Ik bedoelde ermee dat veel mensen dezelfde grote mond geven aan beiden, niet erg slim.doreennicole schreef:Just curious. Wat bedoel je hiermee? Begrijp hem even niet.a4plus schreef:
Tja, wat is het verschil van een marktkoopman in Turkije en een douanier in the VS???
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum 10 dagen verlopen: 2 maanden in jail...
Ambass... Amba wattuh? Sorry, dit woord heeft meer dan 2 lettergrepen. Dat kennen we niet.Cisca schreef:Ik blijf het een raar verhaal vinden. Vooral het gedeelte dat ze geen geld meer hadden. Dat het visum met 10 dagen verloopt blijft ook raar. Je neemt in zo'n situatie toch contact op met de ambassade lijkt mij?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerika-expert
got it. je bedoelt dat ze denken dat ze een autoriteit in amerika op dezelfde respectloze manier kunnen behandelen als een marktkoopman (waar dan ook) maar dat ze vergeten dat itt die marktkoopman een autoriteit in amerika echt autoritiet heeft. ben ik met je eens. er is zeker een verschil tussen hoe men in NL omgaat met autoriteiten (regering, politie, etc etc) dan in de VS. en grappen maken of onbeschoft of respectloos doen tegen een politieagent of immigratieofficier of vergelijkbaar in de VS kan je heel wat last bezorgen.a4plus schreef:Ik bedoelde ermee dat veel mensen dezelfde grote mond geven aan beiden, niet erg slim.doreennicole schreef: Just curious. Wat bedoel je hiermee? Begrijp hem even niet.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
Vandaag kreeg ik een mailtje van wereldexpat.nl.
En op de site een stukje over dit verhaal.
Hier is de link.
http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/veil ... VS_valerie
En op de site een stukje over dit verhaal.
Hier is de link.
http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/veil ... VS_valerie
-
- Amerika-expert
Heb de voormalige collega's (ik heb een jaar of 15 voor de Wereldomroep gewerkt als Amerika correspondent) een e-mail gestuurd met de vraag waarom er niet eens een telefoontje naar de Amerikaanse ambassade in Nederland, laat staan naar de immigratie-autoriteiten waar ze vastgezeten hebben, vanaf kon. Was dus weer hetzelfde eenzijdige verhaal.
Overigens, en niet om racistisch te zijn, maar gewoon als een oude, cynische, realiteitsgezinde journalist: de jongen ziet er best wat Mexicaans uit. Zou mogelijk ook wat verschil hebben gemaakt, je zit tenslotte aan de Mexicaanse grens en er wordt hier in de VS op het ogenblik nogal wat gebrald over die verschrikkelijke immigranten, allemaal niet-blanken die het land overstromen, kapot maken, enz., enz.
Overigens, en niet om racistisch te zijn, maar gewoon als een oude, cynische, realiteitsgezinde journalist: de jongen ziet er best wat Mexicaans uit. Zou mogelijk ook wat verschil hebben gemaakt, je zit tenslotte aan de Mexicaanse grens en er wordt hier in de VS op het ogenblik nogal wat gebrald over die verschrikkelijke immigranten, allemaal niet-blanken die het land overstromen, kapot maken, enz., enz.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-expert
ik blijf denken dat er meer achter het verhaal zit en we krijgen dus idd nooit een andere kant te horen. hoop dat Benno een reacti ekrijgt, maar idd, hij ziet er best Latino uit. Zijn paspoort zou echter verschil gemaakt moeten/kunnen hebben, behalve als er meer gespeeld heeft. Verzet tegen arrestatie, drugs bij zich, tjidens verhoor domme of onbeschofte antwoorden gegeven etc etc. Wie zal het weten. Ben best benieuwd naar de reactie van de Nederlandse ambassade. Van de polite zullen we denk ik nooit iets horen.
SEEING IS BELIEVING
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
'k Heb die reacties op wereldexpat eens bekeken... Tuurlijk zijn het weer die 'domme Amerikanen' die hun edele Nederlandse medeburgers fout behandelden... 
('k Heb dan maar even een heel kleine reactie gezet: waarom men het Amerikaanse consulaat niet even vraagt om meer uitleg. Maar blijkbaar duurt het een eeuwigheid eer die reactie te lezen valt)

('k Heb dan maar even een heel kleine reactie gezet: waarom men het Amerikaanse consulaat niet even vraagt om meer uitleg. Maar blijkbaar duurt het een eeuwigheid eer die reactie te lezen valt)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook eens bijna opgepakt door de borderpatrol.
Wij waren op vakantie bij mijn schoonouders die toen in Tucson woonden.
Ook hadden zij een huis in Mexico.
Aangezien er op dat moment veel mensen bij hen op bezoek waren hadden zij ook de mexicaanse auto naar arizona gehaald zodat ze voldoende vervoer hadden. Ik zat dus in de mexicaanse auto met mijn schoonmoeder, schoonzusje, en vrouw.
Worden we aangehouden. Schoonmoeder laat papieren zien, schoonzusje en mijn vrouw idem en ik had dus alleen mijn missouri rijbewijs bij me. Ik heb heel wat uit te leggen gehad. Wat bleek nou. Die borderpatrol vent dacht dat ik de grens was overgestoken in deze auto zonder paspoort, maar gelukkig snapte hij het uiteindelijk en hoefde ik niet bij de illegalen in de bus te gaan zitten. Ik moest nog wel zeggen dat ik blij was om in het meest geweldige land van de wereld te wonen. Ik heb maar ja en amen gezegd
Aangezien er op dat moment veel mensen bij hen op bezoek waren hadden zij ook de mexicaanse auto naar arizona gehaald zodat ze voldoende vervoer hadden. Ik zat dus in de mexicaanse auto met mijn schoonmoeder, schoonzusje, en vrouw.
Worden we aangehouden. Schoonmoeder laat papieren zien, schoonzusje en mijn vrouw idem en ik had dus alleen mijn missouri rijbewijs bij me. Ik heb heel wat uit te leggen gehad. Wat bleek nou. Die borderpatrol vent dacht dat ik de grens was overgestoken in deze auto zonder paspoort, maar gelukkig snapte hij het uiteindelijk en hoefde ik niet bij de illegalen in de bus te gaan zitten. Ik moest nog wel zeggen dat ik blij was om in het meest geweldige land van de wereld te wonen. Ik heb maar ja en amen gezegd

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wordt je misschien een heel klein beetje vergeetachtig?ned in MO schreef:Ik ben ook eens bijna opgepakt door de borderpatrol.
Dit verhaal heb je op pagina 1 ook al geschreven

Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht