Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto.... deel 4

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
traveller
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 4

Bericht door traveller »

Marenko schreef:Nog even over die sterrenfoto's. Je ziet wel eens op sites van die prachtige sterrenfoto's voorbij komen. Ik ben er al wel achter dat dat niet allemaal gewoon genomen foto's zijn. Sommige zijn combi's van dag en nacht foto's. En aan een goede sterren foto zit heel veel nabewerking. Ik heb op YouTube al tutorials gevonden over hoe een sterrenfoto nabewerkt moet worden. Dat gaan we dit jaar dus maar eens proberen :mrgreen:
De laatste foto van mij is trouwens ook al een combi van 3 foto's, alleen de nabewerking had nog beter gekund. :wink:
Al goed gelukt. Blijft lastig om een goede scherpe nachtfoto te krijgen.

Het is ook een enorm verschil of de maan aanwezig is.
Op deze foto bij Mt. Rainier is het helemaal donker, maar door de (bijna) volle maan zie je toch schaduwen en enorm veel details.
(foto specs: 15s, ISO 1600, f2.8)
Afbeelding

Hier is de maan niet aanwezig, maar komt hij pas later op. (op de nacht van 'new moon' zie je ook de meeste sterren). Dit jaar zijn we met new moon bij Monument Valley, en een nacht bij Canyon de Chelly. Dus hopen op een heldere nacht :D
(foto specs 30s, ISO 4000, f2.8, 6 vertical shots)
Afbeelding

@Marenko :
Bedankt, was net dit bericht aan het typen toen je reageerde ;)
We hebben vrij veel onweer gehad afgelopen keer. Vind het altijd wel erg mooi om te zien.
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij staan dit jaar met volle maan bij Monument Valley, weinig sterrenfoto's ben ik bang :) Maar wellicht wel een mooie volle maan foto! Heb al wel iets in mijn hoofd, maar dan moet de maan wel juist daar staan ;)
Welke camera en lenzen heb jij gebruikt? En heb je nog filters gebruikt? Ben ik wel benieuwd naar. Ik vind deze foto's echt een klasse apart, en wil er graag van leren :)
traveller
Amerikafan

Bericht door traveller »

:) Dank je
De Grand Canyon wil ik ook graag staan met volle maan, krijg je volgens mij de mooiste foto's (met lange schaduwen in de canyon en dat blauwe licht)
MV lijkt me ook mooi, maar daar sta ik denk ik liever op een nacht zonder maan.
Maar beide hebben wel weer wat. Op de foto van Mt. Rainier zie je nog enorm veel sterren op het originele bestand. (die met volle maan)

Op de Rainier foto had ik de maan in mn rug, en ik zie dat de maan in MV recht voor je op komt, dus dat kan ook wel weer erg mooi zijn.
Weet niet of je deze site /app kent, maar hier kan je zien hoe de zon+maan gaan op een bepaalde datum: TPE
Zo zie je dat op 19 juli de maan om 20:30 uur opkomt achter de Mittens. (en na 00:00 uur pas achter je).

Ik fotografeer met een Canon 6D.
S'nachts gebruik ik vaak een Samyang 14mm f2.8 lens (inmiddels verkocht en ingeruild voor een Samyang 12mm f2.8 fisheye)
En overdag vaak de Canon 16-35 F4 L lens
In de 8 geplaatste foto's heb ik geen filters gebruikt. Ik gebruik overdag soms een polarisatie filter om reflecties weg te halen.
En daarnaast gebruik ik soms ND Filters om lange sluitertijden te krijgen. (krijg je overdag sluitertijden van ± een minuut mee).

De 'Zonsopkomst in Monument Valley' foto + 'Zonsondergang Cape Royal' zijn weer HDR foto's waar ik 3 verschillende belichtingen heb gecombineerd.
Vooral tegen de zon in gebruik ik dat vaker.

Als je nog meer wilt weten mag je me natuurlijk ook een PM sturen :thumbup:
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Zo, Traveller. Dat zijn werkelijk prachtige foto's.
Die met de bliksem op vind ik fantastisch. Het zijn ook die sterrenfoto's die ik dit jaar wat onder de knie wil krijgen. Niet al te veel, maar een paar. Ik heb er van vorig jaar een paar mooie, maar nooit de resultaten die ik van anderen zie. Ik heb pas hier iets gelezen over stacking, ik denk van Marenko? Dat moet ik duidelijk maar eens uitzoeken.

Het "probleem" is alleen dat ik geen statief mee wil nemen :) En met zo'n rijstzakje is het toch altijd iets meer gokken wat er precies op je beeld staat.

En @Kalaman: Dat blijven gewoon professionele foto's, met vaak een heel mooie belichting. En heel mooi licht, da's zeker niet per ongeluk zo.
traveller
Amerikafan

Bericht door traveller »

Thanks MKakus,
Ik neem dit jaar ook weer twee statieven mee ;) Heb het ook liever niet, maar je krijgt echt vele betere foto's met een statief.
Overdag gebruik ik deze (bijna) niet maar met sunrise en sunset wel. (en s'nachts)

Een optie is misschien nog een Joby Gorillapod.
Dat is een vrij klein statief waarmee je toch je compositie een beetje kan aanpassen (neem er dan wel 1 met balhoofd).

Ik wil dit jaar ook eens meerdere foto's stacken om een foto te krijgen met minder ruis.
Nadeel van de 'milky way' foto's is dat je op vrij hoge ISO moet zitten en daardoor veel ruis krijgt.

Indien je bijvoorbeeld 16 foto's 'stackt' krijg je een foto met veel minder ruis. Maar dit werkt alleen voor de voorgrond, en niet voor de lucht zelf. ( omdat de sterren verdwijnen zodra je de afbeeldingen stackt) Maar zo krijg je een mooi gecombineerde foto met een voorgrond zonder ruis + een sterrenhemel er achter.
Zoiets:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Weet niet of je deze site /app kent, maar hier kan je zien hoe de zon+maan gaan op een bepaalde datum: TPE
Zo zie je dat op 19 juli de maan om 20:30 uur opkomt achter de Mittens. (en na 00:00 uur pas achter je).
Dank je, achteraf had ik wel eens van de app gehoord, maar niet geinstalleerd. Zojuist op de website gekeken, en zie dat zowel de Maan als ook de zon van voren opkomt als wij daar op de campground staan. We staan er twee nachten dus ik heb twee keer kans ;)
Nu maar eens op zoek naar goede tutorials.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Wow Traveller, schitterende foto's hoor! :thumbup: :clap: :clap: Die met die bliksem is echt wel speciaal, maar ik vind die foto van Seattle ook heel erg mooi. Prachtige details en knappe kleuren! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ann
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

geweldige foto's! :thumbup:
traveller
Amerikafan

Bericht door traveller »

Bedankt voor de reacties!

Hier nog een onweer foto van een bui die over Page heen trok. (gemaakt bij de parkeerplaats van de Horseshoe Bend)
Was prachtig om te zien, maar helaas ging die middag de Antelope Canyon tour niet door ivm flashflood gevaar.

Afbeelding
(gecombineerde foto, bliksem kwam paar minuten later toen ik al weer op een andere plek stond)
Robbie&Irene
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Robbie&Irene »

Schitterende foto's traveller en fijn dat je ook de iso en de sluitertijd erbij zet!!
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wow, heel erg indrukwekkend!
Groetjes,
Daniel
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Net terug van onze zuidwesten reis. Hopelijk heb ik daar ook enkele foto's gemaakt die een beetje kunnen tippen aan hetgeen ik hier zie.
matthijsdk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door matthijsdk »

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zie ze nu pas, maar wow zeg! Mooie plaaten :thumbup:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

't Is alweer een tijd geleden dat ik een foto in dit topic heb geplaatst. Maar met net weer een fantastische reis achter de rug hebben we weer wat nieuwe voorraad. Hier zijn een paar dieren die we onderweg zijn tegengekomen:

Afbeelding
Kleine slang met prooi in Dinosaur National Monument

Afbeelding
Zwarte beer in Yellowstone NP

Afbeelding
Bizon met jong, in Yellowstone NP

Afbeelding
En mijn favoriet: mountain goat met jong in Glacier NP
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind die slang ook echt een mooie foto, en dichtbij....
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Vanwege de telelens lijkt 't dichterbij dan het daadwerkelijk was..... En 't was maar een hele kleine slang, hoor :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Die slang vind ik ook het mooist. Perfecte foto :thumbup:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik vind ze allemaal mooi, maar die slang is wel bijzonder zo met prooi. Je moet maar net het geluk hebben, en daarnaast moet hij dan ook maar net blijven zitten. Prachtig!
Trane
Amerikafan

Bericht door Trane »

Een hele tijd geleden dat ik hier nog geweest ben. Maar ik heb eindelijk wat foto's van de reis van vorig jaar bewerkt :D

Rio Grande Del Norte National Monument, NM. Zeer knap park, maar we waren er die dag letterlijk alleen (was wel in april)

Afbeelding

Afbeelding
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer