

Bericht door LeenG »

Ik ben ook meer voorstander van onbewerkt. De kracht van een foto moet van het beeld zelf komen, niet van de effectjes. Bij de foto van Monument Valley trekt de bewerking de aandacht weg van het echte beeld, vind ik. De bewerking van de 3de foto vind ik dan wel weer geslaagd: het is een subtiele verfijning en verscherping van het beeld.
In elk geval goeie foto's: you get people talking about them! :wink:

Dennis,
die van de Grand Canyon is super!
Die op het strand is leuk maar jammer van die fluorescerende strepen op de jas
dennis-480
Amerika-ontdekker

Bericht door dennis-480 »

LeenG schreef:
Dennis,
die van de Grand Canyon is super!
Die op het strand is leuk maar jammer van die fluorescerende strepen op de jas

hahaha, srry ze had geen andere jas bij zich. maar was een beetje fris daar dus. :lol: :lol:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik vond deze foto ook nog erg mooi. Niet geschikt voor de wedstrijd omdat onze kinderen er op staan. En geblurd zou niet zo mooi zijn :wink:

Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ja mooi diepte op de duinen en donkere lucht met stralen.

Ik heb even geëxperimenteerd met tiltshift effect (software, geen zo'n lens).
Afbeelding
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Allereerst: dat tiltshift heb ik vaker gezien... ziet er echt heel raar uit, net alsof je iets van madurodam hebt gefotografeerd... leuk!

De foto hieronder is niet hoogstaand maar het tafereel daarintegen wel! Hier 2 foto's van de zonsondergang (uit een rijdende auto) die we op 3 december jl zagen op weg van Lexington (VA) naar Gatlinburg (TN)! Zoiets hadden we echt nog nooit gezien! De foto's zijn dus onbewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

op onze blog (heb de update namelijk vandaag pas geplaatst), zijn ze groter te zien!
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mooie foto's! We hebben hier in Virginia echt schitterende zonsondergangen, alleen jammer dat er hier in het noorden van de staat vaak lelijke gebouwen voor staan ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

Heb je enig idee hoe dit kan? Ik vond het echt bizar en met geen enkele zonsondergang te vergelijken die we in 89 dagen in Amerika hebben gezien...
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik bedenk me net dat ik nog geen echt goede zonsondergang boven de Rockies heb kunnen fotograferen vanuit het nieuwe huis, omdat ik meestal nog onderweg naar huis ben op dat tijdstip.

De zonsopgangen zijn hier echter ook prachtig, zoals deze van gisteren - onbewerkte foto, en gewoon met mijn iPhone genomen:
Bijlagen
sunrise.jpg
sunrise.jpg (9.48 KiB) 1357 keer bekeken
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Prachtige foto's sifaka. Ik verbaas me ook regelmatig hoe prachtig de zonsondergangen kunnen zijn in Amerika. Ik had een tijdje terug deze (volledig onbewerkte) foto geplaatst, gemaakt in Springdale, Utah.:
gleuknie schreef:Afbeelding
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Wow, sifaka...heerlijk toch om dat te zien, he! Wat een prachtige zonsondergang met zo'n zalige kleuren! De andere zonsondergangen die hier gepost zijn door anderen zijn ook prachtig, dat is weer genieten! :thumbup: :thumbup:

Ik hou anders wel van bewerkte foto's, maar het moet wel iets of wat natuurlijk blijven. Soms heeft een foto dat beetje extra nodig om tot zijn recht te komen. Vele professionele fotografen (die daar hun brood mee verdienen) bewerken hun foto's ook, dat hoort er nu eenmaal bij. Maar als je geen goede foto hebt om mee te beginnen dan gaat het bewerken ook niet helpen natuurlijk. :wink:

Oh ja, zonsondergangen zijn zo mooi in Noord Amerika. In de winter gaat de zon onder recht voor ons als ik het zo mag zeggen, dus als wij onze woonkamer kijken gaat zon daar onder en soms kan dat wel voor heel mooie taferelen zorgen. Zonsopgangen zijn ook soms erg mooi en die kan vanuit onze tuin wel bewonderen. Wij hebben een zicht op Mount Baker (gelegen in de USA) in de verte vanuit onze tuin en dit kan zowel met zonsopgang als zonsondergang mooi zijn.

Hier beneden vind je een paar zonsondergang gezien van bij ons thuis (enkel de scherpte aangepast en het ruis weggehaald):

Zonsondergang (of beter latere avond licht) gezien vanuit onze tuin met een zicht op Mount Baker (wel een stuk ingezoomed)
Afbeelding

Zonsondergang gezien vanuit onze woonkamer:
Afbeelding
dennis-480
Amerika-ontdekker

Bericht door dennis-480 »

whoo Ann dat is pas een uitzicht echt super mooi. als ik van me woonkamer naar buiten kijk ik tegen een hekwerk op en andere huizen die er boven uit steken. haha :lol:

maar mooie foto's van jullie. :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sifaka, hoe het kan weet ik niet. Het zal wel iets met de breedtegraad te maken hebben? Dit hele continent ligt een stuk zuidelijker, dan Nederland. In dit gebied zijn er ook vaak "wolken" van de vliegtuigen, als het mooi weer is geweest, die mooi oplichten tijdens de zonsop- of -ondergang.
Nu kan ik niet achter blijven. Vorige week hadden we een hele dag regen, maar net voor zonsondergang werd het droog en werden we hierop getrakteerd:
Afbeelding

Afbeelding
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ooooh Petra, dat zijn ook heerlijke kleurrijke zonsondergangen! En deze komen inderdaad soms het meeste voor na een goede regenbui. Wij begeven ons op ongeveer dezelfde hoogte als Belgie/Nederland (lengtegraad 49) en hebben hier ook mooiere zonsondergangen en over het algemeen zijn de landschappen kleurrijker als ik het zo mag uitleggen. :D
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Onze lucht is misschien te vervuild en onze vele lichtjes zorgen dan nog voor licht vervuiling.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Zopas heb ik men album van Kauai afgewerkt. Een greep uit het aanbod:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Clickable for larger & more tropical goodness :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Hawaii :clap:
Wij denken om daar in 2013 of 2014 misschien naar toe te gaan, als de financiën meewillen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Q-BIC , mooie foto's maar zet er telkens een 'enter' tussen als je wil, nu lopen je foto's in mekaar over en dan kijkt niet zo prettig :wink:

Bart

Done
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Prachtige foto's!!
Kauai... Ik hoop dat we daar ook snel een keer naar toe gaan. Vooral Waimea Canyon lijkt me prachtig. We zijn al eens voor maar een paar daagjes naar Oahu en Big Island geweest, maar ooit willen we 4 weken naar Hawaii. Ook naar Lanai en Molokai, de niet-toeristische eilanden. :thumbup:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bij het zien van al die prachtige zonsondergangfoto's, moest ik opeens denken aan ons bezoek aan het Joshua Tree National Park, waar wij een zonsondergang meemaakten. De wolken leken wel op vliegende schotels. Heel apart vond ik het.

Afbeelding
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

*WOW* wat een foto zeg!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer