Aan al deze dingen erger ik me elke dag in Nederland, helaas niet uniek Amerikaans. Het feit dat er in NL gescheiden bakken staan op veel plaatsen betekent echt niet dat mensen ook echt zorgvuldig hun afval scheiden...Dingen waar ik me groen en geel aan erger: je auto onwijs lang stationair laten draaien als je even een winkel inloopt (want dan blijft hij lekker koel..), afval uit je auto dumpen op straat (asbakken, lege blikjes, noem maar op), afval scheiden; nooit van gehoord, onwijs grote verpakkingen voor kleine dingetjes, bergen tasjes bij elke winkel waar je naartoe gaat, lekker zelf alles verbranden op een stapeltje in je tuin, bergen reclamefolders in je brievenbus (en geen mogelijkheid om dat te stoppen?).
Ook moet ik zeggen dat ik niet denk dat zuinigere auto's, canvas boodschappentassen en recycling de wereld gaan redden. Er zijn gewoon veel te veel mensen en je kunt niet verwachten dat die allemaal bereid zijn genoegen te nemen met minder. Dingen slimmer doen zal zeker iets uitmaken, maar de echte lange-termijn oplossingen liggen in technische innovatie en geboortebeperking. En we moeten verder kijken dan de Aarde...
De meest toegewijde outdoorfanaten die ik ooit ben tegengekomen waren trouwens Amerikanen. Zelden Nederlanders gekend die zoveel weten over de natuur.