Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
The Netherlands??? Oohh...Holland!!!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: The Netherlands??? Oohh...Holland!!!
Kan je toch weer merken dat Zeeland net boven West-Vlaanderen ligt ook bij ons wordt de G al vlug een H bijvoorbeeld het stadje Goes wordt hier als Hoes uitgesproken 

Zolang je maar verstaanbaar Nederlands spreekt op 3 oktober dan is het goed Rob
Ik zou niet links willen afslaan als jij rechts bedoelt anders mis ik Little Finland
Bart
Ik zou niet links willen afslaan als jij rechts bedoelt anders mis ik Little Finland

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- RDGR
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Afgelopen vakantie in Texas hebben wij ons juist verbaasd over het grote aantal mensen dat Nederland kende. We hoefden alleen maar The Netherlands te zeggen en men wist het meteen. Veel mensen hadden er ooit gewoond of waren er op bezoek geweest. Zelf kenden ze steden als Arnhem en Nijmegen. Ook wisten de meesten dat er hier ''Dutch" wordt gesproken.
Bij ons hebben ze ook regelmatig gevraagd vanwaar we kwamen en iedereen kende Belgie en verschillende mensen vroeger ons zelf of we van de noord of de zuidkant kwamen, doelend en wetend dat er hier twee talen gesproken worden.(die derde is hun vergeven)
Vreemd vonden wij dat, maar toch wel leuk.
Het zal wel komen doordat we door toerische gebieden kwamen waar ze de verhalen al eerder gehoord hadden neem ik aan.
Bart
Vreemd vonden wij dat, maar toch wel leuk.
Het zal wel komen doordat we door toerische gebieden kwamen waar ze de verhalen al eerder gehoord hadden neem ik aan.
Bart
Grts, Bart
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Even niet over Amerika, maar over Bulgarije, want tja, daar woon ik nu en dat is ook buitenland. Ik merk dat Nederland hier best behoorlijk bekend is (natuurlijk is het ook allebei EU) en het leeft hier best wel.
Het lijkt ook wel alsof Nederland ons blijft roepen van 'vergeet je eigen land niet!' en dat het daardoor allerlei tekenen stuurt dat Nederland bestaat. Aantal voorbeelden. Wij hebben al zo veel mensen ontmoet die Nederlands spreken en/of in Nederland hebben gewoond. Een Bulgaars-Canadees meisje heeft in Amsterdam gewoond. Een Bulgaarse jongen heeft in Groningen gewoond. Een Macedonisch meisje gaat in Amsterdam wonen. Een Amerikaan geeft hier les, maar vliegt een keer per maand naar Tilburg om daar les te geven. (aparte situatie overigens) We hebben gesprekken met Duitsers en meerdere Bulgaren gehad die echt vloeiend Nederlands konden. En zelfs toen we ons voorstelden aan een Kazachstaan was het: 'Hoi, hoe gaat het?' Echt bizar gewoon. En dan ook niet de standaard 'neuken in de keuken' grapjes, maar vaak toch ook wel echt een gesprek op niveau. Het toppunt vond ik nog wel deze oude man:

hij was de kapitein van ons taxi bootje in Ohrid, een groot meer in Macedonia, en we begonnen een aardig praatje met hem in het Engels. Zijn Engels was erg goed, ik was onder de indruk. Tot we vertelden dat wij uit Nederland kwamen. En ineens begon hij in het Nederlands te praten: "Ach, wat aardig, jullie zijn Nederlands, ik kan dat ook spreken, heel goed, niet waar? Liesje leerde Lotje Lopen Langs de Lange Linde Laan. De Kat Krabt De Krullen Van De Trap!" Toen stonden we echt met onze mond vol tanden.
En in Macedonia, in Ohrid, of all places, kwamen we dit tegen.

Sofia heeft ook een Nederlandse muur, geiniteerd door de EU:

Het leeft hier best wel en dat vind ik erg grappig om te zien. Nou zie ik er zelf heel erg tegenop om terug naar Nederland te gaan, omdat ik me steeds meer bewust wordt van dat ik geen echte Nederlander meer ben en ik ben heel erg bang om in een gat te vallen en een nog grotere culture shock te krijgen dan in januari toen ik uit Engeland terug verhuiste, maar toch geeft het ergens wel een trots gevoel over mijn landje, zeker omdat het allemaal positieve connotaties zijn hier, de mensen zijn er positief over.
Het lijkt ook wel alsof Nederland ons blijft roepen van 'vergeet je eigen land niet!' en dat het daardoor allerlei tekenen stuurt dat Nederland bestaat. Aantal voorbeelden. Wij hebben al zo veel mensen ontmoet die Nederlands spreken en/of in Nederland hebben gewoond. Een Bulgaars-Canadees meisje heeft in Amsterdam gewoond. Een Bulgaarse jongen heeft in Groningen gewoond. Een Macedonisch meisje gaat in Amsterdam wonen. Een Amerikaan geeft hier les, maar vliegt een keer per maand naar Tilburg om daar les te geven. (aparte situatie overigens) We hebben gesprekken met Duitsers en meerdere Bulgaren gehad die echt vloeiend Nederlands konden. En zelfs toen we ons voorstelden aan een Kazachstaan was het: 'Hoi, hoe gaat het?' Echt bizar gewoon. En dan ook niet de standaard 'neuken in de keuken' grapjes, maar vaak toch ook wel echt een gesprek op niveau. Het toppunt vond ik nog wel deze oude man:

hij was de kapitein van ons taxi bootje in Ohrid, een groot meer in Macedonia, en we begonnen een aardig praatje met hem in het Engels. Zijn Engels was erg goed, ik was onder de indruk. Tot we vertelden dat wij uit Nederland kwamen. En ineens begon hij in het Nederlands te praten: "Ach, wat aardig, jullie zijn Nederlands, ik kan dat ook spreken, heel goed, niet waar? Liesje leerde Lotje Lopen Langs de Lange Linde Laan. De Kat Krabt De Krullen Van De Trap!" Toen stonden we echt met onze mond vol tanden.
En in Macedonia, in Ohrid, of all places, kwamen we dit tegen.

Sofia heeft ook een Nederlandse muur, geiniteerd door de EU:

Het leeft hier best wel en dat vind ik erg grappig om te zien. Nou zie ik er zelf heel erg tegenop om terug naar Nederland te gaan, omdat ik me steeds meer bewust wordt van dat ik geen echte Nederlander meer ben en ik ben heel erg bang om in een gat te vallen en een nog grotere culture shock te krijgen dan in januari toen ik uit Engeland terug verhuiste, maar toch geeft het ergens wel een trots gevoel over mijn landje, zeker omdat het allemaal positieve connotaties zijn hier, de mensen zijn er positief over.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- buur
- Amerikakenner
In Bulgaarse en Macedonische talen hebben zij geen verschil tussen "De Netherlands" and "Holland". Ook "De Nederlands" zijn "Holandia". Ik heb eens probeert, of de Macedonen "Nizokite Zemji" (Dat is "De Neder-lands") verstaan, maar dat vonden zij erg verwarrend. 

Groetjes, Thomas.