Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dikke mensen in vs
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de krant vandaag:
Amerikaanse modeontwerpers shockeren met maatje kleiner dan nul
LONDEN - In Britse kledingwinkels lagen de voorbije zomermaanden topjes en broeken met maatje 4, goed voor een maat 30/32 bij ons of maat 0 in de VS. Amerikaanse modeontwerpers kunnen echter niet onderdoen voor de nieuwe trend en introduceren nu maat 00, zo schrijft de Britse krant The Independent. Dat is een maat kleiner dan maat 0.
Op de website van winkelketen Banana Republic worden al kledingstukken met maat 00 aangeboden en ook modeontwerpster Nicole Miller introduceert binnenkort ,,sub-zero"-kleding. "We bieden deze maat aan voor vrouwen die van nature zo tenger zijn, niet voor topmodellen die zichzelf uithongeren", reageert een woordvoerster van Nicole Miller in de krant.
Diëtisten vrezen echter dat de nieuwe maat (bij ons vergelijkbaar met maat 28/30) mensen met eetstoornissen nog meer onder druk zal zetten. ,,Dergelijke patiënten zijn vaak meer geïnteresseerd in de maat die op het kledinglabel staat dan in het kledingstuk zelf", luidt het.
Amerikaanse modeontwerpers shockeren met maatje kleiner dan nul
LONDEN - In Britse kledingwinkels lagen de voorbije zomermaanden topjes en broeken met maatje 4, goed voor een maat 30/32 bij ons of maat 0 in de VS. Amerikaanse modeontwerpers kunnen echter niet onderdoen voor de nieuwe trend en introduceren nu maat 00, zo schrijft de Britse krant The Independent. Dat is een maat kleiner dan maat 0.
Op de website van winkelketen Banana Republic worden al kledingstukken met maat 00 aangeboden en ook modeontwerpster Nicole Miller introduceert binnenkort ,,sub-zero"-kleding. "We bieden deze maat aan voor vrouwen die van nature zo tenger zijn, niet voor topmodellen die zichzelf uithongeren", reageert een woordvoerster van Nicole Miller in de krant.
Diëtisten vrezen echter dat de nieuwe maat (bij ons vergelijkbaar met maat 28/30) mensen met eetstoornissen nog meer onder druk zal zetten. ,,Dergelijke patiënten zijn vaak meer geïnteresseerd in de maat die op het kledinglabel staat dan in het kledingstuk zelf", luidt het.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
Ilsepils
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Interessante topic (zowel het taal als het overgewicht-issue
)
Ik behoor zelf tot de groep 'zeer dik' of morbide obesitas. En op de een of andere manier let ik daardoor sneller op andere dikke mensen (lotgenoten?). En elke keer weer valt het me dus op in Amerika dat ik weinig mensen tegen kom die net zo dik of dikker zijn dan ik. Terwijl ik ze in NL dus genoeg tegen kom. Dat blijft me verbazen, vooral omdat overal en ook in dit topic weer gezegd wordt dat je daar zoveel meer echt dikken ziet dan hier. Die ervaring deel ik dus niet.
Qua kleding hoef ik in Amerika niet eens te proberen, ik ben niet alleen dik maar ook nog eens lang (1.85m). Dat is in NL al een probleem qua kleding, maar in de VS lukt t al helemaal niet. Hmm, toch maar eens op naailes dan hihi.
Grtz
Ilse
Ik behoor zelf tot de groep 'zeer dik' of morbide obesitas. En op de een of andere manier let ik daardoor sneller op andere dikke mensen (lotgenoten?). En elke keer weer valt het me dus op in Amerika dat ik weinig mensen tegen kom die net zo dik of dikker zijn dan ik. Terwijl ik ze in NL dus genoeg tegen kom. Dat blijft me verbazen, vooral omdat overal en ook in dit topic weer gezegd wordt dat je daar zoveel meer echt dikken ziet dan hier. Die ervaring deel ik dus niet.
Qua kleding hoef ik in Amerika niet eens te proberen, ik ben niet alleen dik maar ook nog eens lang (1.85m). Dat is in NL al een probleem qua kleding, maar in de VS lukt t al helemaal niet. Hmm, toch maar eens op naailes dan hihi.
Grtz
Ilse
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij kunnen elkaar de hand schudden en ik herken wel wat je zegt. Ik kom in Amerika wel heel dikke mensen tegen, maar 'anders' dik. Ik heb het overal, zij vaak alleen maar een enorme dikke kont en bovenbenen. Vrouwen dan, bij mannen zie je wel meer erg dikke exemplaren.Ik behoor zelf tot de groep 'zeer dik' of morbide obesitas. En op de een of andere manier let ik daardoor sneller op andere dikke mensen (lotgenoten?). En elke keer weer valt het me dus op in Amerika dat ik weinig mensen tegen kom die net zo dik of dikker zijn dan ik.
-
Ilsepils
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Nou, zo zit t bij mij grotendeels ook hoor, op mn benen en mn kont, een echt peertje 
Wat me inderdaad wel opvalt is dat veel amerikaanse vrouwen van die, tja hoe zeg je dat vriendelijk..euh niet dus..euh..kwabben hebben. Ik ben behoorlijk dik maar op de een of andere manier toch wat 'strakker' ofzo. Nouja, interessant weer he haha.
Grtz
Ilse
Wat me inderdaad wel opvalt is dat veel amerikaanse vrouwen van die, tja hoe zeg je dat vriendelijk..euh niet dus..euh..kwabben hebben. Ik ben behoorlijk dik maar op de een of andere manier toch wat 'strakker' ofzo. Nouja, interessant weer he haha.
Grtz
Ilse
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nou, hier in onze omgeving ook niet veel, hoor. Nederland is klein en Amerika is groot
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Tijdens mijn recent bezoek aan de VS, leek mij het mij toch op tevallen dat de extreen obese mensen iets minder in het straatbeeld opdoken. Natuurlijk is dit een subjectieve indruk en kan ik dit niet wetenschappelijk aantonen. Extreem dik zijn komt vooral voor in sociaal, zwakkere middens. Vooral bij de zwarte bevolkingsgroep komz extreme obesitas dan ook vaak voor.
Luc
Luc
-
Magnolia87
- Amerikakenner
Tjah, ze zeggen dat ze maatje 00 introduceren voor tengere dames, maja, zullen er dan zoveel vrouwen zijn die uit zichzelf echt zó tenger zijn dat ze echt alléén maatje 00 aankunnen, dat maatje 0 dus echt véél te groot is?
Laatst gewijzigd door Magnolia87 op 28 okt 2006, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ervaar persoonlijk niets als kwetsend hier hoor. Ik zou het alleen kwetsend vinden als men ervan uit zou gaan dat mijn gewicht alléén door vreetzucht veroorzaakt zou zijn. Maar ik kom er wel eerlijk voor uit dat ik niet continu lijn en mezelf allang geaccepteerd heb zoals ik ben.Misschien moeten we er een beetje op letten dat we geen dingen neerzetten die kwetsend kunnen zijn voor diegenen met een maatje meer en ook hier meelezen.
-
Ilsepils
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Daar sluit ik me bij aan. Ik weet dat ik behoorlijk dik ben en ik weet ook dat dat voor veel mensen als 'onacceptabel' of 'vreemd' wordt gezien. Dat doet mij persoonlijk niet zoveel. Het is wat het is en meer niet. Ik stoor me zowiezo niet zo snel aan meningen of commentaren, dus dat scheelt
Dus of je het nou dik, fors, voluptueus of upersize noemt....I don't really care 
-
doreennicole
- Amerika-expert
Nieuwenoord en Ilsepils, zijn jullie naar de Grote Maten Beurs geweest eerder deze maand? Ik ging er altijd naartoe, maar dat was ook omdat ik Den Haag woonde. Ik weet niet of ik ervoor naar een andere stad zou reizen.
Ik denk dat als je de hele dag in een Lane Bryant zou rondhangen, je een grote varieteit aan dikke mensen zult zien. Wat je niet zo gauw zal zien is de echte morbid obese, zeg over de 350 lbs, ong. 175 kilo (voor het gemak deel ik door 2). Of misschien begint het pas bij 200 kilo/400 lbs, maar je ziet dan vaker dat mensen niet meer zo makkelijk kunnen bewegen en dus veel vaker op de bank blijven ziten. Gewicht zegt natuurlijkook niet alles, want je moet het in proportie zien, maar dit geeft een beetje een idee wat ik bedoel.
Je ziet volgens mij idd vaker, smal bovenlijf, zwaarder van onder. Bij mij zit het meer aan de bovenkant (top heavy), maar vooral onder de Afro-Amerikaanse bevolking zie je veel Apple Bottoms. En mijn indruk is ook dat het veel slapper is allemaal. En het zou een erg interessant onderzoek zijn waarom dat is, als het echt zo is tenminste.
Toch denk ik nog steeds dat het vnl een kwestie van aboslute getallen is ipv relatief waardoor het lijkt dat Amerikanen veel dikker zijn dan Nederlanders.
Een ander beeld wat vertekend is door de mode is dat ik in Nederland veel meer jonge meisjes denk te zien met een buikje of vetrollen op de heupen, maar dat komt waarschijnlijk doordat het mode was in NL om een broek net boven je genitalien te dragen en dat kunnen maar heel weining mensen zich veroorloven (de 00, bijv
)
Anyhoo, ik denk dat je in Amerika toch wel moet kunnen slagen qua kleding, bijv bij Lane Bryant. Die heeft average, tall and petite kleding t/m maat 32 of zo, wat volgen mij overeenkomt met 60 of zo. Ze gaan ook tot 5X.
Mochten er dikke mensen naar Seattle komen, neem contact met me op, dan neem ik jullie uit shoppen.

Ik denk dat als je de hele dag in een Lane Bryant zou rondhangen, je een grote varieteit aan dikke mensen zult zien. Wat je niet zo gauw zal zien is de echte morbid obese, zeg over de 350 lbs, ong. 175 kilo (voor het gemak deel ik door 2). Of misschien begint het pas bij 200 kilo/400 lbs, maar je ziet dan vaker dat mensen niet meer zo makkelijk kunnen bewegen en dus veel vaker op de bank blijven ziten. Gewicht zegt natuurlijkook niet alles, want je moet het in proportie zien, maar dit geeft een beetje een idee wat ik bedoel.
Je ziet volgens mij idd vaker, smal bovenlijf, zwaarder van onder. Bij mij zit het meer aan de bovenkant (top heavy), maar vooral onder de Afro-Amerikaanse bevolking zie je veel Apple Bottoms. En mijn indruk is ook dat het veel slapper is allemaal. En het zou een erg interessant onderzoek zijn waarom dat is, als het echt zo is tenminste.
Toch denk ik nog steeds dat het vnl een kwestie van aboslute getallen is ipv relatief waardoor het lijkt dat Amerikanen veel dikker zijn dan Nederlanders.
Een ander beeld wat vertekend is door de mode is dat ik in Nederland veel meer jonge meisjes denk te zien met een buikje of vetrollen op de heupen, maar dat komt waarschijnlijk doordat het mode was in NL om een broek net boven je genitalien te dragen en dat kunnen maar heel weining mensen zich veroorloven (de 00, bijv
Anyhoo, ik denk dat je in Amerika toch wel moet kunnen slagen qua kleding, bijv bij Lane Bryant. Die heeft average, tall and petite kleding t/m maat 32 of zo, wat volgen mij overeenkomt met 60 of zo. Ze gaan ook tot 5X.
Mochten er dikke mensen naar Seattle komen, neem contact met me op, dan neem ik jullie uit shoppen.
SEEING IS BELIEVING
-
Ilsepils
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Hoi hoi
Jeps, de grotematenbeurs ga ik 1 keer per jaar heen (is er 2keer per jaar). Vooral uit gezelligheid, want ik ken er heel veel mensen in de organisatie. Het is onderdeel van een soort internet-community, waar ik al sinds t begin 'lid' van ben. En ja, dan rij ik er dus een stuk voor
Morbide Obesitas begint al een stuk lichter dan de 175kg die jij noemt hoor, maar ja, dat is ook maar een etiketje. Dat vind ik uberhaupt wel met de term overgewicht. Veel onderzoeken baseren overgewicht nog steeds op de bmi-indexen, waarbij een bmi van meer dan 24 of 25 al als overgewicht wordt beschouwd. Bij een lengte van 1.75 ligt dat zo rond de 75kg, bij 1.85 rond de 85kg. Nou praat je in mijn ogen dan toch bepaald niet over overgewicht hoor! Maar die personen worden in de statistieken wel meegenomen en daardoor krijg je eigenlijk een heel vertekend beeld. Morbide obesitas is bij iemand van 1.75 zo'n 125kg.
Oja en Lane Bryant kan ik toch echt niet terecht hoor, daar is de Tall toch nog steeds te kort. Maarja dat is in nederland ook zo met de lengte maten. Ben 2 jaar geleden nog in Seattle geweest (superstad!) overigens.
Grtz
Ilse
(En even for the record: Ja ik heb Morbide obesitas, maar kan echt nog wel van de bank af hoor, sterker nog, ik sport zo'n 3keer per week, heerlijk!:D)
Jeps, de grotematenbeurs ga ik 1 keer per jaar heen (is er 2keer per jaar). Vooral uit gezelligheid, want ik ken er heel veel mensen in de organisatie. Het is onderdeel van een soort internet-community, waar ik al sinds t begin 'lid' van ben. En ja, dan rij ik er dus een stuk voor
Morbide Obesitas begint al een stuk lichter dan de 175kg die jij noemt hoor, maar ja, dat is ook maar een etiketje. Dat vind ik uberhaupt wel met de term overgewicht. Veel onderzoeken baseren overgewicht nog steeds op de bmi-indexen, waarbij een bmi van meer dan 24 of 25 al als overgewicht wordt beschouwd. Bij een lengte van 1.75 ligt dat zo rond de 75kg, bij 1.85 rond de 85kg. Nou praat je in mijn ogen dan toch bepaald niet over overgewicht hoor! Maar die personen worden in de statistieken wel meegenomen en daardoor krijg je eigenlijk een heel vertekend beeld. Morbide obesitas is bij iemand van 1.75 zo'n 125kg.
Oja en Lane Bryant kan ik toch echt niet terecht hoor, daar is de Tall toch nog steeds te kort. Maarja dat is in nederland ook zo met de lengte maten. Ben 2 jaar geleden nog in Seattle geweest (superstad!) overigens.
Grtz
Ilse
(En even for the record: Ja ik heb Morbide obesitas, maar kan echt nog wel van de bank af hoor, sterker nog, ik sport zo'n 3keer per week, heerlijk!:D)
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hey Doreen, daar houd ik je aan! Ik heb in Amerika al vaker geshopt naar kleding voor grote maten, maar ik kwam niet verder dan de standaard Dress Barn en de grote warenhuizen. Hoewel ik vorig jaar in Florida inderdaad naar Lane Bryant ben geweest, en daar heb ik wel een aantal heel leuke dingen gekocht, zeker volgens de laatste mode. Als ik nog eens ga naar Amerika, zoek ik er zeker weer een op.doreennicole schreef:Nieuwenoord en Ilsepils, zijn jullie naar de Grote Maten Beurs geweest eerder deze maand? Ik ging er altijd naartoe, maar dat was ook omdat ik Den Haag woonde. Ik weet niet of ik ervoor naar een andere stad zou reizen.
Ik ben in NL ooit een keertje naar de grote maten beurs geweest, maar daar vond ik niet veel aan. Weinig bijzonder aanbod, en heeeeeeeel erg duur, tegenwoordig sla ik het dan ook over. Ik hoop mijn kleding niet echt op vaste plekken, hoewel ik wel een favoriet merk heb: Gerry Weber. Maar voor dat merk heb ik zelf gewoon mazzel dat ik nog pas in de grootste maat die zij in de collectie hebben (48), zij gaan helaas niet groter dan dat. Verder koop ik sommige dingen bij M&S (goedkope basics), soms bij Miss Etam, regelmatig bij Promiss en ik winkel veel in Duitsland, waar de grotere maten iets beter vertegenwoordigd zijn.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben daar vorig jaar een keer geweest, maar ik ben absoluut niet iemand die makkelijk koopt op een beurs of zo. Trouwens, ook niet echt makkelijk zomaar 'ergens' in een stad of zo. Ik hou van herkenning, gemeend advies, rustig kopje koffie erbij en ik koop dan ook makkelijk een paar 'outfits' tegelijk om daarna weer een tijd niks te kopen.Doreen schreef:Nieuwenoord en Ilsepils, zijn jullie naar de Grote Maten Beurs geweest eerder deze maand? Ik ging er altijd naartoe, maar dat was ook omdat ik Den Haag woonde. Ik weet niet of ik ervoor naar een andere stad zou reizen
Ik 'hang' dan ook erg aan mijn twee favoriete winkels, waarvan de één meer voor de wat nettere kant is (Domino X in Nijmegen) en de ander meer voor de casual (Papillon Grande in Geldermalsen). Nee, het is niet goedkoop, maar ook in dit soort winkels is er verschil tussen de dure merken en de wat goedkopere.
Nederland stikt overigens van de Grote Matenkledingwinkels als je ze maar weet te vinden. En in alle prijsklassen ook volgens mij. A.s. zaterdag staat op onze Diabetes Informatiemarkt het blad Big is Beautiful met een standje, daarin adverteren de meeste grote matenwinkels. Ik zal eens kijken of ik wat gratis exemplaren mee kan krijgen voor de meeting. Ik heb er hier nog wel wat liggen van een eerdere uitgave, omdat ik daarin zelf een uitgebreid artikel over diabetes heb geschreven.
In Amerika heb ik niet echt bewust gezocht naar grote matenwinkels, gewoon omdat ik genoeg kleding bij me had. Maar al wandelend door een mall of een winkel kijk je nog weleens wat er is. Wel heb ik een geweldige lekkere spijkerbroek gekocht in Vancouver.
Enne Doreen, shoppen in Seattle moet een keer als Albert er niet bij is denk ik
Naast Lane Bryant heb je nog twee leuke winkelketens in de VS: Avenue en de wat kinky Torrid! Persoonlijk vind ik dat geen NLse grote-maten-winkel daar tegenop kan. Tegen de tijd dat wij ons wederom gaan vestigen in NJ (uiterlijk maart 2007), zal ik deze winkels echter niet meer nodig hebben, want ik val in rap lijntempo af, maar ik kan ze iedereen met een plus size warm aanbevelen!
In de tijd dat ik nog zwaarder was kocht ik in NL regelmatig bij Ulla Popken, in de winkels en via het postorderbedrijf.
Ook ik ben vrij lang (1.76 m) en vond altijd dat de mouwen, benen etc net even wat meer lengte hadden dan andere plus size merken.
Ook ik ben vrij lang (1.76 m) en vond altijd dat de mouwen, benen etc net even wat meer lengte hadden dan andere plus size merken.
There's two ways to take what this life's gonna throw at you: You can choose to win or lose, it's all about attitude.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Volgens de BMI-index heb ik ook overgewicht. Ik ben 1.73 en weeg op dit moment 77kg.....dat blijkt dus overgewicht te zijnIlsepils schreef:Veel onderzoeken baseren overgewicht nog steeds op de bmi-indexen, waarbij een bmi van meer dan 24 of 25 al als overgewicht wordt beschouwd.
Ik sport (als ik geen blessure heb
ilsepils en nieuwenoord: goed dat jullie jezelf accepteren zoals jullie zijn!!! Er zijn helaas nog steeds teveel mensen die zich schamen voor hun uiterlijk, terwijl dat helemaal niet nodig is! Veel mensen vergeten ook dat "dikke mensen" vaak niet alleen maar dik zijn omdat ze teveel eten, maar dat er vaak ook een bepaalde ziekte aan gekoppeld is. Mensen moeten nadenken voordat ze anderen nakijken/beledigen.
Succes met shoppen!
groetjes, Jolanda
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3834 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne