Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobiele telefoon in USA kopen (iPhone/etc).
Re: iPhone kopen
En al helemaal met een iPhone van een half jaar oud; mij hadden ze echt niet zonder geweld die winkel uit gekregen hoor, belachelijk.
Ik heb in december een iPhone 5 gekocht in Las Vegas. Somlockvrij en werkt als een zonnetje in Nederland met Vodafone. Heb de cdma versie meegenomen, op advies van de Apple store medewerker en iphoneclub. Zie hier een heel draadje http://forum.iculture.nl/f41/kopen-verk ... post871348
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
-
Amerikanist
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In Europa zijn toch geen CDMA netwerken? Waarom kreeg je dat advies?Laredo schreef: Heb de cdma versie meegenomen, op advies van de Apple store medewerker en iphoneclub.
Was laatst nog op tv dat veel telefoons worden teruggestuurd onder de noemer waterschade terwijl het niet zo is. Overigens is er een verschil in service tussen winkels met een apple licentie en een echte apple store(amsterdam en binnenkort den haag)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er zijn twee versies van de iPhone 5:
iPhone 5 (GSM model) - A1428
iPhone 5 (GSM and CDMA models) - A1429
In Europa kun je gewoon van GSM gebruik maken, in de US kun je dan dus gebruik maken van GSM én CDMA.
En aangezien sommige USA providers alleen CDMA gebruiken heb je meer dekking.
iPhone 5 (GSM model) - A1428
iPhone 5 (GSM and CDMA models) - A1429
In Europa kun je gewoon van GSM gebruik maken, in de US kun je dan dus gebruik maken van GSM én CDMA.
En aangezien sommige USA providers alleen CDMA gebruiken heb je meer dekking.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Lees het draadjeAmerikanist schreef:In Europa zijn toch geen CDMA netwerken? Waarom kreeg je dat advies?Laredo schreef: Heb de cdma versie meegenomen, op advies van de Apple store medewerker en iphoneclub.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Al ligt het er wel aan of je NL provider een overeenkomst heeft met de betreffende (CDMA) provider in de US, volgens mij ? Tenminste, dat was een aantal jaren terug, misschien is dat tegenwoordig niet meer zo. Ik weet nog wel 3 jaar terug dat ik door niemandsland in de US reed, op mijn mobiel wel verschillende lokale of onbekendere aanbieders zag, maar niet kon connecten. Na navraag bij KPN bleek dat ze daar gewoon geen overeenkomst mee hadden en dan kan je dus niet connecten met ze. Of KPN begreep het allemaal niet zo goed, en was het een heel ander netwerk waar ik sowieso met mijn mobiel geen gebruik van kon maken (maar dan zou ik ze misschien ook niet eens moeten/kunnen zien ?)Njit schreef: En aangezien sommige USA providers alleen CDMA gebruiken heb je meer dekking.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je provider moet wel Roamen met die providers ja. Er zijn helaas geen eenduidige overzichten te vinden wie met wie samenwerkt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ja, dát kan ik me voorstellen, want die winkels kunnen in hun systemen natuurlijk niet zien wanneer het toestel precies is aangekocht. Maar dan hadden ze moeten doorverwijzen naar de Apple store.DejaVu schreef:Overigens is er een verschil in service tussen winkels met een apple licentie en een echte apple store(amsterdam en binnenkort den haag)
De waterschade werd ...aangepraat..dimona schreef:Ja, dát kan ik me voorstellen, want die winkels kunnen in hun systemen natuurlijk niet zien wanneer het toestel precies is aangekocht. Maar dan hadden ze moeten doorverwijzen naar de Apple store.DejaVu schreef:Overigens is er een verschil in service tussen winkels met een apple licentie en een echte apple store(amsterdam en binnenkort den haag)
Ze wist ook zeker dat er van waterschade geen sprake kon zijn, het probleem was de Wifi, die deed het totaal niet meer na de software update ook niet na een harde reset en latere update en omdat ze wist dat wij die verzekering hadden heeft ze gewacht tot ze voor de winterbreak terug in Nl was.
De Apple store in Eindhoven wilde het toestel niet ter reparatie in nemen onder garantie en gooide het ook op waterschade want dat zou het probleem wel zijn en uiteraard zou dat eigen pakkie aan zijn.
Omdat we het idee hadden dat we hier opgelicht werden hebben we het anders gedaan.
Gelukkig was er een reparatiebedrijf die het toestel naar
Eindhoven heeft geen store maar een reseller.
-
Amerikanist
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ah zo. Had het even geskimt, maar werd er niet snel wijs uit. Ik dacht dat die CDMA versie CDMA-only zou zijn, zonder GSM ondersteuning dus.Laredo schreef: Lees het draadjedaarin wordt alles haarfijn uitgelegd. En ik zie dat Njit het hieronder ook al in het kort verklaard. De cdma versie is dus een uitgebreidere variant en hoewel de gsm versie ook in Europa werkt (2G/3G) heeft de cdma versie ookondersteuning voor LTE (4G) als dat hier uitgerold wordt. In het topic op iphoneclub wordt het uitgelegd.
Dit is incorrect. Een GSM telefoon (dus een mobiele telefoon met GSM chip erin (dus alle telefoons in NL) kunnen zich niet verbinden met een CDMA netwerk.MattRob schreef:Al ligt het er wel aan of je NL provider een overeenkomst heeft met de betreffende (CDMA) provider in de US, volgens mij ? Tenminste, dat was een aantal jaren terug, misschien is dat tegenwoordig niet meer zo. Ik weet nog wel 3 jaar terug dat ik door niemandsland in de US reed, op mijn mobiel wel verschillende lokale of onbekendere aanbieders zag, maar niet kon connecten. Na navraag bij KPN bleek dat ze daar gewoon geen overeenkomst mee hadden en dan kan je dus niet connecten met ze. Of KPN begreep het allemaal niet zo goed, en was het een heel ander netwerk waar ik sowieso met mijn mobiel geen gebruik van kon maken (maar dan zou ik ze misschien ook niet eens moeten/kunnen zien ?)Njit schreef: En aangezien sommige USA providers alleen CDMA gebruiken heb je meer dekking.
In Nederland zijn alle telefoons die verkocht worden GSM's. Hier in de VS worden er GSM telefoons verkocht, die op het netwerk van AT&T en T-Mobile draaien, en CDMA telefoons verkocht, die op het netwerk van Verizon en Sprint draaien. Een GSM telefoon heeft het grote voordeel dat deze wereldwijd gebruikt kan worden, dat je kan internetten via 3G/Edge/GPRS en kan bellen tegelijkertijd, en sommige (en met name Dento en Loek waren daar heel sterk over in de Colorado area) vinden dat de gesprekskwaliteit van GSM beter is. CDMA telefoons hebben het grote voordeel dat de dekking vele malen sterker is, waardoor je ook vaak in verlaten gebieden nog steeds goede ontvangst hebt. Daarnaast heeft Verizon een geweldig dekkend netwerk, en zijn er weinig 'blank spots' in de US qua dekking, voor hun. Tegenwoordig komen ook veel moderne telefoons, wanneer ze door Verizon/Sprint worden verkocht, ook met de mogelijkheid om het GSM netwerk op te gaan, als je in het buitenland bent. De iPhone 4S/5 en een aantal Blackberry's zijn hier voorbeelden van.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
Livestrong7
- Amerika-ontdekker
Uit alle bovenstaande reacties mag ik dus afleiden dat ik een iphone 5 kan kopen in de apple store in NY en hier (in belgie) mee kan bellen
Yes, dat is correct.
-
Livestrong7
- Amerika-ontdekker
moet gewoon de juiste versie aan de verkoper vragen en dat is het?
Bedankt allemaal voor de reacties !
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja gewoon een simlock vrij versie, dus zonder zogenaamd "plan" er aan vast.
Reisblog: thisisfraa.be
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wat is incorrect ? Want wat jij antwoordt, dat is ook zoals ik het begrijp.1250 schreef: Dit is incorrect.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Klopt, je moet de CDMA versie die unlocked is, dus zonder contract.Livestrong7 schreef:moet gewoon de juiste versie aan de verkoper vragen en dat is het?
Je doet wel veel voordeel zo tov hier in België.
Dat men een overeenkomst heeft met een (CDMA) provider. KPN kan (helaas) geen overeenkomst hebben met CDMA providers.MattRob schreef:Wat is incorrect ? Want wat jij antwoordt, dat is ook zoals ik het begrijp.1250 schreef: Dit is incorrect.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5631 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-
- 18 Reacties