Dat van die bochten, dat ken ik - hier nog zo eentje. Gelukkig vertrouwt mijn vrouw me blindelings als het op mijn bochtenwerk aankomt, maar oh wee als ik mijn moeder in de auto heb zitten (al komt dat nu we in de VS wonen beduidend minder vaak voor

).
Dat is iets wat me al jarenlang heel vaak is opgevallen: de meeste Amerikanen zijn niet zo goed in het nemen van bochten; ze nemen ze te kort (achterwiel over de stoeprand), ze nemen ze te ruim (halve auto op de andere weghelft), ze nemen een "aanloop" (ze sturen bij een bocht naar rechts eerst de auto vrijwel de linkerbaan op), of ze gaan zo langzaam rijden voordat ze de bocht omgaan dat ze praktisch stilstaan als ze daadwerkelijk bij de bocht zijn aangekomen. Het valt me altijd op dat ik bijna iedereen "eruit rij" bij bochten (vooral in Boulder Canyon is dat erg leuk!

).
Ook de borden met adviessnelheden zijn altijd erg vermakelijk: als je bij de meeste bochten daadwerkelijk je aan de aangegeven adviessnelheid houdt, dan kun je nog sneller lopend diezelfde bocht doorgaan.
Met de Beetle is dat misschien nog wel te verklaren omdat het ding rijdt als een kart, maar zelfs met de beduidend loggere Explorer is het bochtenwerk stukken beter (lees: sneller) dan menige Amerikaan met beter daartoe uitgeruste auto's...
Over flitsen gesproken: er is hier pas een wet aangenomen die het verplicht stelt dat er minstens 300 yards vóór de flitsauto een waarschuwingsbord wordt opgehangen met daarop de waarschuwing dat iets verderop een flitsauto staat. De reden: het is niet eerlijk om de mensen
niet de gelegenheid te geven om hun snelheid nog aan te kunnen passen...
Overigens schijn je ermee weg te komen (in ieder geval hier in Colorado) om een flitsbekeuring niet te betalen, omdat je - als het erop aan komt - het recht hebt om een overtreding door een wetsdienaar (een persoon dus) vastgesteld te krijgen. Met andere woorden, een agent dient jou daadwerkelijk de overtreding te zien begaan, en je dan direct een bekeuring te geven. Aangezien een flitscamera geen persoon is, zou je die bekeuring dan ook niet te hoeven voldoen (omdat dit niet telt), en zou dit een aanvaardbare verdediging zijn als het voor een rechter zou komen...
Dit zou een leuke in Nederland zijn!