Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke Amerikaanse regels/wetten willen jullie ook in NL?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
jiejie
Amerika-expert

Re: Welke Amerikaanse regels/wetten willen jullie ook in NL?

Bericht door jiejie »

dutchie_in_boston schreef:women-only sportschool verboden voor mannen
Vind dit toch wel een erg grappige :lol: ...lijkt me logisch dat die verboden zijn voor mannen, anders is het niet women-only meer lol

En sja, met het meeste wat je zegt heb je wel gelijk in maar dat die flitskastjes weggehaald worden omdat er 1 persoon naar de rechtbank moest en dat voor elkaar kon krijgen vind ik toch wel ronduit belachelijk. Juist die flitskastjes zijn er niet zo nodig voor je eigen veiligheid, als wel voor de ander zijn veiligheid. Feit is dat wanneer men die kastjes op kruisingen heeft staan, dat minder mensen met rood licht het kruispunt overschieten. Ik heb al een aantal keer flink op mijn remmen moeten trappen omdat er een mongool dwars door rood reed (en ik hoor die verhalen vaker). Die kastjes zijn er echt niet als regeltje 'to protect me against myself'.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Baia schreef:Maximumsnelheid is een moeilijk punt. Wanneer ik midden in de nacht op een verlaten snelweg rij, zie ik geen reden waarom ik maar 100km/u mag rijden. Ik breng niemand in gevaar als ik daar 140 ga rijden. Ik vind mijzelf dus een goede chauffeur wanneer ik onder de gegeven omstandigheden, aan een verantwoorde snelheid rij.
In Texas rijd ik zo min mogelijk als het donker is, stikt er van de skunks, armadillo's, racoons, deer, pigs en nog veel meer spul wat hard aankomt, vooral als ik op mijn Harley zit :?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hm als je nog 2000km te rijden hebt en je wilt de volgende dag garaag thuis zijn, vervolgens 300 km op weg bent en er achter komt op de radio that Interstat 40 volledig is afgesloten is vanwege een grote sneeuwstorm, dan baal je.
je moet vervolgens 500km omrijden en helemaal door Texas terug naar huis rijden (en geloof me dat stuk van west texas is saaier dan saai) dan druk je het pedaal wat dieper in.
:roll: Dom excuus natuurlijk als je er over nadenkt en eigenlijk rij ik altijd te hard, alleen niet in de stad maar op de buitenweg gaat het wat sneller. Boetes heb ik weinig eigenlijk. De laatste was 4 1/2 jaar geleden op een hele rustige interstate in South dakote door een state trooper die niks beter te doen had
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Iedereen, die hier in de VS langs de snelwegen heeft gereden, heeft het aantal dode herten langs de kant zien liggen. Zelf heb ik er al een paar keer ternauwernood een vermeden. Ik zou er niet aan moeten denken 140 km per uur op een motor te gaan rijden hier in Virginia, waar er een ware hertenplaag is! Maar ja, ik heb een vriend op zijn motor zien verongelukken (in Nederland), dus ik heb er wel een andere kijk op. Hetzelfde geldt voor auto's overigens, wat wild betreft, maar die hebben tenminste nog airbags. Ik maak me zelfs op de fiets zorgen over herten, hoe langzaam we ook gaan. Die komen rustig uit het dichte struikgewas zo het fietspad opgerend, of jij er nu net langskomt of niet. Ik heb al een paar "near misses" gezien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ben bezig met aanschaf nieuwe truck, maar komt wel een deervanger (koeienvanger in Holland) op :D Heb minimaal 10 schades gezien in 2 jaar van herten bij kennisen, de bambies lopen zelf tegen de zijkant van een auto. Heb er ook een paar gehad die mee renden met de motor, erg leuk gezicht, maar gaf wel even gas, liever achter me dan naast me :?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Herten zijn vreemde wezens; heb er 1tje tussen mijn voorligger en mijzelf gehad, en toen struikelde 'ie nog Bambi-stijl over de eigen poten ook. Ik vol in de ijzers en verder geen probleem (ik stop normaliter ook voor vogeltjes en eekhoorntjes, dus was op alles voorbereid), maar ik dacht dat hertjes verblind zouden moeten worden door de koplampen en dan verstijfd stil staan en niet de weg opspringen ...

De ergste zijn bij ons trouwens kalkoenen: die zijn min-of-meer beschermd en gaan dus niet opzij voor een auto. Ook hebben ze een hekel aan glimmende BMWs (ik rij Honda, ben dus veilig :) ). De theorie is dat mannetjes-kalkoenen zichzelf, en daarmee dus een rivaal, gespiegeld zien en daarom die auto's aanvallen.

Ik heb een reputatie te hard te rijden, maar dat is meer omdat ik niet afrem voor bochten enzo (bepaalde auto's/motorrijders die denken dat ze kunnen wat Flipje kan, zouden dat afremmen wel eens moeten leren :? ). Maar nog nooit een boete gehad, dus.

Gr., Flipje
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol: Dat van die bochten, dat ken ik - hier nog zo eentje. Gelukkig vertrouwt mijn vrouw me blindelings als het op mijn bochtenwerk aankomt, maar oh wee als ik mijn moeder in de auto heb zitten (al komt dat nu we in de VS wonen beduidend minder vaak voor :lol: ).

Dat is iets wat me al jarenlang heel vaak is opgevallen: de meeste Amerikanen zijn niet zo goed in het nemen van bochten; ze nemen ze te kort (achterwiel over de stoeprand), ze nemen ze te ruim (halve auto op de andere weghelft), ze nemen een "aanloop" (ze sturen bij een bocht naar rechts eerst de auto vrijwel de linkerbaan op), of ze gaan zo langzaam rijden voordat ze de bocht omgaan dat ze praktisch stilstaan als ze daadwerkelijk bij de bocht zijn aangekomen. Het valt me altijd op dat ik bijna iedereen "eruit rij" bij bochten (vooral in Boulder Canyon is dat erg leuk! :lol: ).

Ook de borden met adviessnelheden zijn altijd erg vermakelijk: als je bij de meeste bochten daadwerkelijk je aan de aangegeven adviessnelheid houdt, dan kun je nog sneller lopend diezelfde bocht doorgaan.

Met de Beetle is dat misschien nog wel te verklaren omdat het ding rijdt als een kart, maar zelfs met de beduidend loggere Explorer is het bochtenwerk stukken beter (lees: sneller) dan menige Amerikaan met beter daartoe uitgeruste auto's...

Over flitsen gesproken: er is hier pas een wet aangenomen die het verplicht stelt dat er minstens 300 yards vóór de flitsauto een waarschuwingsbord wordt opgehangen met daarop de waarschuwing dat iets verderop een flitsauto staat. De reden: het is niet eerlijk om de mensen niet de gelegenheid te geven om hun snelheid nog aan te kunnen passen... :blink:

Overigens schijn je ermee weg te komen (in ieder geval hier in Colorado) om een flitsbekeuring niet te betalen, omdat je - als het erop aan komt - het recht hebt om een overtreding door een wetsdienaar (een persoon dus) vastgesteld te krijgen. Met andere woorden, een agent dient jou daadwerkelijk de overtreding te zien begaan, en je dan direct een bekeuring te geven. Aangezien een flitscamera geen persoon is, zou je die bekeuring dan ook niet te hoeven voldoen (omdat dit niet telt), en zou dit een aanvaardbare verdediging zijn als het voor een rechter zou komen...

Dit zou een leuke in Nederland zijn! :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dento schreef:Dit zou een leuke in Nederland zijn! :lol:
lol ja ik denk niet echt dat je daar in Nederland zo mee weg kunt komen :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Regels waarvan jij vindt dat ze enkel dienen om jou tegen jezelf te beschermen, beschermen ook de gemeenschap. Want als jij zonder reddingsvest uit je kayak valt, is de kans groter dat je zwaardere verwondingen oploopt (half verzuipt, maar niet helemaal zodat je voor de rest van je leven 'leeft' als een plant). Dit kost geld aan de gemeenschap. Idem bij het niet dragen van je gordel.
Zo kan je het ook bekijken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Gedeeltelijk mee eens, maar als motorrijder die ook graag zonder helm rijd niet, want waar is de grens en ik betaal toch aan verzekeringen en heb een hekel aan regels. Begin je aan de regels dan moet je voetbal verbieden en paardrijden, waar de meeste ongelukken gebeuren, en klussen in huis :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Texas Boy schreef:Ben bezig met aanschaf nieuwe truck, maar komt wel een deervanger (koeienvanger in Holland) op :D Heb minimaal 10 schades gezien in 2 jaar van herten bij kennisen, de bambies lopen zelf tegen de zijkant van een auto. Heb er ook een paar gehad die mee renden met de motor, erg leuk gezicht, maar gaf wel even gas, liever achter me dan naast me :?
Als ze tegen de zijkant aanlopen heeft zo'n bull bar voorop ook weinig zin Hans
Ook met een frontaaltje heeft een bull bar niet altijd zin gezien de illustratie :mrgreen:

Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Weet het :D De meeste schades zijn wel aan de voorkant, anders moeten we een botsauto kopen met gaas als dak :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer