Ja, en op het eind van de commercial ratelen ze in sneltreintempo even de waarschuwingen er door, onverstaanbaar natuurlijk.GJ schreef:evenals televisiereclames voor medicijnen die alleen op voorschrift van een arts te krijgen zijn.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw "Only In America" Momentje
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Jouw "Only In America" Momentje
Crisis ? What Crisis ?
Wow bedankt iedereen voor het delen van jullie "Only in America" momentjes! Het is een leuk lijstje geworden!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vooral diegenen waar ze tussen neus en lippen even "in rare cases may cause death" vermeldenbluemoon schreef:Ja, en op het eind van de commercial ratelen ze in sneltreintempo even de waarschuwingen er door, onverstaanbaar natuurlijk.GJ schreef:evenals televisiereclames voor medicijnen die alleen op voorschrift van een arts te krijgen zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik begin me altijd aftevragen of die medicatie wel getest is voor dat het uberhoud op de markt komt.bluemoon schreef:Ja, en op het eind van de commercial ratelen ze in sneltreintempo even de waarschuwingen er door, onverstaanbaar natuurlijk.GJ schreef:evenals televisiereclames voor medicijnen die alleen op voorschrift van een arts te krijgen zijn.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De Amerikaanse wetgeving (FDA) is de strengste ter wereld. Dus ja, het is getest. Maar Amerika is ook het enige land waar je op TV reclame mag maken voor medicijnen die door artsen voorgeschreven worden. En dat komt wel eens raar over.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, hoor, het duurt zelfs vrij lang voor experimentele medicijnen goedkeuring krijgen van de FDA, soms tot frustratie van mensen, die er baat bij kunnen hebben. Je kunt het allemaal hier nalezen.
Edit: Ik zie dat Njit me al voor was
Edit: Ik zie dat Njit me al voor was
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Ja, maar simpele OTC dingen zoals Ibuprofen kan ook dodelijk zijn in zeer zeldzame gevallen. En veel van die medicijnen waar reclame voor gemaakt wordt zijn tegen nogal ernstige dingen. Dan kan ik me voorstellen dat het een keus is tussen quality of life en de risico's. Zoals mensen met ernstige RA, ik kan me voorstellen dat je dan het risico op bijwerkingen acceptabel vindt als het betekent dat je weer zelf je bloes kan dichtknopen of de afstandsbediening kan gebruiken.Petra/VS schreef:Vooral diegenen waar ze tussen neus en lippen even "in rare cases may cause death" vermelden. Wie wil zo'n medicijn nu gaan proberen?
Off topic, maar ook in Nederland is een paar jaar geleden op tv reclame geweest voor middelen tegen schimmelnagels, die alleen op recept verkrijgbaar zijn. De boodschap was zo ongeveer: waarom ermee doorlopen, je haalt er gewoon een pilletje voor bij je dokter. Dat het niet even een pilletje is maar een lange kuur met een hoop bijwerkingen (waaronder risico op leverschade) vertelden ze er maar niet bij.Njit schreef:De Amerikaanse wetgeving (FDA) is de strengste ter wereld. Dus ja, het is getest. Maar Amerika is ook het enige land waar je op TV reclame mag maken voor medicijnen die door artsen voorgeschreven worden. En dat komt wel eens raar over.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ik zie toch regelmatig reclames voor medicatie en andere onzin waar er in superkleine lettertjes onder staat 'these statements have not been evaluated by the FDA' of een variatie daarop. Wat waarschijnlijk niks te doen heeft met hoe effectief de medicatie is maar toch eigenlijk zegt dat wat ze in de reclame claimen absoluut niet waar hoeft te zijn. Dat vind ik altijd het vreemdste dat de medicatie wel getest wordt op werking maar dat er dan verder geen controle is over hoe het gepresenteert wordt aan het publiek.
Ook raar: die reclames waarin dat advocaten kantoor uit Texas mensen oproept voor gezamelijke rechtszaken tegen bedrijven over medical recalls. Ik snap nog steeds niet hoe dat nou precies in elkaar zit. Ze presenteren het altijd alsof er honderden mensen klaar staan om een rechtzaak aan te spannen en dat je er alleen maar bij in hoeft te stappen, en voila, gegarandeerde profit
Ook raar: die reclames waarin dat advocaten kantoor uit Texas mensen oproept voor gezamelijke rechtszaken tegen bedrijven over medical recalls. Ik snap nog steeds niet hoe dat nou precies in elkaar zit. Ze presenteren het altijd alsof er honderden mensen klaar staan om een rechtzaak aan te spannen en dat je er alleen maar bij in hoeft te stappen, en voila, gegarandeerde profit
nog een paar amerikaantjes:
lekker rootbeer, maar nu verboden voor mij
de melkjes met smaakjes in de gasstations, vooral die met amaretto!
geen apothekers zoals in Europa met zelfstandige winkels
veel respect voor de politie
grote karaffen met ijswater in de restaurants zelfs als het buiten heel koud is
koffie met een rietje
de oudere dames met zuurstoffles aan de gokautomaten
de hoffelijkheid in het verkeer, vooral het voldoende uitwijken bij het inhalen
het beleefd openhouden van de deuren vooral voor de dames
het niet drummen maar keurig in de rij
lekker rootbeer, maar nu verboden voor mij
de melkjes met smaakjes in de gasstations, vooral die met amaretto!
geen apothekers zoals in Europa met zelfstandige winkels
veel respect voor de politie
grote karaffen met ijswater in de restaurants zelfs als het buiten heel koud is
koffie met een rietje
de oudere dames met zuurstoffles aan de gokautomaten
de hoffelijkheid in het verkeer, vooral het voldoende uitwijken bij het inhalen
het beleefd openhouden van de deuren vooral voor de dames
het niet drummen maar keurig in de rij
Ligt het aan mij of smaakt sommige rootbeer naar hoestdrank??Harley schreef:nog een paar amerikaantjes:
lekker rootbeer, maar nu verboden voor mij![]()
Ik moet zeggen dat ik wel een stuk meer respect voor de heren in blauw heb hier in de VS. Ik vind ze zeker wel een stuk intimiderender dan in Nederland.Harley schreef:veel respect voor de politie
Het ligt voor mijn gevoel er heel erg aan waar je op de weg zit. Mijn ochtend commute naar werk........ zo hoffelijk zijn de meeste mensen niet. Mocht ik mijn camera bij me hebben zal ik een keer video proberen te maken!Harley schreef:de hoffelijkheid in het verkeer, vooral het voldoende uitwijken bij het inhalen
Ik vind het ook zo medicinaal smaken! Rootbeer en pumpkin pie zijn voor mij 2 typisch Amerikaanse dingen die ik nooit lekker heb gevonden.Big_Mo schreef: Ligt het aan mij of smaakt sommige rootbeer naar hoestdrank??
Maar ik wil de discussie niet te ver
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
Sinds kort kan je in Belgie root beer kopen in supermarkten, ik vind het niet te drinken, in het beste geval idd hoeststroop , maar mijn vrouw is er gek op :shock
De politie in Amerika, die komen toch uit een ander blik dan die van in Belgie hoor
Daar ga je niet mee in discussie of ga je niet mee dollen
De politie in Amerika, die komen toch uit een ander blik dan die van in Belgie hoor
Daar ga je niet mee in discussie of ga je niet mee dollen
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
En idd die hoffelijkheid in het verkeer, dat klopt zolang je niet in de buurt van een stad komt, zo kennen ze ginder helemaal niet het principe van rechts houden, ze kunnen op een snelweg van alle kanten voorbij komen snellen, deze rijweg is de mijne en daar doe ik wat ik wil, is voor ons wel even aanpassen, On the other hand, heb ik al eens in de groep gegooid, een kruispunt zonder voorrang, iedereen rijd door naargelang je er aankomt enniemand steekt voor, dat zou ik wel eens inBelgie willen zien gebeuren

Een echt only in America momentje (en om heel eerlijk te zijn wist ik niet eens dat dit soort dingen nog gaande was in de VS):
http://www.nytimes.com/2013/04/27/us/in ... .html?_r=0
Stond er een beetje verbaast van te kijken toen ik dit las. Even een disclamer: ik wil geen verhalen of hele discussies hier mee op doen waaien het was voor mij een momentje om even bij stil te staan.
En graag wil ik deze even delen: http://www.dumblaws.com/
Weet niet of het een broodje aap verhaal is maar een van mijn inlaws vertelde dat er een zuiderlijke staat is waar je op zondag middag om 2 uur, na de kerk service, je vrouw een pak rammel mag geven op de stoep van de kerk

http://www.nytimes.com/2013/04/27/us/in ... .html?_r=0
Stond er een beetje verbaast van te kijken toen ik dit las. Even een disclamer: ik wil geen verhalen of hele discussies hier mee op doen waaien het was voor mij een momentje om even bij stil te staan.
En graag wil ik deze even delen: http://www.dumblaws.com/
Weet niet of het een broodje aap verhaal is maar een van mijn inlaws vertelde dat er een zuiderlijke staat is waar je op zondag middag om 2 uur, na de kerk service, je vrouw een pak rammel mag geven op de stoep van de kerk
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zeg altijd het smaakt naar cola gemengd met tandpastaBig_Mo schreef:Ligt het aan mij of smaakt sommige rootbeer naar hoestdrank??
Kijk ook eens in dit topic over wetten in AmerikaBig_Mo schreef:En graag wil ik deze even delen: http://www.dumblaws.com/
Weet niet of het een broodje aap verhaal is maar een van mijn inlaws vertelde dat er een zuiderlijke staat is waar je op zondag middag om 2 uur, na de kerk service, je vrouw een pak rammel mag geven op de stoep van de kerk![]()
![]()
![]()
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=2707
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vind het keep your lane principe in veel gevallen juist ideaal. In Nederland, waar de meeste wegen nog 2 baans zijn kan dat niet, maar zolang mensen maar fatsoenlijk richting aangeven vind ik het rond de grote steden in de USA heerlijk.zo kennen ze ginder helemaal niet het principe van rechts houden, ze kunnen op een snelweg van alle kanten voorbij komen snellen, deze rijweg is de mijne en daar doe ik wat ik wil, is voor ons wel even aanpassen,
-
harryvanrooy
- Amerikakenner
Is voor ons wel even aanpassen!!!
Als PSV dit ideaal vind,whatever , maar dat neemt niet weg dat het aanpassen is, zoals ik aangeduid heb
Dit is toch even wennen, niet??
En richting aangeven doen ze in LA niet echt hoor, weet ik zeker!!
Als PSV dit ideaal vind,whatever , maar dat neemt niet weg dat het aanpassen is, zoals ik aangeduid heb
Dit is toch even wennen, niet??
En richting aangeven doen ze in LA niet echt hoor, weet ik zeker!!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Brengt me wel op een ander only in America moment.
Ik reed ergens tussen Miami en Orlando staat er een mega billboard langs de weg in de trant van: if you're in an accident, first call 911 for a doctor, then call 199 911911 ( weet even het precieze nr niet natuurlijk) for an attorny.
Iig in deze stijl:
http://2.bp.blogspot.com/-CoQL2iF6MPs/U ... hicago.jpg
http://www.duhaime.org/Portals/duhaime/ ... d_bald.jpg
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedenk wel dat in veel staten "Keep Your Lane' niet geldt voor de linkerbaan. M.a.w., in veel staten mag je niet doelloos in de linkerbaan blijven hangen, maar mag deze alleen gebruikt worden om in te halen ("Keep right except to pass", zoals de borden hier in Colorado aangeven). Na het inhalen word je geacht weer naar de rechterbaan (of middelste baan) te gaan als deze vrij is. Dat dit niet altijd gebeurt is een (ergerlijk) feit, maar het is wel op veel plaatsen wat de (lokale) wet voorschrijft.PSVwally schreef:Ik vind het keep your lane principe in veel gevallen juist ideaal. In Nederland, waar de meeste wegen nog 2 baans zijn kan dat niet, maar zolang mensen maar fatsoenlijk richting aangeven vind ik het rond de grote steden in de USA heerlijk.zo kennen ze ginder helemaal niet het principe van rechts houden, ze kunnen op een snelweg van alle kanten voorbij komen snellen, deze rijweg is de mijne en daar doe ik wat ik wil, is voor ons wel even aanpassen,
Ook als jij met 60 mph in de linkerbaan rijdt in een 55 mph zone, en iedereen om je heen rijdt 65 mph, ook dan wordt je geacht de linkerbaan te verlaten, aangezien the Uniform Vehicle Code spreekt over de "normal speed of traffic", en niet de "legal speed of traffic". Ook al rijd jij al te snel, als iedereen om je heen nog sneller gaat, dan dien je uit de 'fast lane' te gaan.
Tot zover; 'move along'
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4922 Weergaves
-
Laatste bericht door Vlinder72