Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Probleem met stagebedrijf

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Probleem met stagebedrijf

Bericht door vraag123 »

Bedankt voor de reacties iedereen, het helpt echt :).
Ik denk dat ik er ook goed aan heb gedaan niet te accepteren wat zei van mij wouden. Een klein beetje afwijken van een contract, kan ik mij nog wel iets in voorstellen aangezien dit een ander land is, maar niet op de manier waarop hij het wou / deed overkomen. Ik zal de reacties van mijn stage begeleider, sponsor en school even afwachten en ik zie wel wat er gebeurd.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

En toch vertel je nog steeds niet wat je daar zou gaan doen, wat voor soort het stage het zou worden etc. Ik ga nu denken dat je iets vaags met marketing zou gaan doen en dat je wel zou zien hoe het zou gaan.
Ik kan je vertellen dat ik ook ooit naar amerika ging voor stage. Echter ik heb eerst een semerster op college rondgelopen en dat heeft een goede voorbereiding gegeven voor mijn stage
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik vind het ook nog steeds een incompleet geheel en heb het gevoel dat we toch nooit antwoord krijgen op vragen als wat er afgesproken was qua werkzaamheden en wat niet klopte met de werkelijkheid (behalve de uren dan) anders was dat allang duidelijk geworden.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Waarom dringen jullie er constant zo op aan dat 123 al jullie vragen moet beantwoorden? Is het zo belangrijk voor jullie dat hij precies zijn werkzaamheden en afspraken beschrijft? Als 123 dat gewild had had hij dat al wel hier neergezet. Het komt op mij erg dwingend over.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Omdat een Forum twee-weg verkeer is? Iemand stelt een vraag en er komt een wedervraag, met als doel de TS beter te kunnen helpen.
vraag123 schreef:Ik krijg niet wat ik verwacht had te krijgen, dus ik snap alles niet zo goed. De eigenaar vertelt dan dat ik niets snap (ik ben een intern...) en dat hij te veel tijd in mij moet steken (hij laat mij werken met programma's waar ik niet mee heb gewerkt).
Er staat 'Ik krijg niet wat ik verwacht had te krijgen'. Dan is het toch een logische vraag wat zijn verwachtingen dan waren?
Mijn ervaring met stages is dat er een vage opdracht op papier staat en dat die gaandeweg vorm krijgt. Maar je zult hier zelf actie op moeten ondernemen. Zelf dingen uitzoeken, zelf aan te bel trekken als er iets niet duidelijk is. Prioriteit 1 van het bedrijf is in het algemeen maximaal gebruik maken van jou met zo min mogelijk inspanning van hun kant. Met een beetje geluk heb je een stagebegeleider maar die doet het er meestal ook maar bij.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Omdat een Forum twee-weg verkeer is? Iemand stelt een vraag en er komt een wedervraag, met als doel de TS beter te kunnen helpen

Oh okee, als het echt is om te helpen dan begrijp ik het :D
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Njit schreef:Omdat een Forum twee-weg verkeer is? Iemand stelt een vraag en er komt een wedervraag, met als doel de TS beter te kunnen helpen.
Als er op elke vraag een wedervraag komt, hoe komt er dan een antwoord :mrgreen:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

vana schreef:Oh okee, als het echt is om te helpen dan begrijp ik het :D
Als je ervan uitgaat dat men vragen stelt om op iemand in te kunnen hakken dan heb je ook maar weinig vertrouwen in de medemens...
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Mijn precieze taken enz. staan beschreven in 1.5 a 2 pagina's, dat kan ik niet zomaar opsommen.
Er stond bijv. bij dat ik research moest doen naar potentiele nieuwe klanten, maar ik heb gedurende die 2 weken enkel excel bestanden toegezonden gekregen en ik moest daar tabellen uitmaken. En heel even met een nieuwsbrief programma gewerkt, maar niet in de zin van content toevoegen o.i.d. Gewoon chechklists af moeten gaan en kopieren & plakken. Niets bijzonders / interessants dus. Heel erg saai werk.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Njit schreef:
vana schreef:Oh okee, als het echt is om te helpen dan begrijp ik het :D
Als je ervan uitgaat dat men vragen stelt om op iemand in te kunnen hakken dan heb je ook maar weinig vertrouwen in de medemens...
Ik heb enorm veel vertrouwen in de medemens :D
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

vraag123 schreef:Mijn precieze taken enz. staan beschreven in 1.5 a 2 pagina's, dat kan ik niet zomaar opsommen.
Er stond bijv. bij dat ik research moest doen naar potentiele nieuwe klanten, maar ik heb gedurende die 2 weken enkel excel bestanden toegezonden gekregen en ik moest daar tabellen uitmaken. En heel even met een nieuwsbrief programma gewerkt, maar niet in de zin van content toevoegen o.i.d. Gewoon chechklists af moeten gaan en kopieren & plakken. Niets bijzonders / interessants dus. Heel erg saai werk.
De excel bestanden bestonden toevallig niet uit klantgegevens en marktgegevens?

checklists afgaan en ctrlc + ctrlv zijn typische stagedingen
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Klinkt redelijk als standaard stagewerk zeker voor de eerste weken. Wat voor opleiding doe je?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Volgens mij werkt het normaal gesproken zo dat je je eerst mag bewijzen. En dat doe je inderdaad met saai werk.
Maar als je daar met de instelling aan werkt dat het beneden je nivo is dan schiet het ook niet op denk ik.

Zulke 'simpele' taken zou je juist heel snel af moeten kunnen hebben. Of je bedenkt een manier om het proces te stroomlijnen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Katja schreef:Klinkt redelijk als standaard stagewerk zeker voor de eerste weken. Wat voor opleiding doe je?
International business studie. Vroeger noemde men dat gewoon (internationale) commerciële economie.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ik heb zelf ook commerciele economie gestuurd en dan begin je inderdaad met saaie opdrachten. Dit heeft er met name mee te maken dat men jou niet kent en niet weet of je wel in staat bent om bijvoorbeeld klanten te woord te staan. Maar goed ik denk dat we kort en lang kunnen discusseren over wat te verwachten van een stage en dan in dit geval een stage in Amerika en dan nog wel NYC.

Belangrijker nu, hoe nu verder!! Ik denk dat Vraag123 even een korte evaluatie moet maken van zijn verwachtingen en dan de optie's. Ik snap dat je op reactie wacht van je begeleiders. Maar waarom niet gewoon zelf een plan maken en dat aan hun voorleggen. Als je niet weet wat je wilt, krijg je wat je niet wilt!!! Ik zou zeggen kijk naar de mogelijkheden en ga er met volle moed tegen aan. Er zijn hier zat mensen die je een helpende hand willen reiken en die de kennis hebben je verder op weg te helpen!

Succes Vraag123
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

vraag123 schreef:Mijn precieze taken enz. staan beschreven in 1.5 a 2 pagina's, dat kan ik niet zomaar opsommen.

Dat vind ik eigenlijk vrij normaal. Ik heb een internationaal bedrijf en als ik jouw als stagiaire had mocht je van mij ook door het klantenbestand heen gaan spitten daar een overzichtelijke excel file van maken en vervolgens een marketing campagne op loslaten.
Een andere marketing campagne zou kunnen zijn te onderzoeken hoe ik bijvoorbeeld de duitse markt beter zou kunnen penetreren. Kan ik er wat mee dan zou ik zeggen missie geslaagd. Lukt het je niet dan is dat te begrijpen. Je bent tweedejaars. (toch?)
Ook heb ik bijvoorbeeld bepaalde doelgroepen op het oog in Nederland die ik graag wil benaderen. Bij marketing is het nu eenmaal veel gegevens en contacten verzamelen. Stel ik zou opticiens doelgericht willen marketen. Ik zeg maar wat. Dan zal ik daar toch data voor moeten vergaren? Saai werk misschien voor de een. Ik zie er altijd een uitdaging in want tijdens het spitten door dat soort gegevens krijg ik weer nieuwe ideeen.
Ken je de 80/20 rule? 20% of the people make 80% of the moneybijvoorbeeld. Kan je overal op loslaten. 20% of the people on this forum produce 80% of the text? Zo ook in Marketing. 80% is het "saaie" bijeenzoeken van informatie. De 20% is het interessante gedeelte omdat je er wat me gaat doen. EN dat geldt weer voor de meeste beroepen.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Aquell schreef:.... Maar waarom niet gewoon zelf een plan maken en dat aan hun voorleggen. Als je niet weet wat je wilt, krijg je wat je niet wilt!!! Ik zou zeggen kijk naar de mogelijkheden en ga er met volle moed tegen aan. Er zijn hier zat mensen die je een helpende hand willen reiken en die de kennis hebben je verder op weg te helpen!

Succes Vraag123
Precies, nog een amerikaanse visie: 'don't bring me problems, bring me solutions'. :)
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Het is pas bijna half 1 hier, dus nog geen reactie gehad. Volgens mij krijg ik pas morgen een reactie van mijn sponsor & stagebegeleider, ik kijk straks even of er nieuws is vanuit school. En ja, ik heb er ook wel zelf over nagedacht. Als het mogelijk is, wil ik hier iets anders zoeken. Zo niet, wil ik terug naar NL en wil ik wel even kijken of ik hier nog even kan blijven (weekje of 2) om nog het een en ander te zien (aangezien ik er toch al ben, wil niet dat alles voor niets is geweest :mrgreen: ).

Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik snap iets niet, in 1 van je eerdere posts zeg je dat dat er werd gezegd dat je teveel hulp vroeg en dat je dingen kreeg waarmee je nog nooit had gewerkt en nu zeg je dat het werk saai was. Was het een combinatie van beiden? Kan aan mij liggen maar als ik moeilijke dingen krijg die ik moet leren vind ik dat juist uitdagend en zeker niet saai. Saai zijn voor mij dingen die je al 1000 keer eerder hebt gedaan en waar je niets van leert en bijna routinematig met je ogen dicht kunt doen.

De reden dat ik dit zeg is, als er van je werd verwacht dat je hele moeilijke dingen moest doen die je onmogelijk kon weten en na vragen van jou hierover niet goed werd geholpen door je begeleider dan zou de begeleider verweten kunnen worden dat hij onvoldoende begeleiding bood om je te helpen bij de stage. Als je de werkzaamheden zelf niet leuk of saai vond en daardoor jouw verwachtingen niet aansloten bij de werkelijkheid is het een iets ander verhaal natuurlijk. In het eerste geval is het verstandig hier wat mee te doen om te voorkomen dat andere stagairs hetzelfde lot wacht en zou je school hier ook iets mee kunnen en in het tweede geval zou ik als ik jou was als de sodemieter nu een nieuwe stageplek proberen te zoeken terwijl je nog in New York zit want anders zou je misschien ook met je school in de problemen kunnen komen.

Afwachten is denk ik niet slim. Je moet sowieso een stage doen en weet dat je die niet gaat afmaken bij het bedrijf waar je zat dus kun je alvast verder zoeken.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik begrijp dat je emails hebt gestuurd naar school/ stagebegeleiding etc maar dat je nog niks terug hebt gehoord? Ik zou niet gaan zitten wachten op een antwoord maar ze bellen! Want het lijkt me wel belangrijk dat er snel duidelijkheid komt.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer