Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lekkernijen in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gast

Bericht door Gast »

Jasmino schreef:
Gypsygirl schreef:....wine coolers....
Wat grappig dat je die noemt! Ik vind ze namelijk ook heerlijk! Ik heb ze voor het eerst gedronken tijdens mijn eerste reis naar Amerika (een zakenreis), bij TGI Fridays.

Toen ik een winecooler bestelde tijdens onze eerste vakantie in Amerika (Florida), begreep niemand wat ik bedoelde. Ik heb het daarna ook maar opgegeven.

Waar krijg je tegenwoordig nog winecoolers? Of heet het soms anders als je het besteld in een restaurant? En waar vind je ze in de supermarkt?

Groetjes,
Jacqueline
Ik bestelde ze in restaurants en kocht ze ook in supermarkten, alle smaken, mmm heerlijk!
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Ik ben helemaal gek van het ijs van Cold Stone Creamery. Echt superijs, en grappig om te zien hoe ze het klaarmaken. En als je een tip geeft, zingen ze een liedje :lol:
Antoinette
Amerikafan

Bericht door Antoinette »

Goede tip!
Leuke site, de wine cooler is eigenlijk net zo iets als wat ze in Oostenrijk
Weiss suss noemen, sinds we dat daar hebben gehad drinken we het hier ook altijd. Leuk om er eens een andere variatie van te maken.
Gelijk maar proberen vanavond. Antoinette
dolphin
Amerikakenner

Re: Lekkernijen in Amerika

Bericht door dolphin »

Petra/VS schreef: - Salt water taffy
Kan je mij uitleggen wat dit is?
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Het is toffee hier waarom het zout water toffee wordt genoemd

Right off the top - salt water taffy is not made from salt water. You do need some salt and some water to make a batch of taffy, however. But the name "salt water taffy" doesn't come from the ingredients either.

No one knows where the name "salt water taffy" came from. The most popular story of origin involves a shopkeeper on the Atlantic City Boardwalk named David Bradley. A tidal surge from a summer storm in 1883 swamped Bradley's store and buried his inventory in sea water. As he was cleaning up the following day a girl walked into his store and asked for a bag of taffy. Bradley was supposed to have sarcastically invited his young customer to help herself to his "salt water taffy." Bradley's mother thought his grumpy remark to be catchy and encouraged him to begin selling his candy as "salt water taffy."

Historians record the first mention of "salt water taffy" in Atlantic City business directories in 1889 so the Bradley story may be apocryphal. The term was never trademarked, however, and whatever its origins it became the accepted way to market taffy.

Just as no one knows who first called the sweet candy "salt water taffy," there is no record of who boiled the first vat of sugar, corn syrup, water, cornstarch, butter and salt to make the first taffy. Taffy is thought to have been a popular confection at country fairs in the Midwest by the 1880s and it was certainly being sold in America's first seaside resort by that time - Atlantic City.

Salt water taffy is the quintessential souvenir of a trip to the seashore and for that we have a confectioner named Joseph Fralinger to thank. Built in 1870 by railroad conductor Alexander Boardman, the Atlantic City Boardwalk was originally designed to prevent sand from creeping into hotel lobbies as well as the passenger cars of the Camden and Atlantic Railroad. Atlantic City became the Queen of American resorts and Joseph Fralinger was the King of Salt Water Taffy.

It was his idea to sell the candy to bathers and strollers along the Boardwalk in boxes that could be carted home as a souvenir. He was so sure of his idea that he purchased 200 boxes and filled them with his slender, finger-sized logs of taffy. He started selling his souvenir boxes on a Saturday evening and by Sunday morning he had sold out his entire supply to departing vacationers.

It did not take long for Fralinger's competitors to notice his success. Enoch James left his home in the Midwest to join the taffy wars with his square bite-size serving of salt water taffy. Both men prospered and more than 100 years later James Salt Water Taffy and Fralinger's are still two of the biggest suppliers of salt water taffy on the Jersey Shore.

Today, although it probably wasn't invented at the seashore and it doesn't contain any salt water, salt water taffy is available wherever vendors set up shop near the shore. No trip to the beach can be complete without bringing home some salt water taffy.
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Over wine coolers gesproken: probeer de Fuzzy Navel eens, verkrijgbaar bij de Aldi (in de VS dan) en Mike's Hard Lemonade. Mjum.
MrsMiaWallace
Amerikafan

Bericht door MrsMiaWallace »

Oh en als restaurant is de Steak&Shake aan te bevelen. Pepperjack melt, Philadelphia... mmmm. Krijg er honger van, zo om lunchtijd. :shock:
dolphin
Amerikakenner

Bericht door dolphin »

Dank je wel GEoDLeto, interessant stukje.
Fuzzy
Amerikakenner
Contacteer:

Oreo

Bericht door Fuzzy »

Ik ben helemaal weg van chocolade en zeker van : Oreo. Gewoon de koekjes of cereal maakt niet uit ik vind ze gewoon lekker :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bye Fuzzy :shock:
Greetings from Mister Fuzzy

http://www.eecoboogiewoogie.com
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Fuzzy..... nog meer lekkers van oreo: oreo pudding (soort saroma-achtig met echte stukjes oreo erdoor) en oreo no-baking kit, een soort oreo pie.

Die pudding is zoooooo lekker, ik heb net weer een paar pakjes van een vriendin uit Amerika gehad, de oreo no-baking kit heb ik ook gehad, maar nog niet gebruikt, maar zal ongwtijfeld net zo lekker zijn.

gr, Ineke
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Jello gelatin Oreo smaak

Baskin Robbin's Chocolate Fudge icecream

*begint lippen te likken en probeert te weerstaan om op te staan en cone te halen ;) *
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Heb net de Chocolate Peanut Butter Chip gemaakt, die ik uit Amerika heb meegenomen.
(heel simpel zo'n mix, Homemade cookies in 20 minutes!)

Niet lachen hoor - Ze zijn alles behalve mooi rond te noemen en veel te groot.
Maar wel lekker en nog warm ... Ik heb speciaal gewacht totdat de kinderen op bed lagen ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sandy
laurakassandra
Amerika-ontdekker

Bericht door laurakassandra »

En de lifesavers niet te vergeten.
Ronde, platte zuurtjes met een gat in het midden, vooral de groene zijn mijn favoriet

Cookies n cream ijs
double stuffed oreos
twizzlers
cinnamon rolls (nu heb ik het recept en maak ik ze vaak zelf)
pancakes (meel van new hopeland mills)

dit is geloof ik mijn zoete lijstje

mijn all time diner favorite is turkey n gravy
he did not know it could not be done So he went ahead and did it
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Sandy schreef:Niet lachen hoor - Ze zijn alles behalve mooi rond te noemen en veel te groot.
Maar wel lekker en nog warm ... Ik heb speciaal gewacht totdat de kinderen op bed lagen ;)

Afbeelding
Ziet er lekker uit hoor!

Toch jammer dat Sandy zaterdag niet naar de meeting komt, :wink: wisten we gelijk wat zij mee mocht brengen... :D :lol:

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik las hier met enige verbazing de enthousiaste reakties op US "lekkernijen" - het zal wel de nieuwigheid zijn dacht ik. Gelukkig was er een reaktie van Laska ! uit mijn hart gegrepen !
Alle dagen mis ik: appeltaart met goudrenetten, of appelbollen met slag idem, frieten met fritessaus van een goede fritesboer/cafetaria, croquetten van Kwek en kroketten van die concurrent waarvan me de naam even ontschoten is, Hollandse mayo (Calve), idem pindakaas, roomboter stroopwafels, gevulde koeken, amandelspeculaas en kerstkransjes van een echte (banket)bakker, amandelstaven, Leonidas bonbons en de bonbons van die banketbakker op de Overtoom in A'dam, echte gebakjes, oliebollen, en nog veel meer.
Jullie kunt zeggen wat je wilt maar in de US is niks te vinden wat aan bovenstaande kan tippen. Alles hier is te vet, te zoet, gemaakt voor een groot publiek, zo goedkoop mogelijk van produktie, met een "shelf-live" van jaren en jaren - dankzij de transvetten (alhoewel daar nu gelukkig aan gewerkt wordt.)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Maar de draad gaat over lekkernijen in Amerika, en niet in Nederland ;)

Maar ik snap je punt. Ik heb dit jaar heerlijk gegeten daar, maar op het eind, kon ik niet meer. Eenmaal terug in Nederland, zei ik nog tegen vrienden (ook van die lekkerbekken) "het eten is heerlijk, maar op een gegeven moment heb je het ook wel weer gehad" ...
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Coyote schreef: Ziet er lekker uit hoor!
Toch jammer dat Sandy zaterdag niet naar de meeting komt, :wink: wisten we gelijk wat zij mee mocht brengen... :D :lol:
Volgend jaar.... herkansing : ))
Sandy
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

oortjes schreef: met een "shelf-live" van jaren en jaren
ja, ik heb vanmorgen nog een muffin gegeten die al zeker drie weken in de kast lag. 'k heb hem moeten toasten, maar toch. :oops:

Maar gaat deze draad over lekkernijen in Amerika, dus hier zijn de mijne:
Denny's Classic Grand Slam. Die staat vaak niet op het menu, je moet er naar vragen, maar hij is kleiner dan wat er op het menu staat, en vaak maar $2.99 o$3.99 Omdat ik GEEN walvis wil worden, weet je wel....
Girl Scout cookies, en dan speciaal de Samoa's. A crisp cookie, covered with coconut, caramel, en chocolate. Ooohh......

Ik mis taart. Gewoon, taart van de bakker of de Hema. Met slagroom en vruchtjes.

Margaret
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

En liep Mr. Muffin niet al vanzelf naar de toaster, hahaha.

Ik weet dat dit ond. over lekkernijen in de US gaat, maar ik weet er dus geen ! En voor Ned. blijven de vb.en me in de mond schieten - zonet dacht ik aan chipolatataart en chipolatapudding met marasquin saus, de banketbakker op het IJmeerplein maakte die zo verrukkelijk. En dan kersenbonbons, echte rumbonen.

Ik was gisteren in de supermart en met deze topic in gedachten heb ik echt intensief gezocht of ik niet iets lekkers kon vinden. Nada. Wel viel het me op hoeveel verschillende soorten ingemaakte varkenspoten (pig feet) ik hier kan kopen. Het zal de lokatie wel zijn.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

oortjes schreef:En liep Mr. Muffin niet al vanzelf naar de toaster, hahaha.
Nou, bijna wel, hoor. Ik heb de rest van het pak maar weg gegooid. :lol:

Suikergoed en marsepijn.

Margaret
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer