Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe laag kan de dollar nog vallen?
Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?
laatste paar dagen gaat het erg snel.... nu al weer 1,486! Zal het door die flapdrol van een Donald Trump komen?

Het is wel moeilijk in te schatten wanneer dat je gebruik moet maken van de goede koers; maw wanneer dollars aan te kopen op voorhand... Ik zeg al een tijdje: bij 1.48-1.49 koop ik er... maar ja, nu we zover zijn wil ik nog langer wachten...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Ik wil op zich ook wel op voorhand Dollars kopen voor mijn trip. Maar ja, hoeveel moet je er halen... Ik vind het wel tricky om paar weken rond te lopen met een paar honderd dollar
Ik vind het tricky om het risico te nemen dat hij terug zakt naar 1.3-1.4 tegen dat ik moet gaan... Dilemma, dilemma...
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij kun je ook dollars kopen op je bankrekening... Althans iemand heeft mij eind 2009 dat advies gegeven toen de dollar ook zo laag stond. Ik heb het alleen toen niet gedaan dus weet niet precies hoe en watGeert1976 schreef:Ik wil op zich ook wel op voorhand Dollars kopen voor mijn trip. Maar ja, hoeveel moet je er halen... Ik vind het wel tricky om paar weken rond te lopen met een paar honderd dollar
Hoera ! Wat een feest. Over iets meer als 2 weken die kant op.
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Euro doorbreekt grens van 1,48 dollar
De waarde van de euro heeft donderdag voor het eerst in bijna anderhalf jaar tijd de grens van 1,48 dollar overschreden.
Het vooruitzicht van een aanhoudend los monetair beleid in de Verenigde Staten trok investeerders naar de Europese munt.
De koers van de euro bereikte donderdagochtend een hoogtepunt van 1,4881 dollar.
De Europese munt was begin december 2009 voor het laatst zoveel waard.
De Amerikaanse centralebankpresident Ben Bernanke gaf woensdag aan dat de Federal Reserve geen plannen heeft stimuleringsplannen voor de Amerikaanse economie eerder dan gepland op te doeken.
De huidige bijzonder lage rentestand zal ook nog een aanzienlijke tijd worden gehandhaafd. Investeerders gaan ervan uit dat dit beleid de komende tijd druk blijft zetten op de waarde van de dollar.
Het vooruitzicht van een aanhoudend los monetair beleid in de Verenigde Staten trok investeerders naar de Europese munt.
De koers van de euro bereikte donderdagochtend een hoogtepunt van 1,4881 dollar.
De Europese munt was begin december 2009 voor het laatst zoveel waard.
De Amerikaanse centralebankpresident Ben Bernanke gaf woensdag aan dat de Federal Reserve geen plannen heeft stimuleringsplannen voor de Amerikaanse economie eerder dan gepland op te doeken.
De huidige bijzonder lage rentestand zal ook nog een aanzienlijke tijd worden gehandhaafd. Investeerders gaan ervan uit dat dit beleid de komende tijd druk blijft zetten op de waarde van de dollar.
Je kan een zogenaamde debit-card kopen met Dollars erop (cash passport bij GWK). Dit is opzich gewoon een credit-card, alleen kun je niet meer uitgeven dan er op de kaart gezet is. Als je hier dus nu alvast Dollars opzet heb je met alles wat je ermee betaald de huidige koers. Kan niet zo snel ontdekken of er nog een 'fee' zit bij betalingen, maar meestal als de betaling in Dollars is, is er geen extra fee. Behalve als je er contant geld mee opneemt (uit een ATM). De kaart kost eenmalig €9,95.LT-- schreef:Ik weet niet precies hoe het werkt, maar volgens mij kun je ook dollars kopen op je bankrekening... Althans iemand heeft mij eind 2009 dat advies gegeven toen de dollar ook zo laag stond. Ik heb het alleen toen niet gedaan dus weet niet precies hoe en watGeert1976 schreef:Ik wil op zich ook wel op voorhand Dollars kopen voor mijn trip. Maar ja, hoeveel moet je er halen... Ik vind het wel tricky om paar weken rond te lopen met een paar honderd dollar
Handig om aan de vrouw te geven, weet je dat ze niet meer kan uitgeven...
Re: Euro doorbreekt grens van 1,48 dollar
Beetje dubbel: viewtopic.php?f=3&t=14619
En ik was al blij met mijn >1,40 een paar weken terug...
En ik was al blij met mijn >1,40 een paar weken terug...
Mijn toelage die ik van vrouwlief uit Amerika krijg wordt steeds minder waard.
Tijd dat men in Amsterdam schoot achter de zaak zetten en mij bellen voor een interview.
Tijd dat men in Amsterdam schoot achter de zaak zetten en mij bellen voor een interview.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Dat wordt nog eens een voordelige vakantie over een paar weken! 
Vorig jaar hadden we 'pech', toen stond 'ie op 1,19 - 1,21.
Vorig jaar hadden we 'pech', toen stond 'ie op 1,19 - 1,21.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Voor ons wordt het in Italie juist schrikbarend duur
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Misschien is dit een alternatief? In ieder geval minder duur. 
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Je kunt ook gewoon je eigen bankpas gebruiken; zit geen fee op en is al betaald.
Dit werkte in elk geval met de bankpas van de Rabobank en in dorpjes met maar één schamele winkel
Edit: "zie nu pas dat je de dollars wilt kopen tegen de huidige koers"
Dit werkte in elk geval met de bankpas van de Rabobank en in dorpjes met maar één schamele winkel
Edit: "zie nu pas dat je de dollars wilt kopen tegen de huidige koers"
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Misschien kunnen de topics samengevoegd worden?ralfbosz schreef:Beetje dubbel: viewtopic.php?f=3&t=14619
Van mij mag de dollar deze koers nog wel even aanhouden. Zo laag heeft ie nog nooit gestaan toen ik naar Amerika ging.
Roland
Aanhouden? Van mij mag het gerust NOG wat verbeteren 
- Dennis82
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
yeah baby. Mijn vakantie wordt met de minuut goedkoper 
NYC 2011 - 5-11 mei zit er al weer op. Wat een geweldige stad.
Foto's op http://www.flickr.com/photos/phydomir" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's op http://www.flickr.com/photos/phydomir" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Hillebrand
- Amerika-ontdekker
Inderdaad is koers voor ons Nederlanders prima. Wat mij wel verbaast is dat je als je dollars koopt bij bv GWK of ABN AMRO, je maar 1,35 dollar voor je euro krijgt, terwijl de koers nu op 1,48 staat. Ik wilde voor de eerste uitgaven een paar honderd euro omruilen.
Hoe lossen jullie dit op?
Hoe lossen jullie dit op?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Pinnen bij de eerste de beste ATM machine die je op het eerste Amerikaanse vliegveld tegen komt 
-
Hillebrand
- Amerika-ontdekker
Wat is dan de koers als je pint in Amerika, dan is het verschil niet zo groot dus? Hoop ik...
Bedankt in ieder geval voor de tip.
Bedankt in ieder geval voor de tip.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1877 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart