Al goed gelukt. Blijft lastig om een goede scherpe nachtfoto te krijgen.Marenko schreef:Nog even over die sterrenfoto's. Je ziet wel eens op sites van die prachtige sterrenfoto's voorbij komen. Ik ben er al wel achter dat dat niet allemaal gewoon genomen foto's zijn. Sommige zijn combi's van dag en nacht foto's. En aan een goede sterren foto zit heel veel nabewerking. Ik heb op YouTube al tutorials gevonden over hoe een sterrenfoto nabewerkt moet worden. Dat gaan we dit jaar dus maar eens proberen![]()
De laatste foto van mij is trouwens ook al een combi van 3 foto's, alleen de nabewerking had nog beter gekund.
Het is ook een enorm verschil of de maan aanwezig is.
Op deze foto bij Mt. Rainier is het helemaal donker, maar door de (bijna) volle maan zie je toch schaduwen en enorm veel details.
(foto specs: 15s, ISO 1600, f2.

Hier is de maan niet aanwezig, maar komt hij pas later op. (op de nacht van 'new moon' zie je ook de meeste sterren). Dit jaar zijn we met new moon bij Monument Valley, en een nacht bij Canyon de Chelly. Dus hopen op een heldere nacht

(foto specs 30s, ISO 4000, f2.8, 6 vertical shots)

@Marenko :
Bedankt, was net dit bericht aan het typen toen je reageerde

We hebben vrij veel onweer gehad afgelopen keer. Vind het altijd wel erg mooi om te zien.