Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Woede over 66 eurocent per liter benzine

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Woede over 66 eurocent per liter benzine

Bericht door Petra/VS »

Hier is het een mix. Naar de lagere school kunnen we lopen of fietsen en doen dat ook, net als vrijwel iedereen, die ik ken. Maar om op tijd te zijn voor de middle en high school komt de schoolbus om kwart voor zeven. Beide scholen liggen zo'n drie tot vier kilometer van ons huis, maar ik zou mijn kinderen 's ochtends niet willen laten fietsen (Nederlandse vrienden hebben wel een fietsende zoon, maar 1. hij is opgegroeid met fietsen in verkeer, onze kinderen niet 2. zij wonen aan de kant van onze plaats, waar hij geen vierbaanswegen over hoeft). 's MIddags lopen ze wel vaak terug uit school, dat is goed te doen.
Vanochtend heb ik naar de metro gefietst en heb die daar gestald (meestal loop ik). Ik was verrast over hoeveel fietsen daar stonden en er zijn nog een heel aantal fietskluizen ook. Er zijn heus ook Amerikaanse plaatsen, waar wel gefietst of gelopen kan worden, zoals bij ons, maar zelfs dan is het nog opletten (er waren vorig jaar een paar dodelijk ongelukken met fietsers in onze plaats).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ook hier zitten we met het probleem van een vierbaansweg met maar een heel smal strookje aan beide kanten. De scholen zijn niet zo heel ver, maar het is gewoon te gevaarlijk om te fietsen. Ik zie hier dan ook -nooit- iemand op de fiets, en als ik fiets, dan heb ik altijd enorm veel bekijks.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Fietsen naar school zou bij ons vandaan wel een uitdaging zijn. Wij zitten 10 mijl van de dichtsbijzijnde school af, en je moet daarbij over een twee baansweg fietsen waar de toegestane maximum snelheid 55 mph is. Ik heb geen kinderen, maar zelfs ik zou ze dat niet aandoen. Over een jaar of twee verwachten we op een mijl of 2 een elementary en een middle school te krijgen. Dan hoeven ze niet over drukke wegen, en niet zover te gaan. Ik verwacht dan wel wat meer fietsers te zien. Ik vermoed dat het hier in het "wilde westen" toch voorlopig allemaal te ver uit elkaar ligt om echt veel mensen op de fiets te krijgen. Ik woon 35 mijl van mijn werk, en er zijn mensen op het werk jaloers dat ik "zo dichtbij woon".
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Rob schreef:Heb net even gekeken via http://www.fueleconomy.gov/feg/gasprices/states/ daar komt de gemiddelde prijs voor de staten die wij deze reis aandoen op $3,112
Ik ben eind vorig jaar uitgegaan van een gemiddelde van $3
Maar dat kan bijgesteld worden richting $3,50
Zie ook: http://www.fuelgaugereport.com/sbsavg.asp
Johan
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ik heb vanmorgen getankt voor 1,579 :cry: :cry: :cry: :cry:
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik heb er vanmiddag weer 50 liter LPG ingegooid 47,9 cent :beerchug: :mrgreen:
Crisis ? What Crisis ?
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

bluemoon schreef:Ik heb er vanmiddag weer 50 liter LPG ingegooid 47,9 cent :beerchug: :mrgreen:
Dat is $2,80 per gallon :mrgreen:
Hebben wij als LPG rijder toch een beetje het USofA gevoel als we tanken :doublethumb:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
bluemoon
Amerikakenner

Bericht door bluemoon »

Bertorelli schreef:
Hebben wij als LPG rijder toch een beetje het USofA gevoel als we tanken :doublethumb:
Ja, en nu nog een ronkende V8 in mijn Renault, dan is het plaatje compleet.
Crisis ? What Crisis ?
Bertorelli
Amerikakenner

bluemoon schreef:
Bertorelli schreef:
Ja, en nu nog een ronkende V8 in mijn Renault, dan is het plaatje compleet.
Ik dacht even dat ze in de VS ook Renault verkochten toen ik de site http://www.renaultusa.com tegenkwam.
Blijkt een verhuurbedrijf te zijn voor Anerikanen die een Renault willen huren in Europa.

Ter vergelijk: Voor een Kangoo betalen ze ongeveer 2 keer zoveel als ik straks voor mijn Equinox :blink:

(Ze hebben wel een owners club daar http://www.renaultclub.us )
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
bluemoon
Amerikakenner

Bericht door bluemoon »

Volgens mij is autohuur zowieso veel duurder in europa.
Mijn zus gaat op vakantie in Noorwegen, daar gaat ze een Nissan Micra ( of vergelijkbaar ) huren, de huurprijs daarvan is hoger dan van mijn slagschip in Amerika !
Crisis ? What Crisis ?
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Bovendien betaal je in Europa ook nog eens een extra bedrag voor elke kilometer die je ermee rijdt. En dat is een grote extra kost.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Baia schreef:Bovendien betaal je in Europa ook nog eens een extra bedrag voor elke kilometer die je ermee rijdt. En dat is een grote extra kost.
Ik heb bij mijn laatste autohuur in NL geen kilometers hoeven betalen, alleen een woekerprijs voor een Opel Astra: 450 Euro voor een week.
veg_eric
Amerika-ontdekker

Bericht door veg_eric »

Loek schreef:
Baia schreef:Bovendien betaal je in Europa ook nog eens een extra bedrag voor elke kilometer die je ermee rijdt. En dat is een grote extra kost.
Ik heb bij mijn laatste autohuur in NL geen kilometers hoeven betalen, alleen een woekerprijs voor een Opel Astra: 450 Euro voor een week.
Bij een paar pakketten van Alamo kun je ook kiezen voor een vaste prijs, plus een bedrag per extra mijl nadat je over de vrije mijlen heen bent.

De hogere prijs in Europa zit hem waarschijnlijk in de veel hogere prijs voor de auto en mogelijk hogere personeelskosten.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ned in MO schreef:Amerikanen zijn niet gewend aan fietsers namelijk.
veel fietsers hier in Cambridge e.o., en het openbaar vervoer in en rond Boston is fantastisch geregeld. Ik loop/trein al jaren naar mijn werk en heb net mijn V8, 4,5L weggedaan en een auto die 40 mpg rijdt (1 op 17) gekocht (van 400hp naar, volgens mij, nog geen 100 hp, ay ay ay...). Olie was vandaag meer dan $122/barrel, met Goldman Sachs die verwacht dat het naar $150-$200/barrel gaat binnen 2 jaar. Ik ga zo even kijken wat Boone Pickens zegt want hij heeft het al deze jaren bij het juiste eind gehad...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dutchie_in_boston schreef:
veel fietsers hier in Cambridge e.o., en het openbaar vervoer in en rond Boston is fantastisch geregeld.
Hier in DC en omstreken ook, ik ken heel wat mensen, die naar hun werk fietsen en/of hun fiets bij een metrostation stallen en dan de metro nemen. Helaas geen mogelijkheid voor manlief, omdat hij gedurende de dag allerlei nogal afgelegen klanten moet bezoeken. Ook is het uitbreiden van het openbaar vervoer hier gestagneerd, vooral het aanleggen van een metro naar Dulles :(. Maar aan fietsers zijn wij in dit gebied zeker ook gewend. Gelukkig, want ik vind het heerlijk om te fietsen!
Er zijn trouwens best veel gebieden, waar veel gefietst wordt. In het Midden Westen misschien niet, maar rond de grote steden en aan de kust toch wel degelijk.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bertorelli
Amerikakenner

Petra/VS schreef:
dutchie_in_boston schreef: veel fietsers hier in Cambridge e.o., en het openbaar vervoer in en rond Boston is fantastisch geregeld.
Hier in DC en omstreken ook, ik ken heel wat mensen, die naar hun werk fietsen en/of hun fiets bij een metrostation stallen en dan de metro nemen. Helaas geen mogelijkheid voor manlief, omdat hij gedurende de dag allerlei nogal afgelegen klanten moet bezoeken. Ook is het uitbreiden van het openbaar vervoer hier gestagneerd, vooral het aanleggen van een metro naar Dulles :(. Maar aan fietsers zijn wij in dit gebied zeker ook gewend. Gelukkig, want ik vind het heerlijk om te fietsen!
Er zijn trouwens best veel gebieden, waar veel gefietst wordt. In het Midden Westen misschien niet, maar rond de grote steden en aan de kust toch wel degelijk.
Waarschijnlijk laat het klimaat het ook toe in jullie streek.

Ik zie mezelf ook geen 10km naar mijn werk fietsen in het diepe zuiden bij die temperatuur en vochtigheid :beerchug:
In Las Vegas en Phoenix zie je ook verdacht weinig fieters :mrgreen:
Kan je meteen weer onder de douche.

In Moab hebben we wat mensen op racefietsen gezien geloof ik, verder was het erg rustig qua fietsers.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

dutchie_in_boston schreef:
veel fietsers hier in Cambridge e.o., en het openbaar vervoer in en rond Boston is fantastisch geregeld. Ik loop/trein al jaren naar mijn werk en heb net mijn V8, 4,5L weggedaan en een auto die 40 mpg rijdt (1 op 17) gekocht (van 400hp naar, volgens mij, nog geen 100 hp, ay ay ay...). Olie was vandaag meer dan $122/barrel, met Goldman Sachs die verwacht dat het naar $150-$200/barrel gaat binnen 2 jaar. Ik ga zo even kijken wat Boone Pickens zegt want hij heeft het al deze jaren bij het juiste eind gehad...
Bij ons heb je geen trein(alleen goederen), fietspad of voetpad en het is hier vrij heuvelachtig en warm en vochtig in de zomer. Ik heb ook net mijn 5.4 liter V8 van 2500 kilo de deur uitgedaan en ingeruild voor een hybride die op de snelweg in de hoge 30 miles/gallon rijdt. Kon alleen de horsepower niet van me afschudden en ik heb en heb nog steeds 255pk in het vooronder :mrgreen: Lang leve Hybride.
Helemaal groen ben ik niet want ik heb nog een ander benzine slurper van 2500 kilo. Maar die is so much fun dat de benzine wel heel duur moet worden. Ook trek ik regelmatig zware aanhangers en dan is een dikke SUV wel handig In ieder geval is wel de Honda Hybride tot familie auto gebombardeerd.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer