Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Benzine weer onder de $2
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Benzine weer onder de $2
Ja, het zal zeker duurder zijn, dan vorig jaar, toen we een vrij warme november hadden. Deze maand is vrijwel de hele maand onder de gemiddelde temperatuur geweest
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Electriciteit? Het voordeel van een flat: ik gebruik bijna niks. Max. $60 per maand (vorige maand $31).
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Dat klinkt toch nog vrij duur? Wij hebben een vrijstaand huis en $60 is een gemiddelde rekening voor gas en electriciteit samen. Toen ik nog in een apartement woonde was mijn rekening typisch $6 per maand (was de minimumprijs). In de "winter" gebruiken we een pellet stove (houtpellets worden gemaakt van houtafval, en het is een gesloten luchtsysteem zodat er geen stof of CO de kamer in komt).
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Een maand eerder hadden wij $100. Ik zit hier in NJ en het is hier al redelijk koud geweest.
Dora
ps. heb net nog even gechecked maar het was inderdaad de gas plus electriciteits rekening, dus valt iets mee...
Dora
ps. heb net nog even gechecked maar het was inderdaad de gas plus electriciteits rekening, dus valt iets mee...
Ja maar waar woon jij?FlipjeBTiel schreef:Dat klinkt toch nog vrij duur? Wij hebben een vrijstaand huis en $60 is een gemiddelde rekening voor gas en electriciteit samen. Toen ik nog in een apartement woonde was mijn rekening typisch $6 per maand (was de minimumprijs). In de "winter" gebruiken we een pellet stove (houtpellets worden gemaakt van houtafval, en het is een gesloten luchtsysteem zodat er geen stof of CO de kamer in komt).
Gr., Flipje
-
Dennis
- Contacteer:
's Zomers moet ik wel degelijk gebruik maken van de airco. 35 graden gedurende 3 maanden is niet abnormaal in KY.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
In het paradijs.dora schreef:Ja maar waar woon jij?
Gr., Flipje
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij verstoken jaarlijks 1200 gallons aan propane.
hier draait de verwarming op, de open haard en de waterheater.
gezin met twee kinderen
In de zomer heb ik in de hete maanden net zoals Dennis de airco aan kost tussen de 80-100 dollar per maand dan
Mijn huis is ong 200m2 met heel veel hoge plafonds.
Woonkamer is twee verdiepingen hoog met een Vide (loft).
Ik heb dus vrij veel m3 in mijn huis
Riool en water betaal ik niet want ik heb een bron en eigen rioolvoorziening.
Lijkt goedkoop maar is het niet.
Nieuwe pomp kost zo $1000
hier draait de verwarming op, de open haard en de waterheater.
gezin met twee kinderen
In de zomer heb ik in de hete maanden net zoals Dennis de airco aan kost tussen de 80-100 dollar per maand dan
Mijn huis is ong 200m2 met heel veel hoge plafonds.
Woonkamer is twee verdiepingen hoog met een Vide (loft).
Ik heb dus vrij veel m3 in mijn huis
Riool en water betaal ik niet want ik heb een bron en eigen rioolvoorziening.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn energie rekening van afgelopen maand was $173. Dat is zowel gas als electiciteit. Ik doe af en toe op koude avonden weleens de houtkachel aan, maar dat is meer voor de gezelligheid dan tegen de kou.
-
Dennis
- Contacteer:
Flipje - klinkt als Californië.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Ja: SF East Bay. Koele lucht van de Pacific (onder voorwaarde dat er mist is, die zelf tegengehouden wordt door de heuvels) zorgt ervoor dat het zomers aangenaam blijft en geen airco nodig is.
Enige wat ik echt mis aan het weerspatroon hier is de "zwoele zomeravond."
Gr., Flipje
Enige wat ik echt mis aan het weerspatroon hier is de "zwoele zomeravond."
Gr., Flipje
Betaal je in Amerika gewoon per maand wat je verbruikt hebt?
Dus als je meer verbruikt hebt is het duurder als je minder verbruikt hebt goedkoper?
Zoals de meeste wel weten betaal je in NL gewoon een vast maand bedrag en dat wordt aan het eind van het jaar gecorrigeerd en dan moet je of bij betalen of je krijgt terug.
Dus als je meer verbruikt hebt is het duurder als je minder verbruikt hebt goedkoper?
Zoals de meeste wel weten betaal je in NL gewoon een vast maand bedrag en dat wordt aan het eind van het jaar gecorrigeerd en dan moet je of bij betalen of je krijgt terug.
-
Dennis
- Contacteer:
Ik heb bij mijn energiebedrijf een keuze tussen beide opties, maar ik betaal liever mijn echte verbruik.
Ah interessant om te weten.
Op zich makelijk. Je weet in ieder geval waar je echt aan toe bent..
Op zich makelijk. Je weet in ieder geval waar je echt aan toe bent..
Onze electriciteitsrekening is zomers hoger dan in de winter. Wij hebben geen gas. We betalen elke maand ons eigenlijke verbruik.
Voorbeeld de hoogste rekening afgelopen juli was bijna $200, door de a/c, deze maand was het gelukkig een stuk lager, $114.
De airco moet wel aan in de zomer, niet alleen voor de hitte, maar ook voor de hoge luchtvochtigheid, we hebben het konstant op 76 F. staan, als je dat niet doet, is het huis van binnen binnen een jaar vol met "mold', schimmel.
Nu het koeler is, met minder luchtvochtigheid, zetten we regelmatig alles tegen elkaar open en dan is het heerlijk.....
Voorbeeld de hoogste rekening afgelopen juli was bijna $200, door de a/c, deze maand was het gelukkig een stuk lager, $114.
De airco moet wel aan in de zomer, niet alleen voor de hitte, maar ook voor de hoge luchtvochtigheid, we hebben het konstant op 76 F. staan, als je dat niet doet, is het huis van binnen binnen een jaar vol met "mold', schimmel.
Nu het koeler is, met minder luchtvochtigheid, zetten we regelmatig alles tegen elkaar open en dan is het heerlijk.....
- DixieChick
- Amerika-expert
Dat hebben wij dus ook. De airco kost hier vele malen meer dan de verwarming.wiepster schreef:Onze electriciteitsrekening is zomers hoger dan in de winter.
Ik vind het ook heerlijk om de ramen open te hebben...wij doen het zoveel mogelijk, ook als het wat kouder is (ook al doen we het dan alleen 's nachts). Misschien iets heel Hollands, maar ik vind niks zo lekker als frisse lucht in huis.wiepster schreef:De airco moet wel aan in de zomer, niet alleen voor de hitte, maar ook voor de hoge luchtvochtigheid, we hebben het konstant op 76 F. staan, als je dat niet doet, is het huis van binnen binnen een jaar vol met "mold', schimmel.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's een koopje. Ik heb 2 jaar geleden de well pump vervangen. De rekening was $6500, maar ja onze pomp zit op 800 ft diepte.ned in MO schreef: Riool en water betaal ik niet want ik heb een bron en eigen rioolvoorziening.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
pomp was niet voor de well, die was voor de septic tank
Mijn well is 450 ft diep
Mijn well is 450 ft diep
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Da's dan wel duur voor de septic tank. De pomp voor de septic tank valt bij mij onder de home owner's insurance, en is vorig jaar vervangen. Ik heb toen alleen de eigen risico betaald a $50.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
leuke insurance heb jij. wil ik ook wel. Ik moet gewoon betalen als iets kapot en versleten is.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht