Hillebrand schreef:Inderdaad is koers voor ons Nederlanders prima. Wat mij wel verbaast is dat je als je dollars koopt bij bv GWK of ABN AMRO, je maar 1,35 dollar voor je euro krijgt, terwijl de koers nu op 1,48 staat. Ik wilde voor de eerste uitgaven een paar honderd euro omruilen.
Hoe lossen jullie dit op?
Verkeerde wisselkantoren, Pott Exchange in Amsterdam: you receive USD 1,4285 for one euro.
En inderdaad gewoon in de VS gelijk pinnen, meeste pin-automataten in de VS hebben helaas wel een fee van vaak 2 (of meer) dollar.
Hillebrand schreef:Inderdaad is koers voor ons Nederlanders prima. Wat mij wel verbaast is dat je als je dollars koopt bij bv GWK of ABN AMRO, je maar 1,35 dollar voor je euro krijgt, terwijl de koers nu op 1,48 staat. Ik wilde voor de eerste uitgaven een paar honderd euro omruilen.
Hoe lossen jullie dit op?
Gewoon je geld halen bij de ING. Ik heb gisteren even de wisselkoersen bekeken en gisterenmiddag kreeg je bij ING voor elke Euro 1,476 Dollar. Ook bij de ABN vind ik een wisselkoers van 1,4712. Dus ik weet niet waar je de 1,35 vandaan haalt, maar volgens mij valt dat allemaal wel mee
Op de site van GWK travelex zul je zien dat je nu voor 100 euro 136,35 dollar krijgt. Dit geven ze ook bij ABN AMRO op Schiphol, dit is nl wat ze mij vertelden toen ik hun hierover belde. Dus daar valt het niet mee.
Ik ga ook even kijken bij ING, zou mooi zijn als de koers daar zo gunstig is als je vertelt.
Zantman schreef:Ik heb gisteren even de wisselkoersen bekeken en gisterenmiddag kreeg je bij ING voor elke Euro 1,476 Dollar. Ook bij de ABN vind ik een wisselkoers van 1,4712.
Ik geloof nooit dat je contante dollars voor die koers krijgt. De aan- verkoopkoers is altijd lager dan de officiële noteringen, op dit moment: 1.48386.
ABNAMRO geeft zelfs het volgende op haar site aan:
Let op: Het is voor landen buiten de Eurozone soms goedkoper om daar te pinnen dan vreemde valuta’s van te voren bestellen, of te wisselen.
Verder kun je zien wat de huidige contante koers is op de site van ABNAMRO en die is op dit moment: 1.35.
Verder kun je zien wat de huidige contante koers is op de site van ABNAMRO en die is op dit moment: 1.35.
Roland
Op ABN vind ik gewoon de aan/ en verkoop van de Dollar. Ik neem aan dat dit dan ook de koers is die je bij je lokale ABN krijgt. Wat het op Schiphol is weet ik niet.
Het is in ieder geval niet de koers die wordt gehanteerd bij contante transacties die jij en ik doen aan de balie.
Ik heb bij ABNAMRO gewerkt en had ook veel te maken met contante transacties aan de balie dus ik weet er wel wat van en dat die koers altijd lager is dan de officiële koers.
Coyote schreef:Het is in ieder geval niet de koers die wordt gehanteerd bij contante transacties die jij en ik doen aan de balie.
Ik heb bij ABNAMRO gewerkt en had ook veel te maken met contante transacties aan de balie dus ik weet er wel wat van en dat die koers altijd lager is dan de officiële koers.
Ik heb inderdaad nog even verder gekeken. Ook bij de ING als je valuta wilt bestellen krijg je maar 1,40 voor elke euro. Dat wordt dus gewoon alles met de creditcard betalen in Amerika.
Ik denk dat de dollar wel ongeveer op z'n laagste niveau zit nu, maar dat is mijn persoonlijke mening, verwacht een sterkere dollar aan het eind van de zomer, herfst.......
Maar niemand die in een glazen bol kan kijken !
Gunstige koers nu, gefeliciteerd Amerika hangers van deze zomer !
Ik denk dat de dollar wel ongeveer op z'n laagste niveau zit nu, maar dat is mijn persoonlijke mening, verwacht een sterkere dollar aan het eind van de zomer, herfst.......
Het is erg lastig te voorspellen. Vandaag op bezoek geweest bij een investment bank op de Zuid-As, gesproken met 3 tal credit analysts. Ze verwachten met een redelijke betrouwbaarheid dat de dollarkoers doorzakt, als je de patronage bekijkt van de afgelopen periode zitten we nu op een "schouder". Ook kijkend naar diverse marktfactoren was hun schatting dat we binnen korte termijn een sterke daling krijgen (< 1.40) en daarna direct tot boven de 1.50. Ik moest wel lachen, want ze gaven ook aan dat een chimpansee beter was met beleggen dan hun collegae . We zullen het zien wie beter is: de aap of de investment bankers
Tja en ondertussen staat hij nog steeds op 1,48. Dat verbaast me wel een beetje, ik had nl. gedacht dat na gisteren de dollar weer zou stijgen.
Mij is ooit verteld door een financiele man dat wanneer de economische verschillen groter worden tussen Europa en de USA , als Europa er economisch beter
voorstaat dan de USA de dollarkoers gaat dalen. Nu dat Osama gedood is zou je denken dat de dollarkoers weer gaat stijgen.. de olieprijs is gedaald, koersen op Walstreet
zijn gestegen, dus verwacht je een stijging van de dollar.
Niet dus..tenminste niet gisteren en wellicht ook niet vandaag.
Of heb ik het nou bij het verkeerde eind ?
Ik zit er nl ook over te denken om wat dollars nu te kopen voor NY over 6,5 week. Alleen al om evt daling van de euro af te dekken... maar
waar gaat het over...het gaat maar om 500 euro... verschil tussen koers 1,38 en nu 1,48 is uiteindelijk maar $ 47,50 ... , tja dat is niks natuurlijk.
Of juist wel het volgende : taxirit van Manhattan naar JFK, of etentje voor 2 in TGI Fridays, 2 Tommy poloshirts in de outlet...
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Mij is ooit verteld door een financiele man dat wanneer de economische verschillen groter worden tussen Europa en de USA , als Europa er economisch beter
voorstaat dan de USA de dollarkoers gaat dalen.
Blijft spannend wat die koers gaat doen. Voor de zekerheid heb ik vandaag vast 350 dollar gehaald.
Lorentz Change is toch echt de goedkoopste dus ik begrijp eigenlijk niet waarom velen hier zo verzot zijn op Pott Change. Bij Pott Change was de koers 0,695 en bij Lorentz kreeg ik ze voor 0,678 (kiezen voor kleine coupures, anders was hij 0,683). Natuurlijk gaat het maar om verschillen van centen maar op 350 dollar is het wel even 6 euro verschil! Bij een bank zullen ze mij al helemaal niet zien.
Ik van plan om nu wat spaarcentjes over te laten komen naar de VS. We gaan een auto kopen, dus elke dollar is welkom! De vorige "overdracht" was geloof ik op 1.30 dollar voor een euro, dus nu is het nog rendabeler!
Maar voor Lorentz Change moet je wel naar Amsterdam begrijp ik ?
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
Jo usalover schreef:Maar voor Lorentz Change moet je wel naar Amsterdam begrijp ik ?
Ja dat klopt. Moet je ook niet speciaal voor rijden, maar als je er toch bent, loop je er even binnen. Anders wordt het gewoon je eigen bank of GWK Travelex.
Lorentz valt niet zo op. Is een kaal kantoor en heeft niet zo'n opvallende voorgevel of groot logo. Op de hoek Damstraat/Oudezijds Voorburgwal hebben ze nog een kantoor, mochten bij die andere de dollars op zijn. Dat was gisteren het geval.
Wij waren er 3 jaar geleden, maar hadden toen amper dollars op voorraad. Zou je van tevoren Dollars kunnen reserveren? mijn zoon zit in A'dam op kamers, dus we hebben geen reiskosten.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.