Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door vana »

Nou vooruit dan maar :D

Marjon
Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Wel ziek. Ga ik voor het eerst op vakantie naar Amerika gebeurd dit met de euro. Gelukkig hebben we in feb-mrt al wat dingen geboekt wat al afgeschreven is tegen een koers variërend van 1,30 tot 1,36
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

Erwintje schreef:Wel ziek. Ga ik voor het eerst op vakantie naar Amerika gebeurd dit met de euro. Gelukkig hebben we in feb-mrt al wat dingen geboekt wat al afgeschreven is tegen een koers variërend van 1,30 tot 1,36
met de euro gebeurd helemaal niets, de dollar wordt sterker door de economische groei van america. het zal nog veel slechter worden, nu dollars kopen en niet van een credit card afhangen kan je wel eens een hoop euros besparen!
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

be2712 schreef:
Erwintje schreef:Wel ziek. Ga ik voor het eerst op vakantie naar Amerika gebeurd dit met de euro. Gelukkig hebben we in feb-mrt al wat dingen geboekt wat al afgeschreven is tegen een koers variërend van 1,30 tot 1,36
met de euro gebeurd helemaal niets, de dollar wordt sterker door de economische groei van america. het zal nog veel slechter worden, nu dollars kopen en niet van een credit card afhangen kan je wel eens een hoop euros besparen!
Denk je niet dat de EU noodmaatregelen gaat treffen om de val van de Euro te stoppen?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Goed zo Mack, das positief~! En ik mag het wel hopen ja...
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Sel schreef:Goed zo Mack, das positief~! En ik mag het wel hopen ja...
Nou ja, ik weet het ook niet... Ik hoop dat hier wat mensen er meer verstand van hebben...

Ik probeer in te schatten of ik als een gek auto en hotels moet gaan boeken, of beter kan wachten tot over een paar maandjes...
Mack
MW Drawings

Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Nou ja ik probeer maar positief te blijven, ik ga geen geld meer wisselen, ik hoop dat de dollar gewoon rond deze koers blijft hangen.
En anders pech gehad, kijk de koers die t was toen mn vriend en ik gingen boeken (dat was 1,45 ongeveer) zal t niet meer worden vrees ik ;)
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

be2712 schreef: met de euro gebeurd helemaal niets, de dollar wordt sterker door de economische groei van america. het zal nog veel slechter worden, nu dollars kopen en niet van een credit card afhangen kan je wel eens een hoop euros besparen!
Zo goed gaat het nou ook weer niet in de VS. Ligt nog genoeg ellende in de kast, alleen wordt daar nu even fijn niet naar gekeken en is alle aandacht op de Eurolanden gevestigd.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Bernou
Amerika-ontdekker

Bericht door Bernou »

Ik ben geen expert, maar ik hoor allemaal mensen om mij heen zeggen dat de euro waarschijnlijk ietsje sterker wordt en de komende tijd vrij stabiel...

Als je nu dollars koopt dan is het toch ook een ongunstige koers vanwege de extra kosten die er aan hangen?
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wij gaan nu toch maar een auto boeken, we nemen de gok. Als we langer wachten, krijgen we straks problemen met beschikbaarheid en dat is vervelender. We hebben nu een acceptabele prijs gevonden - alleen dan toch maar genoegen met een "mindere" auto om de kosten wat te drukken.

Op risico dat de Euro weer sterker wordt en we iets teveel hebben betaald, maar ja... Voor hetzelfde geld gaat het de andere kant op.
Mack
MW Drawings

Bernou
Amerika-ontdekker

Bericht door Bernou »

Ja alles wat je nu al zou kunnen boeken, zou ik wel doen. Heel veel beter zal het denk ik sowieso niet meer worden met de euro...
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

Mack schreef:
be2712 schreef: met de euro gebeurd helemaal niets, de dollar wordt sterker door de economische groei van america. het zal nog veel slechter worden, nu dollars kopen en niet van een credit card afhangen kan je wel eens een hoop euros besparen!
Denk je niet dat de EU noodmaatregelen gaat treffen om de val van de Euro te stoppen?
de euro "valt" amper of niet, het is de dollar die sterker wordt!
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

Bernou schreef:Ik ben geen expert, maar ik hoor allemaal mensen om mij heen zeggen dat de euro waarschijnlijk ietsje sterker wordt en de komende tijd vrij stabiel...

Als je nu dollars koopt dan is het toch ook een ongunstige koers vanwege de extra kosten die er aan hangen?
en aan een creditcard hangen geen kosten?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

be2712 schreef:de euro "valt" amper of niet, het is de dollar die sterker wordt!

Dit is onzin hoor, het is wel degelijk de koers van de euro die daalt, niet alleen ten opzichte van de dollar, maar ook t.o.v. de Yen en het Britse pond.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

dat klopt harry, een tijd geleden moesten we 10 noorse kronen betalen voor 1 euro , nu nog maar 8....... de euro wordt zwakker, tegen bijna alle andere valuta.....
de dollar is voor ons nedernoren ook behoorlijk duurder geworden, toch niet zoveel verschil als de euro.....

Het moet eerst rustiger worden in de markt, voor we weten waar we staan.......moeilijk om nu nog een voorspelling te doen....
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

RoyBergen schreef:dat klopt harry, een tijd geleden moesten we 10 noorse kronen betalen voor 1 euro , nu nog maar 8....... de euro wordt zwakker, tegen bijna alle andere valuta.....
de dollar is voor ons nedernoren ook behoorlijk duurder geworden, toch niet zoveel verschil als de euro.....

Het moet eerst rustiger worden in de markt, voor we weten waar we staan.......moeilijk om nu nog een voorspelling te doen....
op valuta kun je nooit voorspellingen doen, ik ben al jaren trader op de beurs, valuta is een van de weinige dingen waar ik afblijf
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Toen ik naar Londen verhuisde een maand geleden was 1 Britse pond 1.14 euro. Nu is 1 pond al ruim 1.21 euro . Mag van mij wel zo doorgaan :) Dan koop ik in augustus goedkope euro's als ik een weekendje naar Nederland ga :mrgreen:
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

mijn dollars zijn aangekocht voor de zomer, 1.2014 is de koers die ik deze week van de bank kreeg
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Mijn huurauto heb ik toch maar geboekt en betaald, maar dat heeft ook met beschikbaarheid te maken. En het eerste hotel is ook geboekt, en aanbetaald, maar de rest wordt ter plekke betaald. Dus ik hoop dat het nog aantrekt, of op z'n minst gelijk blijft.

Maar ach, we gaan toch wel...
Mack
MW Drawings

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het lijkt er heel voorzichtig op dat de daling van de euro tot staan is gebracht, de koers is inmiddels weer 1,23.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer