Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door nieuwenoord »

door nieuwenoord » wo jul 28, 2010 5:24 pm

OK, die 1,30 zijn we voorbij. Wij hadden in 2009 een koers van 1,35, in het voorjaar van 2010 weer en nu gaan we over 2 maanden weer naar Amerika. Weer 1,35??? Zou met alle schommelingen wel heel toevallig zijn!
Zou het dan toch weer 1,35 zijn volgende week?
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Die kans is wel aanwezig ja :)
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
woutertje6
Amerikafan

Bericht door woutertje6 »

Texas Boy schreef:Op dit moment 1.34, omdat onze klanten geld kunnen overboeken op onze Rabo NL rekenen we ons suf :mrgreen:
Huh zou je dit eens wat beter uit willen leggen? Ik zit zelf namelijk ook bij de Rabobank en zit eraan te denken om een Dollar rekening te openen bij de Rabobank.
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

woutertje6 schreef:Huh zou je dit eens wat beter uit willen leggen? Ik zit zelf namelijk ook bij de Rabobank en zit eraan te denken om een Dollar rekening te openen bij de Rabobank.
Wij hebben rekeningen in Amerika en Nederland en onze klanten kunnen betalen op de Rabo NL en wij boeken dit dan over naar Amerika. Omdat de koersen nogal schommelen op dit moment betekent dit veel om rekenen.
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Kan ik bij een dollarrekening gewoon een bedrag in Euro's storten dat dan naar Dollars wordt omgezet met de huidige wisselkoers of werkt dat zo niet?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Kan me niet voorstellen dat het zo werkt, bank wil er ook aan verdienen, dus verwacht dat ze miniaal 2 cent per Euro inhouden, gebeurt ook als wij geld overmaken van de Rabo NL naar de Bank of Amerika en daarnaast aan beide kanten fees.
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Dat er fees zijn snap ik, maar 2 cent per euro is op een bedrag van ~4.000 euro voor een vakantie niet zoveel natuurlijk, dus ik vind het openen van zo'n rekening dan wel interessant. Ik lees wel dat er meestal geen rente op wordt gegeven.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

nieuwenoord schreef:Zou het dan toch weer 1,35 zijn volgende week?

Hoorde dit weekend wat experts vertellen dat de Dollar bewust omlaag word gebracht om de export te stimuleren en de import dus naar beneden te brengen waardoor Amerikaanse bedrijven weer zelf gaan produceren. Op zich logisch, maar of andere landen daar blij mee zijn is de vraag
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ken in ieder geval een aantal Nederlanders op een forum die er wel blij mee zijn. :wink:
Groet,

Old Faithful
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ook deze NederAmerikaan met zijn export toko :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En wij, die ons huis in belgie verkocht hebben en dus een heel pak geld mogen overzetten naar Canadese dollars! (die dezelfde trent volgt) :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik heb altijd gemengde gevoelens.
tuurlijk goed voor mijn business zo'n lage dollar. leuk voor jullie nederlanders omdat je goedkoper op vakantie gaat en goedkoop kan inkopen.
Aan de andere kant als ik op vakantie naar nederland ga kost dat een fortuin. gelukkig heb ik in nederland nog een euro rekening waar nog geld op staat.
woutertje6
Amerikafan

1,36 gaat de goede kant op :D
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ripley6174 schreef:Dat er fees zijn snap ik, maar 2 cent per euro is op een bedrag van ~4.000 euro voor een vakantie niet zoveel natuurlijk, dus ik vind het openen van zo'n rekening dan wel interessant. Ik lees wel dat er meestal geen rente op wordt gegeven.
Je betaald gewoon de dagkoers bij aankoop van de dollars. het is feitelijk hetzelfde als je dollars bij de bank haalt, alleen krijg je ze niet mee maar stort de bank dit op je USD rekening. Ontvangsten in dollars gaan uiteraard gewoon 1 op 1 (even geen rekening houden met de "normale" bankkosten die je per maand/kwartaal betaal).

Ik vraag me af of je als particulier een USD rekening kan openen, bij mijn bank (ABN Amro) was dat destijds onmogelijk en heb ik hem op mijn bedrijf gezet.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
woutertje6
Amerikafan

Mbt tot je laatste vraag, ik ben ermee bezig. Ik ben vandaag bij mijn eigen Rabobank in Nijmegen geweest en ze zeiden dat het niet mogelijk was. Dit was alleen voor zakelijke klanten. Echter ken ik iemand bij de Rabobank Adviescentrum in Oss en deze kunnen (hoogstwaarschijnlijk) wel een vreemde valuta/usd rekening openen. Ik hoor hier binnenkort meer over en zal het hier dan posten.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ik ben benieuwd, zou voor een aantal frequente usa gangers wellicht handig kunnen zijn. :thumbup: Voor mij persoonlijk hou ik het bij mijn zakelijke rekening, die ook lekker vanuit de USA door mijn opdrachtgevers op peil blijft... :lol: :lol:
woutertje6
Amerikafan

Ik verwacht gewoon dat het moet lukken, ik heb dan gewoon een usd rekening bij de Rabobank en ga dan zelf in de VS weer een rekening openen en dan geld overzetten van me Raborekening naar de VS rekening. Maar ik ga eerst nog proberen of ik een apart creditcard en bankpas kan krijgen voor de USD rekening bij de Rabobank.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ik weet ook niet wat de reden is waarom ze dit soort rekeningen voor particulieren uitsluiten. Een CC en bankpas is inderdaad aan te raden, heb ik ook en werkt perfect (ook in de USA uiteraard).
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Interessant artikel

http://www.bloomberg.com/news/2010-09-2 ... hnson.html
woutertje6
Amerikafan

Net reactie gehad, en ik kan als particulier gewoon een vreemde valuta rekening openen. Niet alle kantoren doen dit, mijn vestiging in Nijmegen doet het niet. Maar een vestiging in Oss wel. DUs morgen even mijn rekening over laten zetten van Nijmegen naar Oss en vv rekening openen.

edit: ik had ook al zoiets gehoord, zoals in dat artikel staat.
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer