Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Euro - Dollar 1.37!!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik snap al die mensen niet die beginnen over cash geld meenemen in euro's en wisselen terplekke, of hier in NL van te voren dollars halen en meenemen naar de usa.
Gewoon terplekke pinnen, dan heb je automatisch de meest gunstige koers, pinnen is ook altijd gratis omdat de banken je er niets meer voor mogen berekenen.
Daarbij natuurlijk ook een credit card mee voor de grotere uitgaven. Alhoewel als je ook al je kleine uitgaven betaald met je card (wat geen probleem is) dan heb je 3 x niks nodig aan cash geld.
Gewoon terplekke pinnen, dan heb je automatisch de meest gunstige koers, pinnen is ook altijd gratis omdat de banken je er niets meer voor mogen berekenen.
Daarbij natuurlijk ook een credit card mee voor de grotere uitgaven. Alhoewel als je ook al je kleine uitgaven betaald met je card (wat geen probleem is) dan heb je 3 x niks nodig aan cash geld.
can't wait to travel again.....
Ben het grotendeels met je eens, maar ik zou altijd minimaal zo'n 100 Dollars cash bij me houden. Ten eerste kan je bijvoorbeeld op een fleamarket of garage sale komen en daar gaat bijna alles cash. Daarnaast onweert het nog weleens op veel gebieden in Amerika, tijdens onweer vallen vaak de creditcard machines uit, al diverse malen meegemaakt, je zou net getankt hebbenndekker schreef:Ik snap al die mensen niet die beginnen over cash geld meenemen in euro's en wisselen terplekke, of hier in NL van te voren dollars halen en meenemen naar de usa.

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ben het helemaal met je eens, behalve met het vet gedrukte. Banken mogen in niet-eurolanden nl. wel kosten berekenen voor het opnemen. Iets om rekening mee te houden voordat je elke dag $ 100 opneemt in Amerika...ndekker schreef:Ik snap al die mensen niet die beginnen over cash geld meenemen in euro's en wisselen terplekke, of hier in NL van te voren dollars halen en meenemen naar de usa.

Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel bij mij hoor.a4plus schreef:nieuwenoord schreef:Ik voel me ook gewoon niet prettig zonder cash geld op zak. Een 100 dollar daar of 100 euro hier heb ik toch altijd wel bij me. Je weet maar nooit, toch?
Had al aangegeven dat cash soms noodzakelijk is, maar soms dring ik niet door

Ik vind het niet meer dan normaal dat je in ieder geval zo'n $ 50 tot $ 100 cash op zak hebt.
Roland
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je drong bij mij wel door hoor, ik wilde alleen nog even aangeven dat ik het met je eens bena4plus schreef:nieuwenoord schreef:Ik voel me ook gewoon niet prettig zonder cash geld op zak. Een 100 dollar daar of 100 euro hier heb ik toch altijd wel bij me. Je weet maar nooit, toch?

nieuwenoord schreef:Je drong bij mij wel door hoor, ik wilde alleen nog even aangeven dat ik het met je eens bena4plus schreef:
Bij jou wel

Hi Roland, mijn reaktie was op deze reaktie van jou waar jij het blijkbaar mee eens bent dat je 3 x niks nodig aan cash geld. Maakt verder niet uit even goede vrienden.Coyote schreef:Ben het helemaal met je eens, behalve met het vet gedrukte. Banken mogen in niet-eurolanden nl. wel kosten berekenen voor het opnemen. Iets om rekening mee te houden voordat je elke dag $ 100 opneemt in Amerika...ndekker schreef:Ik snap al die mensen niet die beginnen over cash geld meenemen in euro's en wisselen terplekke, of hier in NL van te voren dollars halen en meenemen naar de usa.
Daarbij natuurlijk ook een credit card mee voor de grotere uitgaven. Alhoewel als je ook al je kleine uitgaven betaald met je card (wat geen probleem is) dan heb je 3 x niks nodig aan cash geld.![]()
Roland

Bij mij op het werk gaan/willen ze weer instellen dat onder een bepaald bedrag pinnen/creditcards weer betaald moet gaan worden. Tegenwoordig komt er voor 1,60 al een creditcard en dit kost voor ons bedrijf gewoon teveel. Zo ook met de pinbetalingen. De banken doen het allemaal zo leuk voorkomen maar van de chipapparaten klopt nog helemaal niets(ook niet bij ons) dus voor elk bedrag komt nu de kaart tevoorschijn. Wel begrijpelijk maar de winkelier betaald er fors voor.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoewel het gevaar bestaat dat we nu off topic raken (event. verplaats ik deze berichten) zal ik toch even reageren.Corry schreef:De banken doen het allemaal zo leuk voorkomen maar van de chipapparaten klopt nog helemaal niets(ook niet bij ons) dus voor elk bedrag komt nu de kaart tevoorschijn.
Hoezo klopt van de chipapparaten niets? Ik heb ruim 3 jaar lang elke dag met de chipknip betaald in de kantine van de ABN AMRO Bank in Groningen. Dat ging prima, anders betalen kon niet eens. Zolang je andere betalingsmogelijkheden accepteerd, "wint" de chipknip nooit.
Sowieso betaal ik met de chipknip waar ik kan, parkeren, kleine bedragen in de supermarkt, nooit heb ik er problemen mee.
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat is waar Corry, maar aan de andere kant kan een klant je deur voorbij gaan als hij of zij niet met een creditcard kan betalen of kan pinnen. Overkomt mijzelf ook wel eens.Corry schreef: Wel begrijpelijk maar de winkelier betaald er fors voor.
Persoonlijk vind ik het niet slim om extra kosten te bereken voor zulke transacties. De meeste klanten willen dit niet, lopen weg en/of worden pissig. Een alternatief kan zijn de kosten door te berekenen in de prijzen. Op deze manier heeft de klant niet het gevoel extra hiervoor te moeten betalen......

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Wij hebben (nog) geen creditcards, vind het nu te duur en is vanwege cheques ook niet echt noodzakelijk, is weer een beetje een stap terug in tijd, lange leve cheques (als ze gedekt zijn)hekkie schreef:Dat is waar Corry, maar aan de andere kant kan een klant je deur voorbij gaan als hij of zij niet met een creditcard kan betalen of kan pinnen. Overkomt mijzelf ook wel eens.Corry schreef: Wel begrijpelijk maar de winkelier betaald er fors voor.
Persoonlijk vind ik het niet slim om extra kosten te bereken voor zulke transacties. De meeste klanten willen dit niet, lopen weg en/of worden pissig. Een alternatief kan zijn de kosten door te berekenen in de prijzen. Op deze manier heeft de klant niet het gevoel extra hiervoor te moeten betalen......![]()
Marjan
Hmm, en ik die dacht dat USA het land was waar je niet zonder Creditcard kon?a4plus schreef: Wij hebben (nog) geen creditcards, vind het nu te duur en is vanwege cheques ook niet echt noodzakelijk, is weer een beetje een stap terug in tijd, lange leve cheques (als ze gedekt zijn)
Hoe duur is een creditcard dan wel? Hier betaal ik €10 per jaar om een VISA te hebben.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij betalen $0 om een credit card te hebben. Maar ik denk, dat Hans bedoelt, dat ze geen credit cards accepteren als betaling voor hun camping (of ik moet het mis hebben). De winkeliers, die ze accepteren, moeten namelijk een bepaald percentage betalen aan de credit card company. Daarom accepteren veel (vooral kleinere) winkeliers geen American Express of Diners Club, omdat zij duurder zijn, dan Mastercard en Visa.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
KoenG schreef:Hmm, en ik die dacht dat USA het land was waar je niet zonder Creditcard kon?a4plus schreef: Wij hebben (nog) geen creditcards, vind het nu te duur en is vanwege cheques ook niet echt noodzakelijk, is weer een beetje een stap terug in tijd, lange leve cheques (als ze gedekt zijn)
Hoe duur is een creditcard dan wel? Hier betaal ik €10 per jaar om een VISA te hebben.
oeps, ik bedoelde een creditcard machine om creditcard betalingen te kunnen accepteren. De vaste lasten lopen al snel naar de 50-75 euro per maand, zonde geld als het niet nodig is. Wij hebben wel een Visa Card en die is gratis als zoveel kaarten, gemiddeld krijgen we 5 aanbiedingen per week.
Ik vind dat ook altijd zo raar in Nederland. Waarom maakt een winkelier van zijn probleem, mijn probleem? Ik ziet het als een "cost of doing business" - als je een winkel hebt moet je huur betalen, de lampen laten branden, personeel betalen en ja, potverdrie - je moet ook de credit card company wat betalen. Verreken het in je prijzen, dus.hekkie schreef:Dat is waar Corry, maar aan de andere kant kan een klant je deur voorbij gaan als hij of zij niet met een creditcard kan betalen of kan pinnen. Overkomt mijzelf ook wel eens.Corry schreef: Wel begrijpelijk maar de winkelier betaald er fors voor.
Persoonlijk vind ik het niet slim om extra kosten te bereken voor zulke transacties. De meeste klanten willen dit niet, lopen weg en/of worden pissig. Een alternatief kan zijn de kosten door te berekenen in de prijzen. Op deze manier heeft de klant niet het gevoel extra hiervoor te moeten betalen......![]()
Marjan
En ik ben het ook met Hans eens - als het niet nodig is, vooral niet doen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1279 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart