Ann, zou je willen stoppen met hier foto's te plaatsen aub?
Niemand durft zijn foto's nog plaatsen na het bekijken van jouw prachtige exemplaren
Kan je de locatie erbij vermelden ? Ben benieuwd of ik daar volgend jaar ook ergens in de buurt ben.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
sifaka schreef:Prachtige foto's, werkelijk schitterend! Heb je ze bewerkt?
Dank je wel! Ja, ik bewerk mijn foto's meestal wel wat. Maar niet al teveel...ik voeg meestal een beetje saturatie toe en wat meer contrast. Verder kleiner maken en een kadertje er rond en dat is het zowat.
Ik gebruik ook altijd een polarisatiefilter en zet mijn "white balance" meestal op "cloudy" ookal is het een heldere zonnige dag. Dit brengt de kleuren nog een stuk beter uit, vind ik.
Dude schreef:Ann, zou je willen stoppen met hier foto's te plaatsen aub?
Niemand durft zijn foto's nog plaatsen na het bekijken van jouw prachtige exemplaren
Kan je de locatie erbij vermelden ? Ben benieuwd of ik daar volgend jaar ook ergens in de buurt ben.
Bart
Oke, Bart...ik zal geen foto's meer plaatsen! Ik heb er de locaties bijgezet!
Bedankt . Ik had al eerder foto's gezien op het Amerika Belgen forum van jouw van de Oregon Coast. Ik ben aan mijn route aan het werken voor volgend jaar en misschien moet ik daar toch wat meer tijd spenderen.
En euh natuurlijk foto's blijven verder plaatsen
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Lange sluitertijden zijn zeer leuk voor effecten met water.
Ik heb 2 polarisatie filters (voor mijn 2 lenzen) en dat is zeker een zeer goede investering! Overdag zit die er altijd op.
guinevere schreef:Prachtige foto's Ann! Zijn de kleuren zo vel door het soort filter wat je gebruikt of komt dat door de bewerking?
Dank je wel! De kleuren komen toch wel wat mooier uit met de filter, vooral de blauwe lucht! Maar de kleuren in mijn foto's zijn ook feller door de bewerking, het is een beetje een combinatie van beiden. Ik neem de foto's ook altijd in RAW zo kan je de belichting en nog een paar andere dingen aanpassen.
Hier beneden zijn een paar foto's die ik hierboven heb geplaatst, maar zonder bewerking (wel met gebruik van polarisatiefilter):
Ann, jaloersmakend die foto's!!! Prachtig!!
Ik ga even spieken naar je EXIF, daar kan je altijd van leren. Zeker die avondfoto's is nog iets wat ik graag wil leren, maar de balans daar in zoeken vind ik nog wel lastig.
en al heb ik een polarisatiefilter, bewerk ik zaken en al dat soort dingen meer, toch ben ik blond ( echt waar ) waar vind ik exif gegevens, of hoe vind ik die?? leren wil ik altijd wel
Prachtige foto's, Ann. Van mij mag je er nog heel veel plaatsen hoor, ik vind ze geweldig
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties! Dat stel ik erg op prijs! Ik hewb de EFIX data even bij al de foto's gezet hierboven, voor diegene die geinteresseerd zijn.
thuul schreef: waar vind ik exif gegevens, of hoe vind ik die?? leren wil ik altijd wel
Hoi,
Die kan je meestal vinden door de foto op je computer te bewaren. Eens je de foto op je computer hebt dan moet je met je muis rechts klikken op de foto en dan kies je voor "properties", daar klik je op "Summery" en dan op het knopje "Advanced". Weet niet hoe die knopjes in het Nederlands allemaal noemen, sorry! Bij de meeste van mijn foto's zijn de efix data niet meer bereikbaar omdat ik in photoshop mijn foto's bewaar met "save for web", dan verlies je die info meestal.
aha dat wist ik wel
maar inderdaad dus blond, want van dat bewaren voor het web wist ik niet, dus ik dacht dat ik altijd wat verkeerd deed omdat ik ze niet zag
thuul schreef:wat een ontzettend mooie foto's, ben er stil van.
en al heb ik een polarisatiefilter, bewerk ik zaken en al dat soort dingen meer, toch ben ik blond ( echt waar ) waar vind ik exif gegevens, of hoe vind ik die?? leren wil ik altijd wel
Net zo min als ik, ben jij volgens mij stil te krijgen maar die foto's zijn in mijn ogen, stuk voor stuk geweldig
Laatst gewijzigd door DVDGuy op 05 okt 2011, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
thuul schreef:aha dat wist ik wel
maar inderdaad dus blond, want van dat bewaren voor het web wist ik niet, dus ik dacht dat ik altijd wat verkeerd deed omdat ik ze niet zag
Hihihihi, zo zie je maar weer dat je altijd wat kan bijleren! Ik gebruik ook soms een programma'tje om het ruis uit de foto's te halen en dan zijn de Efix data ook weg, ookal bewaar ik de foto's in Photoshop met "Save as..."
en brutale vraag : heb je er nu eentje waar het wel bij bewaard is misschien; dan ga ik volgende week in de Pyreneeën m'n kunsten weer es oefenen met m'n grote Canon ipv de compact.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.