Wat/waar is het? Ik ga zelf graag naar Tomato Head of hier in Maryville of Market Square in Knoxville.
Ziva schreef:Oh het is in Humboldt. Het heet Red Door Cafe en is volgens mij alleen een lokaal tentje maar ze doen het goed volgens mij.
Mensen moeten erg wennen aan hun concept van bijvoorbeeld zelf service en zelf je rommel achter je opruimen want ze zijn hier best wel verwend haha. De eigenaar heeft lang in Zwitserland gewoond dus misschien dat hij daarom dat tentje gestart is. Ben benieuwd, had vandaag weer een lekkere sandwich gehaald.
Ik ervaar inderdaad hetzelfde qua kinderen. Mensen vinden het belangrijk dat kinderen goed verzorgd worden maar uiteindelijk is hier wel de opvatting dat "jij kinderen wilt dus dat jij er maar voor moet betalen". En eerlijk gezegd deel ik die opvatting ook gewoon. Het enige waar ik echt veel moeite mee heb is dat je, bijvoorbeeld aan het begin van het schooljaar allerlei spullen moet kopen voor je kinderen (schriften, pennen maar ook dingen als sanitziers, zakdoeken etc.) en dat die spullen dan voor het hele klaslokaal gebruikt worden en dat er dan ook kinderen zijn die blijkbaar helemaal niets kopen en daar dan ook vrolijk gebruik van maken. Ik snap best dat er mensen zijn die het financieel minder hebben maar vraag dan gewoon een bedrag aan geld aan het begin van het jaar en koop lekker zelf in in plaats van mij grote hoeveelheden te laten kopen en die dan voor iedereen te gebruiken.
Sowieso is dat vervelend, steeds allerlei dingen moeten kopen voor die scholen. Cakejes, boxed fruit juice, cookies, weet ik veel. Ik krijg zo vaak allerlei briefjes voor mijn neus dat ik weer dingen moet kopen en dan denk ik soms echt "Val me niet lastig". Ik heb werkelijk geen idee hoe dat allemaal in Nederland gaat maar ik vind het reuze irritant om steeds geconfronteerd te worden met boodchappenlijstjes voor de elementry school. Dat is bijzonder onhandig en tijdverspillend als je 5 dagen per week werkt. En als je denkt "doei" krijg je weer het probleem dat ze denken dat je niet betrokken bent bij je kids
Dan zijn ze hier moderner, je kunt als ouder gewoon geld op de rekening van je kind zetten, en die kan dan betalen met zijn 'nummer', het nummer dat hij o.a. ook gebruikt om in te loggen als ze iets op de PC doen. Wat me eraan herinnert dat ik dat nodig moet regelen, want het kan natuurlijk alleen 's ochtends tussen 7.30 en 8.30... Maar toch!Ziva schreef: Lunchgeld gaat ook allemaal zo onhandig (met geld in envelopjes enzo) , ik had nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar ik mis zowaar een "chipknip" haha.
Hemmie niet, hoor, die woont in Texas, ik denk dat je haar met Dimona verwart. Maar inderdaad, helaas is aan veel dingen op de scholen te merken hoe rijk een schooldistrict is (een district is niet altijd een county, in ons gebied hebben sommige plaatsen hun eigen schooldistrict).DixieChick schreef:Ja maar ja, jullie wonen dan ook de twee rijkste counties in de VS![]()
Veel steden hebben meerdere schooldistricten. Levert interessante concurrentie op...Petra/VS schreef:Hemmie niet, hoor, die woont in Texas, ik denk dat je haar met Dimona verwart. Maar inderdaad, helaas is aan veel dingen op de scholen te merken hoe rijk een schooldistrict is (een district is niet altijd een county, in ons gebied hebben sommige plaatsen hun eigen schooldistrict).DixieChick schreef:Ja maar ja, jullie wonen dan ook de twee rijkste counties in de VS![]()