Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sta je stil bij het feit dat men een vuurwapen kan dragen tijdens je reis naar Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Re: Sta je stil bij het feit dat men een vuurwapen kan dragen tijdens je reis naar Amerika?

Bericht door Big Al »

Big_Mo schreef:Niet losgeslagen milities maar om er een te vormen als de overheid te veel macht krijgt.

A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.

Helaas word het eerste deel door vele weggelaten.....maar ik durf te wedden dat er vrij weinig gun nuts de ballen hebben om dit ook daad werkelijk te doen.
In 2005 heeft de federale Hoge Raad geconcludeerd dat "a well-regulated militia" en "the right of the people to bear arms" twee losstaande clausules zijn, gescheiden door een komma.

Afgelopen week was ik in Colonial Williamsburg, VA. De gidsen wezen erop dat het gebod van de Britse gouverneur dat men zich moest verspreiden (hij voelde zich bedreigd) uiteindelijk (mede) heeft geleid tot het vastleggen van het recht op samenscholing in de grondwet.
Zijn actie om het beslag te leggen op het buskruit (dat collectief bewaard werd om branden e.d. te voorkomen) is waarschijnlijk een van de hoofdredenen geweest om het particuliere wapenbezit in het Tweede Amendement vast te leggen. Vergeet ook niet dat de 'Founders' regelmatig aangaven dat een revolutietje op z'n tijd goed was voor de unie omdat het de overheid in bedwang houdt. Zelfs Lincoln was daar voorstander van - tot hij als president te maken kreeg met afvallige staten...
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Sta je stil bij het feit dat men een vuurwapen kan dragen tijdens je reis naar Amerika?

Bericht door SuzieQ »

Ik maakte mij er van te voren wel druk over.
Maar ik heb in Amerika niemand gezien die er één droeg.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Dat wilt niet zeggen dat zij het niet dragen hence the name Conceal carry :lol:
Veritas
Amerika-ontdekker

Bericht door Veritas »

Note mod (Hinko): Bericht verwijderd vanwege ongepast taalgebruik.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@Veritas

Heeft niets met persoonlijk vuurwapen tragen te maken. Of te wel irrelevant tot het topic.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Die aanvallende Minnesota-er is neergeschoten door een politieagent die op dat ogenblik niet actief in dienst was, maar wel goed getraind natuurlijk. Als bewapende omstanders hadden geschoten, zouden er veel meer doden gevallen zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Veritas
Amerika-ontdekker

Bericht door Veritas »

Heeft er alles mee te maken: het geeft een veilig gevoel.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

Het is een wel getrained diender, niet tijdens zijn shift, alsnog anders dan een "gemiddeld" persoon. Bij jouw comment Benno:
"Als bewapende omstanders hadden geschoten, zouden er veel meer doden gevallen zijn"

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat er redelijk wat civilians zijn die beter training hebben gehad dat sommige politie agenten. En agenten hebben ook wel eens dwalende kogels.

@Veritas
Op de manier hoe je het aangeeft nu inderdaad dat jij vind dat het een veilig gevoel geeft. Ik haal dat niet uit jouw eerste verwoording.
Veritas
Amerika-ontdekker

Bericht door Veritas »

Communicatie is niet mijn sterkste vaardigheid helaas. :blink:
Superdeya
Amerika-ontdekker

Bericht door Superdeya »

Ik woon sinds een jaar in Colorado en heb rijlessen gevolgd bij een rijschool waar veel oud politie agenten les geven. Na een aantal weken was ik nieuwsgierig en vroeg hem of hij ook een wapen bij zich droeg. Waarop hij een tasje bij zijn voeten vandaan haalde en me liet zien dat hik dus altijd zijn wapen bij zich had. Toen moest ik als Nederlandse toch wel even slikken: ik reed dus al weken met een wapen zo dichtbij...
Overigens ben ik me over het algemeen wel bewust van het feit dat iedereen een wapen bij zich kan hebben. Ik ben sowieso absoluut geen ruziezoeker maar zal hier nog voorzichtiger zijn...misschien onnozel, en ik leef echt niet in angst, maar je weet maar nooit, er bestaan rare mensen op de wereld.
jaap1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door jaap1 »

Afgelopen vakantie hebben wij gelogeerd bij vrienden in de usa. Toen het gesprek op wapens kwam werd er gezegd "trek bij ons dan maar geen kast open wat er liggen meerdere wapens". Ze hebben ook een vergunning om een wapen te dragen. Ze vonden onze wetgeving maar raar. En de vraag was dan ook hoe ga je dan om met inbrekers en hoe verdedig je jezelf.
P.S voorlopig komen ze niet naar Europa, vinden ze te onveilig. Kan ze geen ongelijk geven.

Ik ben weleens uitgefoeterd door een Amerikaanse vrouw die de hele tijd op haar mobiel zat te staren terwijl haar kinderen de tent afbraken in een restaurant. Ik dacht dat de luxaflex er af zou gaan en er lag meer voedsel en servies op de grond dan op tafel of in de monden van de drie kinderen. Toen ze weg ging vroeg ze of wij van de show hadden genoten. Als blikken konden doden waren wij er aan geweest, en de rest in het restaurant ook. De vrouw was woest. Iedereen had volgens haar te veel naar de show gekeken. Wij vroegen ons toen wel af dat als zij gewapend was geweest of het dan uit was gelopen op een schietpartij.

Als ik in Den Haag loop denk ik dan "wie heeft hier een mes of een geweer bij zich", en dat gevoel heb ik niet in de usa.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik heb er geen problemen mee, regelmatig als wij in de VS zijn gaan we ook even langs een shooting range. Wat me dan wel verbaast zijn de 'kinder wapens' in allerlei kleurtjes en zelfs met Disney print.
De keerzijde is natuurlijk dat een wapen ook veiligheid kan brengen, als je een gek hebt die een mass shooting wilt dan kan hij toch wel illegaal aan een wapen komen. Is het dan niet fijn dat er bewapende burgers bij zijn, die zo'n idioot kunnen stoppen?

Misschien ben ik ook wel beïnvloed door het feit dat ik zelf ook (legaal) een wapen heb.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Greenhorn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Greenhorn »

TIjdens mijn stage in Alpharetta (bij Atlanta - Georgia) toch paar keer wapens gezien en daarover bezig geweest met collega's.
Werkte in een vastgoedkantoor en ongeveer 80% van de collega's daar hadden thuis wel iets van een geweer. Gaande van iemand die een kamer vol had (collectie van zijn vader en hem en bestaande uit 3 muren geweren en één muur andere wapens) tot iemand dat 'ergens een set oude duelpistolen heeft liggen'.

Echt dragen wist ik maar van één iemand (die met zijn kamer vol natuurlijk). Die had altijd en pistooltje ter grootte van een hand bij zich en in zijn auto (ford f150 natuurlijk) een zwaar kaliber handgeweer. Binnen handbereik van de bestuurderszetel.

Op het eerste moment was dat wel even raar opkijken als hij dat op zijn dooie gemak bovenhaalt, maar wanneer hij dan wat meer over bezig was ging dat snel over.

Iets meer off-topic, met die persoon en andere collega ook eens naar shooting range geweest, iets van een 800 kogels op een uurtje afgeschoten :P
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Big_Mo schreef:Dat wilt niet zeggen dat zij het niet dragen hence the name Conceal carry :lol:
Nee dat weet ik.
Maar ik heb er totaal niet opgelet verder en dus ook niet "onveilig" gevoelt.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Bericht door Gast »

RNA schreef:De keerzijde is natuurlijk dat een wapen ook veiligheid kan brengen, als je een gek hebt die een mass shooting wilt dan kan hij toch wel illegaal aan een wapen komen. Is het dan niet fijn dat er bewapende burgers bij zijn, die zo'n idioot kunnen stoppen?
Er zijn bijna dagelijks shootings. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een bewapende burger is geweest die terugschoot en de dader heeft uitgeschakeld.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@eoms
http://www.chicagotribune.com/news/ct-c ... story.html

En zo zijn er meer als genoeg van dit soort voorbeelden. Het gebeurt vaker dan je misschien denkt, alleen lees je er gelukkig weinig over!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Er was een tijd geleden een discussie op mijn werk met collegas die elkaar afvroegen wie toch wel een gun license had, zij kenden dus ècht niémand met een gun license. Jawel hoor, zei ik, jullie kennen minstens 1 iemand met een concealed carry license. Het duurde even voordat het muntje viel dat ik dat ben.
Big_Mo
Amerika-expert

Bericht door Big_Mo »

@dutchie_in_boston,

Hoe zijn de regelgevingen in MA? Is het will issue of shall issue?
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

eoms schreef:
RNA schreef:De keerzijde is natuurlijk dat een wapen ook veiligheid kan brengen, als je een gek hebt die een mass shooting wilt dan kan hij toch wel illegaal aan een wapen komen. Is het dan niet fijn dat er bewapende burgers bij zijn, die zo'n idioot kunnen stoppen?
Er zijn bijna dagelijks shootings. Ik kan me niet herinneren dat er ooit een bewapende burger is geweest die terugschoot en de dader heeft uitgeschakeld.
Er zijn dagelijks gang-shootings, vooral in het illegale circuit. Als er iemand in Aurora in de bioscoop had gezeten met een vuurwapen was het wellicht niet zover gekomen.
Als als als, we kopen er niets voor. Maar dat is wel hoe ik er over denk.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Big_Mo schreef:@dutchie_in_boston,
Hoe zijn de regelgevingen in MA? Is het will issue of shall issue?
May issue. Krijg je geen vergunning dan moet je daar schriftelijk een reden voor krijgen die je kunt aanvechten. Iedereen moet een kursus volgen maar de lokale chief of police maakt de beslissing en die mag ook strengere regels zetten. Dichter bij Boston is het vaak een restricted license (alleen van/naar range, of alleen wanneer je werkt, enz.). De mijne is unrestricted (concealed, large capacity, anytime).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer